Wifi-repeater werkt niet (power-button blijft rood)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-05 11:30
En wordt niet herkend. Ben van plan ermee terug te gaan maar ik dacht ik vraag toch hier eerst even rond.

Ik zie er geen merk op staan (gemaakt in China) maar hij ziet er identiek uit als deze uit de video:
http://www.youtube.com/watch?v=rYBI1CKuFQ8

Als ik hem echter op de pc aansluit of via WPS contact probeer te maken geeft hij aan dat er een beperkte connectie is. Ook staat hij niet als wifi-repeater onder verbindingsinstellingen. Vet irritant. Dacht eerst dat het aan een paar instellingen lag totdat ik de installeervideo van de gozer (hierboven) zag. Merk op dat mijn Wifi-Repeater bij het aansluiten op het stopcontact de power altijd op rood heeft staan (zeer vreemd), de andere 3 wel op groen (gaat later over naar knipperen). Hij word ook warm en er staat gewoon dus ook stroom op.

Iemand een suggestie hoe ik dit probleem oplossen of wat er überhaupt aan de hand is? Defect apparaat? Heb het overigens niet bij een shitwinkel gehaald maar een tech winkel die al 20 jaar bestaat en over 20 jaar nog zal bestaan. Advise is welcome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain
IEMAND!!!!!!!!!!!!!!????????????????????????

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:16
Eerlijk advies? Repeater terugbrengen en omruilen voor een acces point.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, en dat accesspoint vervolgens met een kabeltje aansluiten.

Je had mogelijk dus in een web-interface terecht moeten komen van die repeater, en hem moeten koppelen aan je huidige SSID, en hem een netwerk weer uit laten zenden.

Dat is wat een repeater doet, hij linkt aan een netwerk (en als dat beveiligd is zul je dat moeten opgeven), en zend dat vervolgens weer gewoon uit. Link je hem op de uiterste rand van je netwerk (= troep in) en laat je hem dat vervolgens gewoon weer uitzenden, dan is het resultaat: troep uit. Alleen de "troep in" variabele heeft ineens maar de helft van de bandbreedte omdat er ineens iets anders op dezelfde frequentie er doorheen zit te lullen. Troep/2 = supertroep. De definitie van een repeater.

Maar ze zijn wel makkelijk in het gebruik, IP-adresje krijgen, SSID-tje instellen, klaar. Sommigen zenden vanuit de verpakking een "configuratie SSID" uit, mee connecten, instellingen doorlopen, restart repeater, en klaar is capslock-schreeuwbaby-kick-binnen-24-uur-Kain. Anderen zijn weer complexer en moet je via een CAT5 kabeltje configureren, soms met de meest gore bloatware software IPV een web interface.

Maar hoe dan ook... en ik hoop dat bovenstaande dat duidelijk maakt: een repeater is nooit een goed idee, want hij halveert per definitie je bandbreedte en als je hem neerzet op een plek waar jij al amper bereik hebt, heeft hij dat ook niet (maar geeft hij je vervolgens wel 5 streepjes waar dan vervolgens nóg niet mee valt te werken).

Voor PC's geld: trek een kabel. En het zal je verbazen hoe "mogelijk" dat ineens is als er een beetje moeite voor wordt gedaan (langs plinten, simpel gat naast de muur op de zolder, etc...

Als je een bewegelijk/mobiel aparaat hebt, geld: trek een kabel, en sluit op die kabel een accesspoint aan, en als je wilt roamen, geef het hetzelfde SSID/sleutel-paar mee maar op een andere frequentie.

Wat >ALTIJD< geld is: ken je ether, en weet wat voor veld-geometrie je hebt.

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 07:40
Ik heb waarschijnlijk dezelfde wifi repeater en heb de mijne uit China gekocht. Ik weet ook dat hij vaak in dagaanbiedingen aangeboden wordt.
De interface van de repeater is anders dan in de video, de mijne heeft meer een windows 8 achtige interface en schermen met een groene achtergrond. Als je dezelfde hebt weet je wat ik bedoel :)

Instellen is heel simpel. Als je hem in het stopcontact doet moet het bovenste lampje wel groen worden. Rood betekent waarschijnlijk dat hij niet goed functioneert.

Als je hem helemaal terug zet naar fabrieksinstellingen door het knopje naast de rj-45 poort 15 seconden. in te houden (alle lampjes knipperen even), zie je dan "wifi-repeater" staan bij beschikbare wireless networks?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Die manier dus, een "configuratie-SSID".

Blijf er echter bij dat een repeater in 100% van de gevallen een slecht idee is.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Allereerst, niet netjes om te kicken in 5 uurtjes na OP. :-(

Verder eens met andy88: ruilen voor een accesspoint en deze met een kabel verbinden aan je router.
Niet om flauw te doen, maar als ik je verhaal zo lees, dan is er iets mis met de hardware en moet je het dus sowieso terugbrengen. Dan kun je het meteen goed doen en een AP nemen.

Bij een AP verlies je namelijk niet de helft van je bandbreedte: een repeater regelt zowel de inkomende als uitgaande verbinding via WiFi, terwijl een AP aan een kant een kabel heeft. Dit vergroot je doorvoer significant. Verder is de stabilitieit (lag) van het resulterende netwerk van een repeater ook minder dan wanneer je een AP gebruikt.

Hier in het netwerk-forum staan genoeg topics die hierover gaan, maar je kunt het beste hier beginnen:

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
Ik ben het er niet mee eens dat een repeater in 100% van de gevallen een slecht idee is. Er zijn genoeg situaties denkbaar dat je in de ene hoek van het huis prima bereik hebt, maar het even verderop niet bruikbaar is (door allerlei obstakels die het signaal dempen). In dat geval kan een repeater wel uitkomst bieden. Daarnaast zijn er ook heel veel apparaten (bijna alle telefoons bijvoorbeeld) die een erg zwak signaal hebben, in zo'n geval kan een repeater ook uitkomst bieden.

Ik ben het er wel mee eens dat puur qua kwaliteit van het signaal een repeater niet overhoudt. Je bandbreedte wordt ernstig beperkt en de verbinding wordt minder stabiel, maar als je simpelweg een beetje Twitter en Facebook op je smartphone wilt gebruiken, dan kan een zwak en bijna onbruikbaar signaal toch ineens redelijk bruikbaar worden. Echt top zal het nooit worden, maar dat hoeft vaak ook helemaal niet (niet iedereen wil 4K rips streamen door het hele huis zoals wij Tweakers dat wel willen).

• Kain
Yo guys, bedankt. Hoor ik eerst een paar jaar aan dat ik een repeater moet kopen (dat was overigens niet hier). Krijg ik nu te horen dat het verlepte dingen zijn. HAHAHA. Heb het eigenlijk gekocht omdat mijn Denon Receiver alleen internet op kan via een ethernet kabel, dacht dus even zo'n repeater in het stopcontact te pluggen en een ethernet kabel door te trekken naar de Denon receiver. Geen slim idee dus?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Kain schreef op donderdag 13 november 2014 @ 18:40:
Yo guys, bedankt. Hoor ik eerst een paar jaar aan dat ik een repeater moet kopen (dat was overigens niet hier). Krijg ik nu te horen dat het verlepte dingen zijn. HAHAHA. [...]
Dat was heel duidelijk niet hier dat je dat gehoord hebt. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Jolke op 13-11-2014 21:19 ]

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 22:08
Kain schreef op donderdag 13 november 2014 @ 18:40:
....
Heb het eigenlijk gekocht omdat mijn Denon Receiver alleen internet op kan via een ethernet kabel, dacht dus even zo'n repeater in het stopcontact te pluggen en een ethernet kabel door te trekken naar de Denon receiver.
....
Voor wat jij wilt is bijv de Netgear WNCE2001 een beter alternatief. Ik gebruik die zeer naar tevredenheid voor een XBOX 360.

[ Voor 68% gewijzigd door Masimo op 13-11-2014 21:27 ]

• Kain
Masimo schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:26:
[...]

Voor wat jij wilt is bijv de Netgear WNCE2001 een beter alternatief. Ik gebruik die zeer naar tevredenheid voor een XBOX 360.
Tnx man, zie dat deze ook valt onder de categorie access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 22:08
Daar staat ie wel genoemd ja, maar je kan er geen verbinding mee maken. Behalve om hem in te stellen.
Andere wifi-apparaten kunnen er niet mee verbinden (om bijvoorbeeld te internetten).
De WNCE2001 gedraagt zich als een client en maakt verbinding met je hoofd-router. Hij veranderd in principe je bekabelde verbinding in een draadloze.
Hij krijgt zijn stroom via een adapter of via een USB-poort van het apparaat waar je hem op aansluit.
Pagina: 1