toshiba blijft vragen naar HHD SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 633587

Topicstarter
Ik heb zo Het idee dat ik niet de eerste ben die tegen dit probleem afloopt want ik heb er al het een en ander over gevonden. Het probleem begon toen mijn toshiba C850d iedere keer naar het ww van de bios begon te vragen. Nu wist ik dat Nog maar als ik dat had in gevuld begon hij te vragen naar het wachtwoord van de HDD. SSD of zo. Want ik ben het zo vaak van zien dat ik het niet meer uit mijn stylo pennetje krijg. ( Ik zit nu van narigheid namelijk op mijn telefoon te swypen). Ik had op you tube gevonden Hoe je het wachtwoord kon omzeilen Door een jumpertje te plaatsen op twee pennetjes. De b500. Wonder boven wonder kreeg ik dat voor elkaar en ik heb slechte ogen. Maar er werd niet meer naar het wachtwoord gevraagd. Maar toen ik mijn harde schijf terug plaatste vroeg hij weliswaar niet meer naar het bios ww maar nu naar het ww van de hdd.ssd. Als ik de schijf er uit haal en de bios open kan ik het gewoon weer wijzigen in booten van een ander medium maar zo gauw ik mijn harde schijf er weer in zet vraagt hij weer direct naar het wachtwoord hdd ssd. Ik word er wanhopig van een het arme laptopje heeft al op het randje van het balkon gestaan. Wie kan me de gouden tip geven. _/-\o_

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:51

SambalBij

We're all MAD here

Er zat/zit blijkbaar zowel een password op de BIOS als een password op de HDD. Die eerste heb je uitgezet, maar de tweede niet.
Dat HDD password is opgeslagen op de schijf zelf. Als je de schijf er uit haalt, of een andere schijf plaatst, zal de laptop dus gewoon werken. Plaats je de originele schijf terug dan ziet de BIOS dat die disk een password heeft, en vraagt daar om.

Je zult dus dat password moeten ingeven, waarna je dat daarna (waarschijnlijk) via de BIOS setup kunt uitschakelen.

Bij sommige HDD's kun je dat password verwijderen en de schijf weer bruikbaar maken via een Secure Erase. Zal je wel op een andere PC moeten doen aangezien die Toshiba blijkbaar echt niet gaat booten (ook niet vanaf CD/USB) als hij een disk met een password ziet.
Als je dat wel al lukt is de disk daarna wel helemaal leeg.
Snelste/makkelijkste optie is de HDD gewoon vervangen voor een andere...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself