Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JornA
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en ik twijfel tussen de S4 en Nexus 5.
Ik maak nu al 3 jaar gebruik van een S2 en die is me prima bevallen.
Is de Nexus 5 haar geld nog waard? (Sinds de release van 400 naar 325 euro gedaald.)
Of kan ik beter voor de S4 kiezen? (nu ~340 euro).
De prijs voor beide telefoons liggen nu dus ongeveer gelijk, wat is nou de betere telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:27
Nexus 5 is zeker zijn geld nog waard, nog steeds updates vanuit Google. De keuze die jij moet maken of je nog steeds Touchwiz wil of stock Android wilt gebruiken.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-05 22:15
De Nexus 5 heeft een betere CPU (Snapdragon 800 vs. 600)
De S4 heeft een camera met meer megapixels.
De Nexus 5 heeft stock android, de S4 Touchwiz.
You decide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JornA
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik heb nooit stock android gebruikt, is het zo'n groot verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:51
JornA schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:26:
Ik heb nooit stock android gebruikt, is het zo'n groot verschil?
Verschil is sterk aanwezig, alles draait op stock android veel soepeler en geen toeters en bellen eraan standaard. Gewoon wat je zelf wilt installeer je, geen bende en vertragende skin standaard.
Mocht je later custom roms gebruiken dan kan je simpel je bootloader unlocken e.d.

(heb zelf ook de Nexus 5)

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 10:45

FlyEragon

Alien Monkeys

Mooie van Nexus is dat je echt een snelle telefoon hebt vanwege het ontbreken van een extra UI laagje en minder crapware op zit. Bovendien sneller updates binnen. Zou het wel weten na 5 jaar android ervaring.
Voor mij alleen nog maar stock google devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:51
FlyEragon schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:29:
Mooie van Nexus is dat je echt een snelle telefoon hebt vanwege het ontbreken van een extra UI laagje en minder crapware op zit. Bovendien sneller updates binnen. Zou het wel weten na 5 jaar android ervaring.
Voor mij alleen nog maar stock google devices.
Hier precies het zelfde. Heb 2 weken een Samsung Galaxy S5 naast mijn Nexus gebruikt maar ben blij dat de Nexus gekozen heb.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:41
Ik zou ook voor de nexus 5 gaan. Maar daar moet je wel de ondermaatste accuduur bijnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 14:13

ikbenwouter

! w t R

Ik ben ook naar deze toestellen aan het kijken maar ga toch voor de Galaxy S4 (of de Honor 6) omdat deze tenminste wel een MicroSD-slot heeft. Echt een teleurstelling dat deze op de Nexus 5 niet aanwezig is.

........................................................................................................................................................

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
Nexus 5 is nog steeds haar geld waard. Heb hem zelf nu een half jaar, eerste telefoon waar ik niks mis (irDa zou grappig zijn, maar goed). Toegegeven: ik heb niet zoveel space nodig en mis dus geen SD card (heb dus ook maar de 16GB versie). Wat ik wel heel chill vind is het feit dat je hem draadloos kan opladen (Wireless Qi standaard). Aangezien ik vaak in de auto zit: gewoon in je charger cradle doen en niet meer klooien met kabels.

Verder moet ik niks hebben van bloatware en wil ik zsm update hebben, dus alleen al dat maakt de Nexus serie het waard.

Compromises are for the weak

Pagina: 1