Iphone 6 icm signaalplus van Vodafone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:23
Een klant van mij heeft in zijn woning een signaalplus kastje van Vodafone hangen omdat het bereik in zijn kantoor bijzonder slecht is, maar omdat zijn telefoon 4G ondersteunt en de signaalplus alleen 3g ondersteunt is het bereik weer dramatisch omdat het toestel blijkbaar altijd 4G verkiest boven 3G, ook al is het 4G bereik miniem.

Nu is dus mijn vraag, is het mogelijk om bijvoorbeeld als er WiFi is automatisch voor het 3G signaal te kiezen, want nu zou de enige andere optie zijn om 4G altijd uit te laten of dat handmatig om te wisselen, wat natuurlijk niet echt heel praktisch is.

Iemand een idee? Voor Android heb ik al het een en ander kunnen vinden om bij WiFI bijvoorbeeld met locale of tasker, maar geen manier voor de iphone.

Eventueel zou ik met een 4G femtocell natuurlijk ook geholpen zijn, maar ook daar heb ik niets over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:58
Zonder een jailbreak kan een iPhone niet automatisch wisselen. Met jailbreak denk ik dat er wel oplossingen zijn, maar ik ben hier verder niet zo van op de hoogte. Standaard oplossing zou dan inderdaad zijn om 4g altijd uit te zetten, of om handmatig te switchen.

Heb je contact gehad met Vodafone over een 4g femtocell? Misschien hebben zij nog wel een andere oplossing.