Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptopadvies nodig voor compacte snelle laptop

Pagina: 1
Acties:

• DfreakD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-11-2023
Op dit moment hebt ik de pricewatch: HP Pavilion g6-1150sd (LX300EA)
Ik gebruik deze vooral voor school, daarnaast hier en daar voor muziek en films/series.

Wat ik op dit moment vervelend vindt aan de laptop is dat het opstarten nogal lang duurt, minuut of 5 voordat hij volop gebruikt kan worden en dat hij nogal zwaar en groot is. Hij past net in een rugzak maar daar is alles ook mee gezegd.

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop die compact en mobiel is en vooral snel opstart, eventueel vanuit slaapstand. Zelf ben ik nooit zo n fan van slaapstand aangezien ik altijd het idee heb dat een computer of laptop die niet 100% uit staat nogal kwetsbaar is maar dat kan ook in mn hoofd zitten.

Nu is het belangrijk dat hij snel opstart, en verder wil ik met de laptop surfen, office gebruiken en zo nu en dan hd series kijken (meestal 720p). Op dit moment wil ik het liefst windows 7 gebruiken.

Daarnaast vraag ik mij af of het slim is een laptop met ssd te nemen, nu heb in mijn desktop een Samsung 840 EVO 250GB en dat ding is geweldig. Binnen een seconde of 7 kan ik op volle toeren draaien. Daarnaast hoorde ik ooit iets dat je beter niet onder een bepaald aantal inches kan gaan met een laptop ivm standaard formaat van websites en documenten.

Het liefste laat ik de laptop een budget laptop maar vraag me af of dit mogelijk is als er een ssd bij komt kijken, mijn budget zal tussen de 300 en 500 zitten ongeveer.

Alle hulp wordt zeer op prijs gesteld!

• DfreakD
Hulp zou top zijn

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-11 17:48
Zou een windows tablet niet een optie zijn?

Asus Transformer Book T100TA bijvoorbeeld 400 euro 1366x768 (WXGA Wide)
Of een Dell venue 11 Pro voor 500 euro Full HD (zit alleen standaard geen toetsenbord bij)

Dan zit je aan max 800 gram gewicht.

• DfreakD
Nee ik zou toch graag een laptop willen.

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Ik zou zeggen, kijk eens bij Dell

Kan je zelf je laptop configureren, en mocht je er niet uitkomen, kan je eventueel met Dell chatten of anders gewoon even bellen.

En er is ook nog een topic Dell kortings codes.

• wild_dog
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11 14:32
Hmmmmm.... dat is een moeilijke.

Een SSD in een laptop wordt meestal in de wat hogere prijsklasse aangeboden.

Een kijkje door de pricewatch levert mij op dit moment de volgende:

pricewatch: Acer Aspire V7 581-33214G52aii

Een 20GB SSD voor het OS en 500GB voor alle bestanden/programma's. daar zou je wel mee vooruit moeten kunnen.
Hij komt wel aan de bovenkant van je budget uit.

Een mogelijkheid is om een goedkopere laptop te vinden en dan zelf er een SSD in te zetten, maar dat wil je over het algemeen wel ruimte voor 2 schijven hebben, zodat je de SSD OS en HDD data splitsing kan maken.

Een andere optie is om er een te kiezen met een hybride HDD zoals deze: pricewatch: Acer Aspire V3-371-31HE

Dit is een HDD met een SSD segment waar de meest gebruikte programma's in worden gezet, dus deze
zou voor een redelijke verbetering in gebruik kunnen zorgen.
De laptop zelf licht ook wat beter in binnen jouw budget.

Zoals je wel kan zien heb ik een voorkeur voor acer, dit omdat in mijn ervaring acer wat meer prestatie levert voor de zelfde prijs, in ruil voor stevigheid/component kwaliteit.

Als je meer waarde aan stevig/duurzaam hecht, kan je nog even bij Asus kijken.

Denk er aan dat, als je een SSD laptop neemt, dat je dan een paar dingen zoals defragmentatie, indexing, hibernatie en virtual RAM uit te zetten/niet te gebruiken. Deze leveren voor een SSD geen aanzienlijke verbeteringen in performance, maar maken wel een boel writes, wat de levensduur verkort.

Verwijderd

Koop een laptop van max 100 euro onder je budget en schaf zelf een SSD aan. Ik roep het wel vaker maar ik snap met de beste wil van de wereld echt niet waarom er nog laptops met 5400rpm schijven worden verkocht.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2014 @ 17:33:
Koop een laptop van max 100 euro onder je budget en schaf zelf een SSD aan. Ik roep het wel vaker maar ik snap met de beste wil van de wereld echt niet waarom er nog laptops met 5400rpm schijven worden verkocht.
Zodat fabrikanten 400 euro voor een SSD kunnen vragen
Pagina: 1