De "brakke" plugins zijn momenteel mijn enige feedback voor info. Of heb je betere alternatieven of plugins? Op welke manier ga jij na of je ssl verbinding veilig is? Dat zou ik graag willen weten?
Ik kom niet tot "conclusie' van een MITM of MITB attact maar
veronderstel het alleen maar. Wellicht ben ik gewoon op zoek naar een verklaring of bevestiging 100% veilig te bankieren, maar dat is een sprookje, want uit ervaring weet ik dat alles te hacken is!
Het is een hypothese die ik wil onderzoeken en mezelf daar meer in wil verdiepen.
[...]
Was je ook ingelogd toen je die test deed? Want ik begrijp wel een beetje dat allerlei logout-linkjes niet zo goed zullen werken als je niet ingelogt bent... Net als de mijnzakelijk-linkjes niet zullen werken voor iemand die daar niet ingelogd is...
Nee, door mijn wantrouwen log ik met mijn win7 systeem niet in, alleen met live-cd. Dat kan het wel verklaren. bedankt voor je alertheid.
[...]
Drie van de vier issues zijn volledig server-sided, en toch geen reden om mijn.ing.nl lager in te schalen dan A-. De vierde (BEAST-attacks) vragen (naast een server-sided instelling) ook om een
verouderde browser....
Overigens lijkt (zeker als ik bovenstaande lees) Firefox 18 op je liveCD méér vatbaar voor BEAST dan de huidige versie op je Windows-installatie.
Gelijk heb je! Ik ben nieuwe live-cd's aan branden:
http://www.ubuntu.com/download/desktop/thank-you?country=NL&version=14.10&architecture=i386
en
http://www.pclinuxos.com/get-pclinuxos/kde/
Beide md5 hashes zijn correct!
Nu uitproberen en welke de laatste firefox heeft!? Hier kom ik nog op terug....
[edit]
Ik heb PClinuxOS KDE live-cd met firefox 31 uptodate+addons
Ervaring is snel en geweldig ik ben er weg van!
Nu nog de ubuntu 14.10 live-cd checken en kijken welke versie van ff hij heeft?....
SSL (en daarmee de beveiliging van websites) werkt op basis van vertrouwen... We vertrouwen met zijn allen (nog) wel de certificaten en certificaat-ketens van Symantec, en niet meer die van Diginotar. Omdat de keten van de ING door Symantec wordt gegarandeerd, vertrouwen we die site.
Daarnaast zijn er allerlei technieken die impact hebben op hoe goed de site met dat vertrouwen omgaat, en hoe hard ze proberen om onverlaten buiten te houden.
Jij lijkt meer te vertrouwen op een aantal add-ons in je browser en je vooral blind te staren op wat er niet helemaal goed is, en gebruikt dat om je angst voor hacks te rechtvaardigen.
Misschien moet je overstappen op een andere bank (waar je een two-way authenticatie moet gebruiken om in te loggen)... of helemaal afstappen van electronisch bankieren...
Ik ben niet "bang" voor hacken van mijn bankrekening ING want bij overschrijvingen moeten ze nog altijd mijn tan en telefoon hebben. Dus wat dat betreft ben ik niet bang. Waar ik me meer zorgen over maak is dat ze met wireshark mijn inloggegevens sniffen en daarmee mijn gegevens wijzigen of IC instellen op mijn rekeningen.
[edit]
Zo naast het irritante gebruik van caps
Beste tweakers,
Ik heb 50% vertrouwen in internet via hd op live-cd, zoals ik iemand die me lief in de ogen lijkt voor 50% vertrouw en als ik me omdraai niet zie of hij me in de rug steekt!
Deze metafoor geld ook op internetbezigheden: ik vertrouw niets 100% geen browsers, addons, geen software want elke beestje heeft zijn tekortkomingen.
De bedoeling van dit topic is dan ook onderzoeken of mijn hypothese over een eventuele MITM of MITB op mijn systeem aanwezig is....
Ik heb al via feedback mijn systeem gescanned op trojans, virrussen en malware. Dus in dat op zich zit ik goed. Ook heb ik de servers via ssllabs.com gecheckt en daar ben ik ook redelijk tevreden over. Maar ik zit nog met enige kruimels, details die ik niet begrijp en niet kloppen...dat zoek ik met jullie feedback uit...bijvoorbaat dank,
paranoia68
[
Voor 16% gewijzigd door
digidokter.net op 13-11-2014 19:03
]