Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:50
Hi,

Ik heb een Lenovo T440s met Windows 7 x64 Pro en Intel Dual Band Wireless N-7260. Sinds een poosje heb ik last van het probleem dat mijn wireless verbinding na standby & hibernate het niet meer doet: code 43 in device manager. Hierdoor moet ik telkens naar Device Manager om de wireless adapter te disablen en weer te enablen. Heel irritant!

Wat ik al heb geprobeerd en niet werkt:
  • De laatste drivers geïnstalleerd (17.12)
  • Laatste BIOS
  • Lenovo Power Manager bijgewerkt naar de laatste versie
  • Bij power management ‘Allow the computer to turn off this device to save power’ uitgeschakeld
  • U-APSD uitgeschakeld
gr

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 13:34

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:23
Oudere driver versie gebruiken.
Ik had hetzelfde probleem met een AC-7260 (in een Acer V3-772G) na installatie van 17.1.0.
Toen weer terug naar 17.0.6. en probleem verdwenen.

[ Voor 11% gewijzigd door Masimo op 13-11-2014 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 11:04
Ik heb een Toshiba Satelitte A665 laptop met een realtek RTL8191SE N netwerkkaartje en dacht ik neem een Intel Wireless-AC 7260 kaartje met bluetooth, altijd handig en een stuk sneller. Maar wat ik ook doe alleen het bluetooth gedeelte krijg ik aan de praat maar bij wifi netwerken krijg ik de melding dat er niets beschikbaar is. Als ik de relatek opnieuw inbouw loopt het weer als een tierelier, maar met de AC 7260 niet, internet afgezocht en ik denk dat mijn BIOS het niet toelaat. Kan iemand dat bevestigen zodat ik me niet wezenloos zoek, of sterker nog, weet iemand de oplossing.

Zou jammer zijn als het niet werkt, maar ja, er zijn ergere dingen.

Groet, Pierre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:50
Hmm, jammer dat ik met oudere drivers moet prutsen om zoiets hopelijk werkend te krijgen. Dat Lenovo een whitelist van maarliefst 2 verschillende soorten wifi kaarten heeft voor deze laptop is natuurlijk ook niet geweldig, en dat zal voor jouw Toshiba wellicht ook gelden.

Ik zie nogal veel threads over problemen met de AC 7260, dus je bent beter af met iets anders..

EDIT: is er geen tooltje wat de adapter gewoon in- en uitschakelt na standby? Dat lost eigenlijk alles al op.

[ Voor 13% gewijzigd door AvWijk op 17-11-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:23
Er is wel een verschil tussen een driver oorzaak of een whitelist probleem. Dat laatste los je niet met een driver op. Jouw probleem wèl (ook al is dat een oudere versie).

In/uitschakelen mogelijk met Fn+F3? Dat heb ik op mijn Acer laptop.

Kan ook met command-line opdrachten (cmd.exe als administrator uitvoeren).

Om de naam van je netwerkverbinding te achterhalen:

C:\Windows\System32>netsh interface show interface

Admin State... State................Type...............Interface Name
---------------------------------------------------------------------------------
Enabled..........Connected.......Dedicated........Wi-Fi
Disabled.........Disconnected...Dedicated........Ethernet

In dit voorbeeld is Wi-Fi dus de naam van de draadloze netwerkverbinding

Uitzetten:
netsh interface set interface "Wi-Fi" disable

Aanzetten:
netsh interface set interface "Wi-Fi" enable

Zeer rudimentair "tool".
De laatste twee commando's onder elkaar in een txt-file op je bureaublad zetten en een naam geven.
Extensie van de txt file veranderen naar .bat.
Vervolgens rechtsklik op de .bat-file en "Uitvoeren als administrator"

[ Voor 54% gewijzigd door Masimo op 17-11-2014 22:45 ]

Pagina: 1