[win7] Updates verschijnen niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Al een paar weken heb ik dit probleem:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B2NDWvWIIAAOM62.png:large
Ik hibernate mijn pc altijd, dus dit blijft lekker. Als ik ga herstarten, gaat ie ze natuurlijk installeren, en ook als ik afsluit. Er is geen optie om af te sluiten zonder updates te installeren (wat ook raar is trouwens).

Ik weiger dat te doen, want ik wil eerst weten welke updates er zijn voordat ik toestemming geef ze te installeren.

Dus waarom zijn deze updates zo schuw? Het worden er trouwens steeds meer, dus het ligt niet aan een specifieke set updates. Nieuwe updates verschijnen dus ook niet. Maar hij weet magischerwijs wel hoeveel het er zijn :?

Andere Windows 7 pc's die volgens mijn regime (:P) zijn ingericht, hebben dit probleem niet... Ik zou niet weten wat de verschillen zijn.

Iemand een idee hoe dit te fixen is?
Het is sowieso een bug in Windows, maarja, een fix daarvoor is natuurlijk ook weer een update :)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Gezien ze al 'selected' zijn, kan je ze waarschijnlijk installeren. Druk op OK en dan op install?
Je kan natuurlijk ook even in je logs kijken, daar staat vast wel een dikke vette error.

Behalve die twee kan je ook nog een andere account proberen, en je kan Windows Genuine Validation doen om te kijken of alle Windows AT en daarmee de updatesystemen (die daar vaak afhankelijk van zijn) nog goed werken.

Oh, en vergeet SFC niet. En er is een Windows Update & Microsoft Update fix tool ergens op Microsoft's (belachelijk slecht navigeerbare) site. Maar ik weet niet meer waar, en ik ga het ook niet proberen te vinden :p GL HF

[ Voor 21% gewijzigd door johnkeates op 12-11-2014 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik kan ze ook installeren, maar ik WIL ze niet installeren als ik niet kan zien wat het zijn. Want zo rol ik ;)

In de logs (system log) de hele dag nog geen errors en geen warnings. Ja, het verbaast mij ook een beetje, maar het is toch echt zo :)

Als ik nu een ander account ga proberen, en daarin staan de updates wel, wat was dan het probleem? Kijk, een willekeurige fix verzinnen die dan misschien magischerwijs werkt, is natuurlijk geen oplossing. Zo kan ik er ook nog wel een paar verzinnen, maar ik wil juist een propere oplossing, zodat ik die kan toepassen voor als ik dit in het vervolg ergens anders nog eens tegenkom.

WGV hoeft toch niet? Mijn Windows is gewoon genuine. Als-ie dat niet is, wordt dat niet bepaald onder spreekwoordelijke stoelen of banken geschoven... Ik heb het es meegemaakt, maar dat is hier héél erg niét aan de hand :P

/edit
Ik zie je edit. SFC duurt lang. Ga ik later nog doen. Morgen weer een dag.

[ Voor 4% gewijzigd door _Thanatos_ op 12-11-2014 02:50 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:07
Schijnt bij sommigen te helpen om explorer.exe via taskmanager te stoppen en daarna weer te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat probleem heb ik af en toe ook eens, Windows update service herstarten hielp geloof ik.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
PC opnieuw opstarten hielp ook... Maar, waarom :?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
En het probleem is weer terug...

日本!🎌

Pagina: 1