Toon posts:

FireWare en DV kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben van plan op korte termijn een miniDV camcorder (met dv in/uit) aan te schaffen, met uiteraard een mogelijkheid om video op mn pc te bewerken.
Nu zijn hier allerlei soorten kaarten voor in de handel, maar eerst wil ik weten wat de onderlinge verschillen zijn.
-Ik zie oa miro dv kaarten en firewire kaarten, wat is het verschil?
-Die laatste zijn vele malen goedkoper. Wat kan ik hier (niet) mee?
-Wat zijn hier de best practises?
Marcel

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03-2025

Andre21

Inmiddels 39....

Hoi
firewire is de techniek als je dat bedoelt. Firewire (dynalink enzo) kaarten kun je je cam dus alleen op aansluiten verder niets.
Op de Miro Pinnacle Studio DV zit DV (firewire) in en uit. Deze kaart wordt geleverd met software om video mee te bewerken, je haalt het binnen (advies: Op een aparte 7200rpm schijf, die nergens anders voor gebruikt wordt), bewerkt het, en stuurt het terug.
De DV+ heeft ook nog analoog (svideo en composite) uitgang, waardoor je terug kan schrijven naar je nietdigitale videorecorder.
trouwens erg simpel te gebruiken die software..
kosten 349,- voor de DV en 599,- voor de DV+

Blender....

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Een Dynalink firewirekaart van NLG 129,- kan volgens mij hetzelfde als een Miro Studio DV.
De echt dure kaarten als de DV500 kunnen realtime naar MPEG converteren geloof ik, zodat het in een handzaam formaat op je PC binnenkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Stelling: Als de kaarten qua functionaliteit vrijwel gelijk zijn, waarom dan zo'n groot prijsverschil?

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Verschil zit hem in :

Digitaal I/O

gecombineert met

Analoog I/O

gecombineert met

Real-time compressie/Decrompressie (Mpeg bv)
maakt een dure kaart !!! Alles minder is goedkoper

en last but not least SOFTWARE

Firewire is firewire, das alleen maar een protocol. De verschillen zitten hem in bovengenoemde opties. :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|