6 pins pci-e naar 6 pins pci-e kabeltjes

Pagina: 1
Acties:

• Dahley
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07-2020
Hoi,

Ik heb op het moment twee GTX 570 kaarten in SLI draaien. Nu hebben deze kaarten van zichzelf al 2*6 pins aansluitingen nodig, en in dit geval dus 4*6. Niet makkelijk met een Nexus RX-7000, maar niet onmogelijk. Ik maak nu gebruik van molex>pci koppelstukjes, alleen vind ik dit extreem lelijk en het neemt enorm veel onnodige ruimte in beslag. Ook zijn ze niet gesleeved :(
Maar ik kan deze dingen dus nergens vinden?

Nu hoop ik eigenlijk dat ik niet persé voedingskabels moet hebben van Nexus want die zijn niet te vinden en hartstikke duur.

Ik zoek een?
Een 6 pins pci-e naar 6 pins pci-e kabel. Dus geen verlengkabel maar gewoon mannetje > mannetje. Ik heb er 3 van nodig, dus als ze rond de €5,- per stuk kunnen blijven qua prijs zou dat prettig zijn.

Alvast bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

Gr. Dahley

edit: ik heb deze nu gevonden als voorbeeld. Dus dat, maar dan in Nederland als het kan :P

[ Voor 19% gewijzigd door Dahley op 12-11-2014 11:58 ]

BitFenix Shadow | MSI Z97-G45 | Intel i5 4590 | 2x GTX 570 reference | 8GB DC

Verwijderd

Je moet kabels van dezelfde voeding nemen, modulaire kabels zijn namelijk niet standaard. Neem je een willekeurige kabel is de kans heel groot dat die niet past en als die wel past is de kans zo'n 50% dat de pinout anders is waardoor je de videokaart kan frituren.

• Dahley
Hè verdorie.

Nouja dan maar de boel zelf wat netter maken en misschien sleeven. Kost in ieder geval minder dan een deep fried gtx 570. Of 2.

Bedankt voor je hulp

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar de pinout kun je natuurlijk wel altijd controleren (of desnoods omprikken).

Verwijderd

Met de juiste tools ja, maar die kosten ook weer een aantal knaken en de connector moet sowieso wel passen, ze zijn er namelijk in allemaal verschillende vormen.

Voor het geld wat je uit moet geven aan de tools en kabels heb je ook gewoon een andere voeding die wel voldoet.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2014 12:49 ]

• Dahley
Nog een vraag; verlengkabeltjes.. is dit wel mogelijk? Dus dat wil zeggen: PCI vanuit voeding naar twee keer molex, die weer een pci-e kabel als uiteinde heeft. Die vervolgens in een verlengstukje van bijvoorbeeld bitfenix drukken en die in mijn videokaart gooien? Dit geeft mij namelijk de mogelijkheid om die lelijke koppelstukjes fatsoenlijk weg te werken achter mijn moederbord.

edit: bijvoorbeeld deze

[ Voor 18% gewijzigd door Dahley op 12-11-2014 13:16 ]

Verwijderd

Je hebt nog een ander probleem en dat is dat je voeding te weinig kabelbomen heeft met molex connectors daarop.

Afbeeldingslocatie: http://nexustek.us/sites/nexustek.us/files/gallery/RX-7000-cableconfig.jpg
Op dit plaatje zie je dat de voeding maar twee kabelbomen heeft met molex connectors. Je hebt in dit geval dus maximaal maar twee 12V draden beschikbaar voor één GTX 570, terwijl je er normaal 6 hebt bij het gebruik van de normale connectors. De stroom over twee draadjes is eigenlijk te groot onder volledige belasting van de videokaart, dit kan er voor zorgen dat de spanning heel veel terug valt en dat de kabel en connector nogal warm wordt of zelfs kan smelten.

Betere oplossing zou een 6 pins PEG splitter connector zijn dan kun je in iedergeval nog drie draden per videokaart nemen. Maar betere oplossing zou een andere voeding zijn of je moet zelf zo handig zijn dat je extra kabels aan de voeding zet, maar dit lijkt mij te hoog gegrepen.

• Dahley
hmm. Ik heb deze kaarten nu 36 uur achter elkaar draaien zonder enige problemen qua prestaties en stabiliteit. Hij wordt wel 80-90 graden onder load maar dit is normaal bij een 570 reference. Ik heb net via een collega een Nexus RX-7000 PCI-e kabel gekregen. Precies dezelfde als die nu in mijn kast hangt. Hij zei tegen mij dat ik voor de andere kaart inderdaad het beste een Y-kabel kan halen waar jullie het over hadden. Hiermee zou ik wel een stuk verder moeten komen.

Pagina: 1