Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views

• DutchDirk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06-2023
Hallo,
Ik zou graag mijn computer willen overklokken maar heb er niet zo veel ervaring mee. Ik speel voornamelijk league of legends op mijn computer en heb de laatste tijd veel lag. Ik zou daarom graag mijn computer willen overklokken.
Processor: AMD Phenom X4 9500
Moederbord: ASUS NARRA 3
Videokaart: NVIDIA GeForce GT 230

Kan ik uberhaupt mijn computer overklokken en hoe moet het?
Alvast bedankt.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:52

D4NG3R

kiwi

:)

Overklokken gaat niet helpen bij lag. Wel bij eventuele framedrops, maar die worden eerder veroorzaakt door je GPU als door je CPU.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lag is een internet/netwerk probleem, maar je zal wel een lage framerate bedoelen.

Dit komt denk ik vooral door de trage videokaart en ook niet al te snelle CPU, overklokken is trouwens niet heel goed mogelijk met die onderdelen, eigenlijk niet echt geschikt voor.

Is denk ik handiger om te kijken naar een andere videokaart zoals bijvoorbeeld een GTX 750.

Hoe zit het trouwens met het werkgeheugen, hoeveel heb je daarvan en welk OS gebruik je?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• DutchDirk
Ik heb 3GB werkgeheugen

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
en heb je windows 32bit of 64 bit?

• DutchDirk
64 bit

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 18:08
Overklokken gaat je waarschijnlijk niet lukken. Volgens mij is dat een HP bord, die zijn goed dichtgetimmerd voor zover ik weet.

En inderdaad denk ik dat je niet heel veel gaat winnen. Hoewel die processor ook al wat ouder is verwacht ik dat die nog niet de bottleneck is in deze config. Ik zou eerder een leuk midend kaartje erin doen als je te weinig power hebt.

Maar als het echt lag is, zal het daar waarschijnlijk niet aan liggen.
Heb je al iets van metingen gedaan om het probleem te localiseren?

Hoe zijn de temperaturen tijdens het gamen?
hoe is de GPU en CPU load tijdens het gamen?
Hoe goed is je netwerk?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT DutchDirk :)

Geen vraag is te 'dom' voor Tweakers, maar we vragen wel dat je zelf doet wat je kunt voor je een topic opent en dat je de moeite doet om op het forum rond te kijken naar de juiste plek en info die wij al geven en die andere GoTters eerder in andere topics geschreven hebben.

In dit geval wil je een vraag stellen over overklokken, maar je lijkt zelf helemaal niet op zoek gegaan te zijn. Dat is niet de bedoeling. Als je dat wel gedaan had, had je gezien dat we hier een heel subforum voor hadden:
Overclocking & Tweaking

Daar staat een FAQ:
Overclocking & Tweaking FAQ

Begin daar eens in te lezen. Kom je er niet uit, dan mag je daar rustig een topic openen, maar laat duidelijk zien dat je zelf op zoek gegaan bent en spits het topic toe op wat je niet hebt kunnen vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.