[windows 8.1] locatie bibliotheek corrupt, hoe te herstellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 21:35
Ik heb (per ongeluk) de locatie van mijn afbeeldingen (picture) bibliotheek 'verneukt'.

Deze verwijst nu naar de documenten map, als ik de locatie terug wijzig naar afbeeldingen werkt dit niet zoals het hoort, vanuit de bibliotheek werkt dit wel echter vanuit de verkenner echter niet.

Maak je de verkenner open en klik je op 'Deze PC' dan zie je boven aan 'mappen' staan.
Hier staat nu dus 2 keer 'Documenten' en geen afbeeldingen, beide verwijzen ook naar de documenten map.

Als je in bibliotheek bij afbeeldingen op herstel locatie klikt verwijst deze dan ook automatisch weer naar de documenten map.

Wat ik ook probeer, ik krijg de map niet verwezen naar de afbeeldingen map/bibliotheek, hij blijft verwijzen naar de documenten map.
Nogmaals, de bibliotheek zelf is correct, het is puur de link in 'folders' die verkeerd verwijsd, zo ook de naam van de link aldaar. Ook de standaard locatie, als je op herstel klikt is dus incorrect.

Iemand een idee hoe je dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 10:22
Nieuwe user aanmaken en daar alles naar kopieeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:21
Kun je niet onder eigenschappen->Locatie-> en dan gewoon handmatig naar de juiste locatie gaan verwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 21:35
nee, dat werkt dus niet goed.

De lcoatie is dan bv wel aangepast maar de naam van de link niet, en de naam kan je helaas ook niet aanpassen met de hand.