Zwarte Balken rondom scherm, enkel via HDMI, niet DVI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-09 11:32
Heb net een nieuw scherm, Dell U2414H, welke ik aansloot via de DVI poort van mijn laptop (had geen HDMi kabel bij de hand), naar een DVI->HDMI adapter (zo'n simpel stekkertje) welke de monitor in ging. Dit werkte perfect en ik had volledig beeld. Zowel laptop als scherm stonden op 1920x1080.

Nu heb ik wel een HDMI kabel, en sluit ik het scherm aan via de HDMI poort van mijn laptop, maar nu krijg ik zwarte balken rondom het scherm.

Wat ik al heb geprobeerd;

- Andere laptop met diezelfde hdmi op hetzelfde scherm aansluiten (dat werkt wel gewoon goed, fout zit dus in mijn laptop)
- Display drivers verwijderd, standaard versie van windows laten installeren
- Drivers van AMD geprobeerd, 14.9 en 14.11 beta
- Op monitor zelf fabriekinstellingen gereset
- Verschillende refreshrates geprobeerd.

Iemand nog een suggestie?

Mijn configuratie:
BTO 15" laptop (1920x1080)
Radeon 6950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:29
In je drivers van de videokaart moet een optie zitten om dit op te lossen...dit gaat meestal met een schuif welke je kan verschuiven om het beeld groter of kleiner te maken

Dit heet ook wel underscan/overscan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit zal vast iets met je underscan of overscan te maken hebben. Iets dat HDMI wel doet, en DVI (gelukkig) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
En dat vind ik in mijn Catalyst settings? Want vreemd genoeg, sluit ik thuis ook standaard twee 24" schermen aan (samsung), één op de DVI poort en één op de HDMI poort (laptop scherm gesloten) en dat gaat al jaren goed. En nu hier op kantoor kan mijn HDMI poort ineens geen 24" scherm aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ja dat kan je ergens in je CCC vinden.

http://josiahmanson.com/prose/overscan/

[ Voor 55% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 12-11-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Zwarte balken rondom duidt er in mijn ervaring meestal op dat je scherm en je videokaart niet helemaal lekker aan het communiceren zijn. Het klinkt in ieder geval alsof je laptop er vanuit gaat dat het scherm de resolutie niet aan kan en daarom naar een mindere resolutie overschakelt, welke vervolgens geschaald wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Overscan did the trick! Thanks.

Iemand die ook weet waarom dit zo bepaald wordt door CCC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Omdat de HDMIstandaard zuig is wat dat betreft.
Er is geen goede reden te bedenken waarop je met een digitaal signaal nog underscan of overscan zou willen doen, maar het is helaas wel in de standaard opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:54

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Toch is het meen ik een ATi/AMD kwaaltje, want nvidia kaartjes staat wel direct goed met hdmi (iirc, heb er niet veel gehad, maar dat viel me op, terwijl ik weet dat het met AMD standaard is..)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1