• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-01 09:58
Hallo beste Tweakers,

Misschien is het een domme vraag, maar ik vraag me af hoe ik het beste mijn tv aan me pc kan aansluiten. Ik heb inmiddels een 15m lange hdmi kabel aangeschaft (dit even als korte termijn oplossing ivm met het nog niet hebben van een htpc'tje). Mijn monitor is aangesloten op de videokaart (MSI Radeon R9 270X), maar nu dacht ik dat er een tweede hdmi uitgang naast zat, welke toch net een ander soort uitgang schijnt te zijn. Wel zitten er twee DVI uitgangen op, maar hiervoor heb ik momenteel niet de juiste adapter. Kan ik de hdmi kabel naar de tv ook direct aansluiten op de hdmi uitgang op het moederbord? Zoja, moet ik dan ergens wat instellen?

Groetjes Bart

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Kan ik de hdmi kabel naar de tv ook direct aansluiten op de hdmi uitgang op het moederbord? Zoja, moet ik dan ergens wat instellen?
Ik zou zeggen, probeer het eens en kijk wat er gebeurt!

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om te beginnen, heb je een IGP? Als je die al niet hebt, dan doen die poorten op je bord niets, en dan kun je 'm prima aansluiten, maar gaat het nooit beeld geven.

Dus kom eens met volledige specs, wat je zelf al hebt geprobeerd en waarom 't niet werkt.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Het beste lijkt mij om een dvi naar Hdmi adapter te kopen, die kosten ongeveer 2 euries, daar wordt je niet arm van.

• Bartoow
even voor de volledigheid: i5 3470, R9 270x, 8gb ddr3.
Dus ik heb IGP, maar door hem alleen in te pluggen op het moederbord komt er geen beeld, moet ik ergens in de bios de IGP aanzetten?

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Bartoow schreef op woensdag 12 november 2014 @ 18:55:
maar nu dacht ik dat er een tweede hdmi uitgang naast zat, welke toch net een ander soort uitgang schijnt te zijn.
Displayport. Je hebt een DP > HDMI converter nodig

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bartoow schreef op woensdag 12 november 2014 @ 19:08:
even voor de volledigheid: i5 3470, R9 270x, 8gb ddr3.
Dus ik heb IGP, maar door hem alleen in te pluggen op het moederbord komt er geen beeld, moet ik ergens in de bios de IGP aanzetten?
grote kans van wel. Maar zonder te weten welk mobo het is zul je dat toch echt zelf even uit meoten zoeken.

• Bartoow
Ja idd dat klopt, zie wel dat die DP--> HDMI adapters best prijzig zijn..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Prijzig?
Die dingen heb je voor minder dan €5 al te pakken.

• Bartoow
dit mobo heb ik:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B75MA-E33€ 44,95€ 44,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 44,95

• Bartoow
Wat gek, in de pricewatch stond de goedkoopste voor 19 euro

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:09

D4NG3R

kiwi

:)

TERW_DAN schreef op woensdag 12 november 2014 @ 19:15:
Prijzig?
Die dingen heb je voor minder dan €5 al te pakken.
Actieve DP > HDMI adapters heb je voor een euro of €20. Al geef ik het weinig hoop dat het signaal het over die 15M HDMI kabel gaat redden. :X

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1