Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 633569

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 weken geleden een chromecast gekocht omdat deze de Plex media server ondersteunt en ik hiermee films en series wil streamen naar mijn LG TV.

Nu blijft het beeld haperen tijdens het streamen en zelfs als ik de beeld kwaliteit aanpas van 720p naar 480p is er geen verandering. Verder heb ik volgens verschillende speedtests meer dan 11mbps download en 5mbps upload. Dit zou voldoende moeten zijn voor een HD stream.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 17:13
Speedtest waar naartoe? Internet? Naar de Plex server? Hoeveel draadloze netwerken zijn er en hoe sterk zijn die? (Kun je achterhalen met een laptop en inSSIDer 3)

Profielen in Plex hebben meerdere opties, het is heel goed mogelijk een 480p profiel op te stellen wat 100 mbit/s aan verkeer genereert bijvoorbeeld, afiak heeft Plex ook bandbreedte-profielen, kies er eens een op 1 of 2 mbit?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie, ik ga er meteen naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie, ik ga er meteen naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 13:30
Ook nog iets om naar te kijken: het omzetten naar een andere resolutie kan ook aan de processor vreten. Mijn wat oudere bak gaat naar +/- 95% processorload. Kort gezegd: hij kan video niet snel genoeg omzetten voor de stream, waardoor je chromecast hapert.

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Dat is inderdaad ook een optie, kan je Plex-server het transcoden wel aan? Waar draait Plex op? Wat voor hardware en OS?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Plex draait op de laatste generatie macbook air. Activiteitenweergave geeft aan dat Plex new transcoder van 200% cpu naar 19% blijft springen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Kun je die pieken correleren met het haperen? Hapert het op de momenten dat de macbook op 200% staat? Of juist als de macbook op 19% staat?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij blijft haperen bij een hoog CPU gebruik ver boven de 200%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormrider nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-05 16:46
Als je het bestand dat je nu steamt met handbrake omzet naar een android vriendelijk formaat. Heb je dan nog last van de haperingen?
Ik heb dit in het verleden wel eens moeten doen omdat de gebruikte codec problemen gaf met het transcoden.
Ipad ging dan goed maar met mijn adroid tablet was het drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankje, ik ga het nu meteen proberen. Naar welk type kan ik het beste converteren?
Het is nu een .mkv bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een mp4 bestand werkt iets beter. Maar ook nu blijft de stream om de paar seconden hangen en de CPU is nog steeds ontzettend hoog.

Ik heb alle 3 de streamingkwaliteits instellingen aangepast naar 1.5mbps, nu loopt de film prima met bijna geen haperingen. Echter is de kwaliteit nu veel minder en ik zou toch wel graag naar HD kwaliteit willen kijken.

Wat zijn nog andere oplossingen die ik kan proberen?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 633569 op 14-11-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is niet de bedoeling om je topic te kicken binnen 24 uur. Als je zelf de laatste reactie geplaatst hebt, kun je die laatste post aanpassen met de "wijzig" knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Ik heb sinds een paar dagen/week een vergelijkbaar probleem bij mijn setup.

Nas
Pms
Chromecast

Alles is aangesloten op een bedraad gigabit netwerk. Chromecast staat op 5 cm van de wireless routers.

Wat er in de praktijk gebeurt is dat de stream stopt en op geen enkele manier verder speelt. Ook niet door de cast te stoppen, stream stoppen, servers herstarten.

Cpu gebruikt blijf netjes stabiel, netwerk gebruik is niet overmatig.

Bijvoorbeeld:

Casten Sherlock Holmes: a game of shadows. 1080p 5.1 dts, file size ong. 22gb. Duur 2u 8min
Freeze na 1u en 48 min.

CSI afleveringen
720p stereo, file size ong 2,5gb. Duur 50min
Freeze na 30 min

Nieuw probleem sinds vanavond, freeze iedere 5-10 minuten.

Alles wat ik afspeel is niet af te kijken, na een eerste freeze is de stream niet opnieuw te starten op welke manier dan ook.

Ps. Niet mijn bedoeling om dit topic te kapen, wilde toch hier posten omdat dit ook betrekking heeft tot plex, pms en chromecast

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormrider nl
'm. Beest schiet de copy belasting nog steeds naar de 200 %? Is het probleem enkel met de chromecast of ook andere apparaten?

Daarnaast lees ik zo gauw dat de transcoder quality van Automatic naar "Prefer higher speed encoding" de stutter zou moeten verminderen

Daarnaast wat leesvoer om te bepalen waar het aan kan liggen

https://support.plex.tv/h...y-video-stream-buffering-

[ Voor 57% gewijzigd door Stormrider nl op 17-11-2014 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankje stormrider, ik heb de instellingen aangepast en de kwaliteitsinstellingen verzet naar 2Mbps, nu werkt de stream wel vloeiend.

Ik ben bang dat mijn macbook air niet krachtig genoeg is voor het transcoderen van 720p kwaliteit. Met een 1,3Ghz intel core i5 processor.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 633569 op 17-11-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Bartjeuhz schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:51:
Mijn wat oudere bak gaat naar +/- 95% processorload.
het is 'by design' dat Plex tijdens transcodering vol de CPU pakt. Dus het is volstrekt normaal dat i volledig wordt belast.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Ik heb inmiddels een andere server geïnstalleerd, systeem blijft bestaan.
20 min voor het eind stop de stream en that's it.
Zeer vervelend op zn zacht's gezegd :(

ik voel me lekkaah !!!

• Stormrider nl
Hoi lyp0,

Ik zou niet weten waar dat aan zou kunnen liggen. Ook Google geeft geen zinnige antwoorden terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Na het proberen af te spelen van de zelfde files in vlc stop deze ook soms/slaat stukken over. Het lijkt er op dat de media beschadigd is ... :( gaat om n grote hoeveelheid media bestanden

ik voel me lekkaah !!!

Pagina: 1