HP Elitebook 840 Windows 7 boot problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-03 14:41
Beste Tweakers

Ik heb van mijn werk een HP elitebook 840 gekregen met een domain log in, maar ik ben er nu weg maar mog hem houden.
Dus ik dacht dan zet ik er een schone Windows 7 installatie op, dus ik heb hem aan mijn pc gehangen en er Windows op gezet en een keer geboot dus ik stop hem in mijn laptop die boot Windows logo en BSOD.
Dus ik voer Windows systeem herstel uit schijfcontorollen alles maar krijg niks.
Dus ik dacht misschien wat fout gegaan tijdens de instantie dus ik installeer Windows opnieuw en weer het zelfde. Mijn vraag wat doe ik fout of gaat er fout.

Alvast bedankt
Matthijs Zondervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je moet Windows installeren via je laptop, en niet Windows op de HDD plaatsen via een ander systeem. Windows zal dan ingesteld staan voor die PC en niet voor je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
AktiveHate schreef op woensdag 12 november 2014 @ 19:31:
Je moet Windows installeren via je laptop, en niet Windows op de HDD plaatsen via een ander systeem. Windows zal dan ingesteld staan voor die PC en niet voor je laptop.
Dat zal niet gaan want hij wil niet booten van af de USB stick en er is geen dvd drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
En waarom wil hij dan niet booten vanaf USB stick? BIOS wachtwoord soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
AktiveHate schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:11:
En waarom wil hij dan niet booten vanaf USB stick? BIOS wachtwoord soms?
Ik heb geen idee heb in de BIOS gekeken maar die klopten, boot volgorde aangepast en het boot menue tijdens het opstarten. vriend zecht dat dat komt omdat het USB 3.0 porten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Dat zou in principe niet uit mogen maken, USB 3.0 is backwards compatible. Heb je de BIOS al eens terug gezet op fabriekswaarden?

• Matthijz98
AktiveHate schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:03:
Dat zou in principe niet uit mogen maken, USB 3.0 is backwards compatible. Heb je de BIOS al eens terug gezet op fabriekswaarden?
Ja en alles gecontroleerd maar alles lijkt te kloppen.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Nogne

>.<

Heb je geprobeerd om Windows 7 te installeren dmv een usb 2.0 stick of een usb 3.0 stick? Ik heb vaker een melding gekregen tijdens installatie van Windows 7 dat ik drivers mis als ik Windows 7 installeer met een 3.0 stick. Zodra ik Windows 7 installeer met een usb 2.0 stick dan heb ik geen problemen (ook niet als de port zelf 3.0 is)

PS/XBL: Nogne

• Matthijz98
ik heb het op mijn pc via een usb 2.0 stick gedaan in een usb 2.0 port.
Op de laptop zitten alleen maar usb 3.0 porten.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:10
Staat legacy boot wel aan (en secureboot uit) in je BIOS / UEFI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
Ik heb het probleem gevonden de cache SSD moet je eerst loskopen via intel rapid.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 00:31
Matthijz98 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:39:
Ik heb het probleem gevonden de cache SSD moet je eerst loskopen via intel rapid.......
Sorry dat ik dit topic oprakel, maar ik hoop dat de TS de moeite wil nemen om wat gedetailleerder uit te leggen hoe hij dit nu heeft opgelost. Wij hebben op het werk ook een gelijksoortig probleem met een HP Elitebook 840 met 32Gb caching SSD: het lukt ons niet om Windows 7 fatsoenlijk te installeren waarbij die SSD als caching drive wordt gebruikt (al zitten klooien met de BIOS instellingen en Intel RST drivers, verschillende adviezen van HP gevolgd, maar nog zonder resultaat).

N.B. Het lukt ons wel om Windows 7 te installeren, maar nog niet om hem dan ook te laten cachen naar die SSD. En dat merk je best wel qua performance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
timothee schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 00:20:
[...]

Sorry dat ik dit topic oprakel, maar ik hoop dat de TS de moeite wil nemen om wat gedetailleerder uit te leggen hoe hij dit nu heeft opgelost. Wij hebben op het werk ook een gelijksoortig probleem met een HP Elitebook 840 met 32Gb caching SSD: het lukt ons niet om Windows 7 fatsoenlijk te installeren waarbij die SSD als caching drive wordt gebruikt (al zitten klooien met de BIOS instellingen en Intel RST drivers, verschillende adviezen van HP gevolgd, maar nog zonder resultaat).

N.B. Het lukt ons wel om Windows 7 te installeren, maar nog niet om hem dan ook te laten cachen naar die SSD. En dat merk je best wel qua performance...
Op mijn werk heb ik dit in het verleden opgelost : exacte details zal ik op moeten zoeken.
het keam in het kort neer op Windows 7 installeren, drivers installeren, vervolgens een paar settings in windows aanpassen en daarna kon ik via de intel tool de SSD als cache instellen.
Als ik straks op mijn werk ben kijk ik wel of ik het nog terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:09
BIOS/UEFI resetten (of niet), USB Stick met Windows er in, bij de opstart direct op F9 drukken en installeren op de HDD/SDD.

De SSD als disk cache instellen kan na de installatie, hier zijn genoeg handleidingen voor te vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door Jumpman op 10-03-2015 08:03 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Zie http://www.overclock.net/...se-technology-ssd-caching voor een uitleg hoe dit voor elkaar te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

1. USB Windows Media (gemaakt met het bekende Microsoft tooltje) in USB aansluiting
2. Laptop booten en dan naar BIOS (stick laten zitten)
3. USB Devices bovenaan zetten in BOOT volgorde
4. Opnieuw starten ZONDER POWER OFF, dus hot reboot
5. Boot scherm oproepen (ESC of F10 of F9)
6. Kiezen voor je USB disk

Dan moet het werken. Daarna start je Internet Explorer op of Firefox. Dan ga je naar www.loi.nl en zoek je onder taal cursusen "Nederlands". En schrijf je je daar in voor de cursus "verschil tussen zecht en zegt".

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 00:31
Killah_Priest schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 07:56:
[...]

Op mijn werk heb ik dit in het verleden opgelost : exacte details zal ik op moeten zoeken.
het keam in het kort neer op Windows 7 installeren, drivers installeren, vervolgens een paar settings in windows aanpassen en daarna kon ik via de intel tool de SSD als cache instellen.
Als ik straks op mijn werk ben kijk ik wel of ik het nog terug kan vinden.
Ben wel benieuwd naar die exacte details, want hier wil het nog niet lukken. Als ik de controller op RAID zet in het BIOS en boot van USB stick, kom ik in de Windows 7 Setup terecht en krijg ik de melding dat hij Windows niet kan installeren op de HDD. Heb via zowel de website van HP als die van Intel de "F6-drivers" voor de RAID controller gedownload en proberen te laden tijdens de setup, maar daar doet hij niks mee.

Kortom, nu lukt het niet eens om Windows 7 te installeren, laat staan de overige zaken te configureren.
Ik heb diverse topics over dit onderwerp gevonden waarin alle problemen waar wij tegenaan lopen worden beschreven, echter heb ik de indruk dat het nog niemand fatsoenlijk gelukt is met een Elitebook 840 G1, dus ik ben erg benieuwd hoe jij dit voor elkaar hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Zie mijn post van 10 maart 10:49 => hier heb ik een link geplaatst naar de oplossing welke voor mij destijds werkte.

Ik heb hier btw nog een Elitebook 840 op kantoor liggen welke nog geinstalleerd moet worden, ik kijk zo wel even op deze machine.

Edit : het bleek een Elitebook 850 te zijn (enige verschil is een 15" scherm ipv 14") en met de link waar ik naar verwijs heb ik het werkend gekregen.
Ik ga GEEN stap voor stap beschrijving geven omdat er anders geen eigen uitzoekwerk is voor een Tweaker. In het kort heb ik het volgende gedaan :
  1. UEFI ingesteld op AHCI (geen RAID want dan krijg ik problemen met het imagen vanaf onze WDS hier)
  2. Windows geinstalleerd op de HDD
  3. Vanaf hier heb ik dus de stappen gevolg uit de site waar ik naar link :
  4. Na het installeren van Windows via regedit de storage driver instellingen wijzigen
  5. in de UEFI AHCI weer naar RAID gezet
  6. Windows gestart en gewacht totdat de driver geinstalleerd was, daarna reboot gedaan
  7. Intel Rapid storage driver geinstalleerd.
  8. Alle partities verwijderd van de SDD
  9. Intel Rapid storage tool ingesteld om de SSD als cache te gebruiken.
Makkelijker kan bijna niet.
Ik ben (buiten het installeren van Windows 7 wat 20 minuten duurde vanaf onze deployment server) letterlijk 10 minuten bezig geweest om de SSD cache werkend te krijgen.

[ Voor 107% gewijzigd door Killah_Priest op 12-03-2015 15:28 . Reden: toevoeging ]

Pagina: 1