Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Transmission BitTorrent client en weinig bandbreedte.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd is het mij opgevallen dat wanneer ik zelfs met grote aantallen connecties per swarm, mijn bandbreedte met BitTorrent niet over de 2MB/s komt. Wanneer ik op een torrent klik en alle peers bekijk, zie ik dat meer dan de helft van de connecties zonder bandbreedte in beide kanten zit.

Nu vraag ik mij af, komt de lage snelheid misschien door mijn ISP ziggo?
Wie weet de vinger op de juiste plek te leggen? Ik heb 90/9 mbit/s.

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 05:46
Ik heb het langzaamste alles in 1 abbo van Ziggo en haal ruim 3,5MB met Transmission, Ik denk eerder dat de oorzaak aan jouw kant ligt.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het eerste wat je met dit soort constateringen moet doen, is je netwerk eens in kaart brengen. Hoe is je systeem op het netwerk aangesloten? Kabel of wifi? En in geval van wifi, wat is de signaal sterkte en kwaliteit? Je kan wel leuk een internetverbinding van 1 Gbit/s hebben, als je doodleuk op een 54Mbps wifi zit, ga je never nooit meer halen dan 2 MB/s.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:50
Als je een router verzuipt met honderden connecties of de upload helemaal vult dan steken dat soort problemen ook wel eens de kop op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn BitTorrent client ingedeeld op 60 connecties per torrent, en voor max. alle torrents bij elkaar 200.
In transmission heb ik de snelheden ingesteld op 11500KB/s download- en 1100KB/s uploadsnelheid.
Dat is toch goed?

Mijn systeem is:
Ziggo Z2 90/9 mbit/s.
Macbook Pro 10.1. met Wireless Network Adapter (802.11 a/b/g/n) met verbindingssnelheid 217 Mbit/s in het netwerkhulpprogramma van OSX.
Time capsule accesspoint versie A1409 802.11a/b/g/n
met CAT5E naar een 1gbit/s switch van linksys
daarvoor zit nog een UBEE modem van ziggo, ook met CAT5E verbonden.

Kwaliteit van signaal weet ik niet te meten, maar ik heb wel volledig bereik.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2014 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is, wanneer ik
wget ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
dan krijg ik een snelheid van 10.7MB/s. Wat wel de volledige bandbreedte is.

Wat mag dit euvel zijn. Iemand?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2014 20:24 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb gemerkt dat met 'maar' 60 verbindingen een enkele torrent nog wel eens niet de maximale snelheid wil halen, omdat je met 60 'langzame' peers verbinding maakt. Ga maar na, als je per verbinding maar een snelheid van 50 KB/s haalt, zit je in de totaliteit aan 3000 KB/s. Zit je nog niet aan je max snelheid.

Het kan ook zijn dat je netwerkapparatuur de stroom niet aan kan (onwaarschijnlijk, het zijn redelijk nieuwe spullen). Maar de Modem van Ziggo kan ook een cap hebben en 't niet bijhouden.

Ga iig eerst eens kijken wat er gebeurt als je de verbindingen per torrent en totaal verdubbelt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Ga iig eerst eens kijken wat er gebeurt als je de verbindingen per torrent en totaal verdubbelt.
Vermeervuldigen van het aantal connecties geeft helaas geen verbetering. Ook het gebruiken van een andere bittorrent client, zoals vuze, heeft geen zin.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2014 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het schip strand. Weet iemand dit?

Verwijderd

Topicstarter
Net qBittorrent 3.2.0 git voor Yosemite geprobeerd. Deze bleek langzamer te downloaden dan Transmission, en dus ook niet de volle bandbreedte te geven.
Pagina: 1