Stille en koele kast, is het mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• thijshors
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-11-2025
Hoi allemaal,

Momenteel heb ik een oude Antec Nine Hundred kast waarbij een USB poort aan de voorkant kapot is, iets dat nu resulteert in kortsluiting o.i.d. waardoor ik bij het aansluiten van deze frontpanel aansluitingen mijn PC niet kan opstarten.

Nu zou ik graag een nieuwe kast willen, alleen wel één die stil en koel is. Nu is mijn huidige kast behoorlijk koel, maar zeker niet stil. Wat is volgens jullie een goede (wat ruimere) kast die koel en stil is?

Ik had mijn oog al laten vallen op de Fractal Design Define R4, erg stil maar in de resultaten blijkbaar daardoor ook erg warm..

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Of je pc warm wordt heeft natuurlijk ook deels te maken met wat erin zit. Dus, hoe ziet je systeem er nu uit?

Over het algemeen is de R4 echter vrij goed in het afvoeren van de warmte, zeker als je de fans wat hoger zet. Een tochtige grot wordt het nooit, maar het is zeker niet een van de warmste.

• garriej
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

De R4 is wel vrij stil en heeft goede airflow. Maar als jij twee 290's met reference koeler in je pc heb zitten dan gaat een geluidsdichte kamer het geluid nog niet tegenhouden.

• thijshors
  • Laatst online: 06-11-2025
Momenteel heb ik er twee GTX 970 kaarten en een grote Scythe Mugen 4 koeler welke op maximale toeren draait om mijn 2700-k prococessor op 4.6ghz te houden. Hier zit volgens mij ook de meeste geluidsproductie in.

De kabelmanagement is momenteel niet optimaal waardoor de airflow ook niet echt lekker is. Misschien toch maar voor de R4 gaan, sinds ik hier wel de ruimte heb op mijn kabels op te bergen. Enige zorg die ik dus heb is of die CPU nog wel op 4.6 kan blijven met deze mogelijk warmere kast dan mijn huidige Antec.