Toon posts:

Privé-PC voor van alles :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een heleboel o.a.
Gamen
- Metin2 (Rec. Specs: 1.4Ghz processor, Geforce 3 Ti 500)
- League of Legends (Rec. Specs: 3Ghz processor, GeForce 8800)
- Battlefield 4 (Rec. Specs: i5/i7 quadcore 3Ghz, GeForce 600 series)
- World of Warcraft(Rec. Specs: i5 processor, AMD Radeon™ HD 6750M)
- Watch Dogs(Rec.Specs: i7 quadcore 3.4Ghz, GeForce GTX 560 Ti)

Hobbies
- Photoshoppen (niet zeer bijzonder. Gewoon met Adobe Elements 13)
- Videobewerking (Pinnacle Studio)
- Streamen
- Huis, tuin & keukengebruik (browsen en films kijken)

Studie
- Programmeren (Java, JavaScript, C++)
- Embedded Software Development (Embedded Software applications, zoals Andruino)
- Database Applications (SQL Server 2012/2014, MS Access)
- Office applicaties (Excel, Word, PowerPoint)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal 2000 euro kosten incl. verzendkosten. Assemblage is niet nodig. Ik doe het namelijk zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor wil ik meenemen. Muis & toetsenbord wil ik nieuw aanschaffen. Ik hoef echter geen professionele game muis, maar een muis die goed in de hand ligt.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- 256 GB SSD (voor OS en programma's)
- minstens 3 TB opslag (voor al het studiewerk)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merkvoorkeur heb ik niet echt. Mijn kast staat wel vast.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Naast een snel en goed systeem wil ik natuurlijk ook een mooi systeem. Daarom wil ik ook wat "case-modding" doen. LED-verlichting zit al in de kast, maar bijv. een fan controller leek mij ook mooi. Hier ontvang ik graag nog tips over.
Een systeem met een laag geluidsniveau is ook belangrijk. Energieverbruik vind ik minder belangrijk, maar het moet niet overdreven zijn.
Ik wil in de toekomst overstappen op 4K. Ik wil dus een videokaart die nu al 4K support.

Ga je overklokken?
Ik ga de CPU overklokken en de GPU misschien in de toekomst.

Ik heb zelf een lijstje gemaakt en met behulp van andere artikelen en BBG's ben ik hierop uitgekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 309,95€ 309,95
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 129,80€ 129,80
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 339,90€ 339,90
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 89,50€ 89,50
1Phanteks Enthoo Luxe Zwart€ 126,51€ 126,51
1Asus PCE-AC68€ 71,86€ 71,86
1Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod€ 59,99€ 59,99
1Gelid Solutions SpeedTouch 6 Fan Controller€ 28,-€ 28,-
1Corsair Hydro H100i€ 103,-€ 103,-
1Corsair SP120 Quiet Edition Twin Pack, 120mm€ 22,90€ 22,90
1Crucial Ballistix Elite BLE2CP8G3D1869DE1TX0CEU€ 155,-€ 155,-
1Pioneer BDR-209DBK Zwart€ 62,94€ 62,94
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 75,95€ 75,95
1Crucial MX100 256GB€ 92,-€ 92,-
1Raidsonic Icy Box IB-864-B€ 22,-€ 22,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.689,30

• JKMH
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-03 16:05
Voeding is overkill.. en 520 watter is voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Jamalietjuh schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:00:
Voeding is overkill.. en 520 watter is voldoende.
Ook met al die "Case-modding"-componenten en de upgrade naar 4k?

• JKMH
Jazeker

• JKMH
Niet die voeding aub :)

Doe deze maar:

pricewatch: Seasonic M12II 520W

En geen TOSHIBA HDD, deze is beter -> pricewatch: Seagate Desktop HDD, 3TB

[ Voor 34% gewijzigd door JKMH op 12-11-2014 21:18 ]

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 04:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Waarom niet de Cooler master V550S? Dat is namelijk een hele goede en stille voeding. Gewoon erin laten staan dus.

Sterker nog, een paar euro's goedkoper en beter leverbaar.

En ik zou zelf die Toshiba halen in plaats van die Seagate, die laatste schijnt een loterij te zijn (de chinese exemplaren schijnen een hoge failure rate te hebben)

[ Voor 50% gewijzigd door .ScorpionSquad op 12-11-2014 21:22 ]

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:20
Als je student bent: Windows 8.1 Pro voor €59,99. Scheelt ruimt twee tientjes en heb je gelijk de Pro editie :).

Kast is groot en duur, maar dat is ook wel een kwestie van smaak. De Fractal Design Define R4 Pearl Black is in ieder geval een zeer degelijk alternatief.

Ik zie een Wifi kaart, ga je je PC niet aansluiten met een kabel? Probeer dit wel echt te doen, het zorgt voor een betere, snellere en goedkopere ervaring. Als dit echt niet kan dan raad ik de Asus PCE-AC68 aan, ik heb er zelf ook een in m'n build, en ik kan volkomen lag-vrij gamen met een linksnelheid van 1170Mb/s :D.

Koeling is wellicht overkill, afhankelijk van hoe zwaar je gaat overclocken. Voeding geld hetzelfde voor.

Ook wil je misschien een 500GB SSD in een build in deze prijscatagorie, 250 is zo vol.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-03 16:45
Aardig lijstje en mooie openingspost. Zou je niet zonder die waterkoeling kunnen? Gewoon een dikke luchtkoeler erin zetten en een goeie kast (die heb je).
Mocht je je gpu overklokken dan kan het misschien alsnog nodig zijn, maar mocht je daartoe besluiten kun je altijd dan nog de waterkoeling nog even inbouwen. Scheelt je toch 100e.

Vanwaar de keus voor het duurdere 1866 RAM? Je voeding lijkt me overigens ook prima, al kan hij inderdaad wat lichter (maar als je er een tweede gpu in zet moet hij denk ik weer zwaarder?).

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Waarom niet de Toshiba? Waarom is de Seagate beter?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
WWAS schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:28:
Aardig lijstje en mooie openingspost. Zou je niet zonder die waterkoeling kunnen? Gewoon een dikke luchtkoeler erin zetten en een goeie kast (die heb je).
Mocht je je gpu overklokken dan kan het misschien alsnog nodig zijn, maar mocht je daartoe besluiten kun je altijd dan nog de waterkoeling nog even inbouwen. Scheelt je toch 100e.

Vanwaar de keus voor het duurdere 1866 RAM? Je voeding lijkt me overigens ook prima, al kan hij inderdaad wat lichter (maar als je er een tweede gpu in zet moet hij denk ik weer zwaarder?).
Ik wil misschien wel een 2e videokaart aanschaffen in de toekomst, dus zit dan met te weinig voeding denk ik.
De watervoeding heb ik gekozen, omdat ik voor een goeie processorkoeling ook al 60 euro kwijt ben en waterkoeling lijkt me gwn veel beter :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-03 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:18:
[...]

Ik wil misschien wel een 2e videokaart aanschaffen in de toekomst, dus zit dan met te weinig voeding denk ik.
Zeker weten? Dan moet je daar nu al rekening mee gaan houden en hopen dat er uiteindelijk niet een GPU gaat komen die meer VRAM heeft dan je 970 (wat sowieso wel gaat gebeuren) en die single je SLI met alle nadelen van dien gaat wegblazen.
De watervoeding heb ik gekozen, omdat ik voor een goeie processorkoeling ook al 60 euro kwijt ben en waterkoeling lijkt me gwn veel beter :)
Watervoeding, hmm... Maar serieus, een closed loop setje wat je nu hebt gekozen mag er dan wel strakker uitzien dan menig luchtkoeler, de fans zijn notoir luidruchtig en het koelt niet zomaar beter dan een goede luchtkoeler. Voor 100 euro kan je haast twee van de beste luchtkoelers kopen die er te krijgen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:40:
[...]

Zeker weten? Dan moet je daar nu al rekening mee gaan houden en hopen dat er uiteindelijk niet een GPU gaat komen die meer VRAM heeft dan je 970 (wat sowieso wel gaat gebeuren) en die single je SLI met alle nadelen van dien gaat wegblazen.
Bedankt goeie tip!
br00ky schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:40:
[...]

Watervoeding, hmm... Maar serieus, een closed loop setje wat je nu hebt gekozen mag er dan wel strakker uitzien dan menig luchtkoeler, de fans zijn notoir luidruchtig en het koelt niet zomaar beter dan een goede luchtkoeler. Voor 100 euro kan je haast twee van de beste luchtkoelers kopen die er te krijgen zijn.
Wat beveel je mij dan aan?

Verwijderd

Waterkoeling is in ieder geval een stuk stiller & koelt over het algemeen beter, door de lage(re) temperaturen kun je dus verder/beter overklokken !

Verder ziet je lijstje er strak uit ! .. Oh ja.. Als muis raad ik je de Logitech G300 aan, goedkope ( 35 tot 40 ,-) maar toch hele goede muis! Het handige er aan is, zijn de 9 programmeerbare knoppen. Ze zitten totaal niet in de weg bij het gebruiken van de muis. Ook heeft de muis leuke kleurtjes (led) aanstuurbaar via de software van Logitech. Verder zou ik even een review lezen. To The Point! Geweldig ding en zeker een aanrader!
Succes met de keuze('s) :P :)

Logitech muis http://tweakers.net/price...ch-g300-(910-003430).html

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-03 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
pricewatch: Scythe Mugen 4
pricewatch: Noctua NH-D14
pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 3
pricewatch: Phanteks PH-TC14PE Zwart
pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power
pricewatch: Noctua NH-U14S

Kleine selectie, niet gehinderd door te checken of het daadwerkelijk in je behuizing past. Als je niet gaat overklokken ben je grofweg de helft tot een derde kwijt.
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:52:
Waterkoeling is in ieder geval een stuk stiller & koelt over het algemeen beter, door de lage(re) temperaturen kun je dus verder/beter overklokken !
Ware het niet dat veel closed loop water setjes van <100 euro juist niet stil zijn...

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:52:
Stiller kan ik het niet noemen, de pomp maakt toch aardig wat geluid en de fans zijn ook niet zo geweldig stock.

Leuke koelertjes:

Edit: ah, br00ky was me voor :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:54:
[...]

pricewatch: Scythe Mugen 4
pricewatch: Noctua NH-D14
pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 3
pricewatch: Noctua NH-U14S

Kleine selectie, niet gehinderd door te checken of het daadwerkelijk in je behuizing past. Als je niet gaat overklokken ben je grofweg de helft tot een derde kwijt.

[...]

Ware het niet dat veel closed loop water setjes van <100 euro juist niet stil zijn...
Er kan max. een koeler in van 193mm.
Pagina: 1