Ik heb een zeer tevreden pricewatch: Asus Zenbook UX301LA-DE022H gebruiker.
Deze laptop zou ik graag voorzien van een SSD upgrade. In deze ultrabook zitten twee OEM SSD's, gemaakt door Sandisk, in een form-factor van (volgens mij) SFF2260.
Deze SSD's zijn (in RAID-0) snel genoeg voor wat ik ermee doe.
Ik heb twee redenen om te upgraden;
Kortom, ik zoek een SSD met de juiste form-factor.
De enige leverbare optie die ik gevonden heb is:
pricewatch: Transcend MTS600 256GB
of iets ruimer nog pricewatch: Transcend MTS600 512GB
SSDs die Q1 volgend jaar wel leverbaar worden, wil ik zeker overwegen. Ik kan nog wel even wachten als dat de moeite waard is.
Wat is je budget?
Maximaal €500 voor 2 SSD's.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met Intel en Crucial. Samsung en Plextor lijken me ook heel redelijk.
Transcend geheugenkaartjes zijn prima, maar of de SSDs ook goed zijn, geen idee!
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik mijn PC als zakelijk, mobiel werkstation. Ik draai Visual Studio, SQL server en allerlei virtuele machines.
Deze laptop zou ik graag voorzien van een SSD upgrade. In deze ultrabook zitten twee OEM SSD's, gemaakt door Sandisk, in een form-factor van (volgens mij) SFF2260.
Deze SSD's zijn (in RAID-0) snel genoeg voor wat ik ermee doe.
Ik heb twee redenen om te upgraden;
- 256GB wordt wat te krap en ik zit niet te wachten op USB3 memory sticks of externe schijven.
- De eerste SSD "hangt" soms. Zo eens in de paar dagen reageert die eerste SSD niet meer. De laptop blijft werken, maar de disk reageert niet meer. Na enige tijd crasht de laptop dan, maar meestal wacht ik daar niet op. Na een reboot zegt Intel RST dat de eerste SSD 'faulty'is. Echter, de SMART waardes zijn gewoon goed en ook de SanDisk SSD Dashboard meldt geen problemen.
Kortom, ik zoek een SSD met de juiste form-factor.
De enige leverbare optie die ik gevonden heb is:
pricewatch: Transcend MTS600 256GB
of iets ruimer nog pricewatch: Transcend MTS600 512GB
SSDs die Q1 volgend jaar wel leverbaar worden, wil ik zeker overwegen. Ik kan nog wel even wachten als dat de moeite waard is.
Wat is je budget?
Maximaal €500 voor 2 SSD's.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met Intel en Crucial. Samsung en Plextor lijken me ook heel redelijk.
Transcend geheugenkaartjes zijn prima, maar of de SSDs ook goed zijn, geen idee!
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik mijn PC als zakelijk, mobiel werkstation. Ik draai Visual Studio, SQL server en allerlei virtuele machines.