Toon posts:

Advies voor videokaart premade PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag, ik heb advies nodig over wat voor videokaart het best bij mijn PC past. Het is een premade pc waarvan de prijs erg acceptabel was voor de componenten die erin zitten, maar hij heeft alleen een on-chip graphics-ding.

Ik zoek een?
Videokaart bij mijn bestaande PC die mijn systeem niet bottleneckt.

Wat is je budget?
Ik heb geen voorbepaald budget, maar meer geld overhouden is meer beter.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e1RNcWe.png
Mijn processor, huidige "videokaart", RAM en OS
Op mijn moederbord staat MS-7848 en PCIEX16 bij het videokaartslot.
De kast is ongeveer 35 cm lang en voorzover ik kan zien zit er niks echt in de weg.
Tevens heb ik twee beeldschermen, voor het geval dat uitmaakt.

Als iemand nog meer informatie nodig heeft, vraag gerust, dan antwoord ik zo spoedig mogelijk!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2014 18:45 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je geeft een aantal cruciale zaken niet aan, zodoende is het onmogelijk advies te geven:

waarvoor heb je een sterkere kaart nodig, op welke resolutie werk je, en wat wil je uitgeven. Verder moeten we weten welke voeding je hebt.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:14
Kun je een foto maken van de voeding? Zijn er aansluitingen over? Specifiek 6 en 8 pins aansluitingen voor de videokaart. Meestal zijn voedingen bij premade pc's maar net voldoende voor het systeem zoals het is, een nieuwe videokaart gaat waarschijnlijk net zoveel verbruiken als je hele systeem bij elkaar nu, dus ik denk dat de kans groot is dat je een andere voeding gaat moeten kopen.

Je vermeldt ook best een budget, anders kunnen we je evengoed een GTX 980 van meer dan €500 aanraden.

Ik denk dat een GTX 970 een goede keuze zou zijn en misschien zelfs zonder dat de voeding moet vervangen worden. Als dat te duur is, kun je een R9 290 (eventueel tweedehands), R9 280X, R9 280 of HD7950 nemen, afhankelijk van wat je budget nu eigenlijk is. Maar die goedkopere videokaarten verbruiken wel meer dan de GTX 970 en dan gaat een andere voeding bijna zeker nodig zijn.

En zoals Reepje zegt, wat wil je nu eigenlijk met die videokaart doen? Welke resolutie zijn je schermen? Elke serieuze videokaart ondersteunt meer dan 2 schermen trouwens, maar je moet er wel ook op letten welke aansluitingen je nodig hebt voor die schermen, VGA wordt bv moeilijk omdat DVI nu vaak DVI-D is en niet meer DVI-I. Welke games speel je, en welke verwachtingen heb je wat betreft kwaliteitsinstellingen en framerates?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het uitgebreide antwoord en excuses voor de onvolledige info.

Dit is de sticker op mijn voeding: http://i.imgur.com/d1i8UL7.png, verder zit er één zespins connector aan.
Ik speel voornamelijk League maar wil graag futureproof zijn voor zwaardere games.
Het scherm dat ik gebruik voor games heeft een resolutie van 1920x1080, de andere is 1680x1050.
Ik zou het liefst minder dan €350 kwijt zijn voor een videokaart en een eventuele voeding.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dan is t makkelijk. pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
Tikkie boven je budget, maar dan heb je geen nieuwe voeding nodig, en zo ongeveer de sterkste gpu die er te krijgen is.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik geen achtpins connector aan mijn voeding heb, kan ik dat makkelijk oplossen of is een nieuwe voeding echt de enige optie?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:14
Er bestaan kabeltjes om 6 pins naar 8 pins om te zetten. Bij veel videokaarten worden die zelfs meegeleverd, ik kan wel niet meteen vinden of dat bij Asus ook zo is. Ik kreeg vroeger bij mij Asus HD6870 wel een omzetstuk van 2 molex naar 1 6 pins, maar dat zegt niets over de Strix nu natuurlijk. Bij mijn MSI GTX760 zat wel een 6 naar 8 pins omzetter.

Een 8 pins connector kan meer stroom vragen dan een 6 pins, maar eigenlijk komt de GTX 970 toe met een 6 pins, dus denk niet dat je kabel overbelast gaat worden. Je overklokt wel beter niet. En ik hoop dat de PCIe connector niet op dezelfde rail als de CPU zit want dan zit je over het maximum.

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-02 21:53
Een STRIX kan je prima met alleen een 6-pins aansluiten. Hij trekt dan echter wel meer dan de 75 watt die een 6-pin eigenlijk mag leveren, maar dat heb je met adapters ook. (8-pin is eigenlijk gewoon 6-pin met 2 extra nuldraden die aangeven dat er meer vermogen door het kabeltje mag worden getrokken.)
Ik heb hier toevalllig gisteren wat testjes mee gedaan ivm. een eventuele SLI-opstelling.

[ Voor 13% gewijzigd door svenvv2 op 14-11-2014 11:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies jongens!
Pagina: 1