Toon posts:

Temperature meten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb 2 programma's geinstalleerd om de temperatuur van mijn processor te meten. Nu geeft de ene 15 graden warmer aan dan de anderen. Welke kan ik nou vertrouwen?

De programma's in kwestie zijn: Coretemp v1.0 rc5 en CPU Thermometer v1.2

Alvast bedankt,

Tweez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:25

D4NG3R

kiwi

:)

Coretemp is een goed programma, CPU Thermometer ken ik niet.

Pak HWMonitor en/of AIDA64 erbij.

Waar bestaat je systeem uberhaupt uit en welke temperaturen krijg je?

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 12-11-2014 18:39 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Plaats eens wat screenshots van beide programma's naast elkaar. Kunnen we ook mee kijken. :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb HWmonitor gedownload en die komt overeen met coretemp idd. Ik denk dat CPU thermometer niet klopte. Ik heb een asus K53sv (laptop) met een i3 2310m en in rust en licht gebruik draai ik op 50 graden. Bij zwaar gebruik kom ik rond de 80 graden en dit is volgens mij dus echt te warm.

EDIT: Hoe upload ik een screenshot?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nee, prima temperaturen voor een 100% load scenario bij een laptop. Mijn mobile i7 doet gerust aan de 93C wanneer ook de GPU volledig gestressed word. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ja, die temperaturen zijn zeker voor een laptop niet slecht, als je bijvoorbeeld een 4790k hebt die watergekoeld is en je doet een stresstest geraakt die soms tot de 100°C maar daar gaan ze zeker niet van kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem stress op 100 procent dan wordt hij 85 graden. Dus ik kan gewoon met gerust hard een spel draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thibautb schreef op woensdag 12 november 2014 @ 19:09:
Ja, die temperaturen zijn zeker voor een laptop niet slecht, als je bijvoorbeeld een 4790k hebt die watergekoeld is en je doet een stresstest geraakt die soms tot de 100°C maar daar gaan ze zeker niet van kapot.
Eeeh 100 graden is wel een beetje teveel, vooral als je hem ook nog eens watercooled. Dan is er toch echt wat aan de hand

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu gemeten dat de processor tijdens het gamen 85 graden wordt. Ik heb al een coolpad onder mijn computer dus verder reduceren lukt het me niet. Is dit nog buiten de gevarenzone?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je processor throttled rond de 95c (bij 105c sluit het systeem automatisch af) voor een laptop zijn dat geen gevaarlijke temperaturen nee. Mijn mobile i7 uit dezelfde generatie doet het zelfde (zonder cooling pad weliswaar, maar ik heb een flinke blazer in deze laptop zitten).

Zie de URL die ik in m'n vorige post heb staan.

Pagina: 1