Als je qua budget tegen de onderkant aan de markt aan het zoeken bent is het altijd wat lastig om een afweging te maken tussen de vele modellen. Je geeft aan dat het minimaal 40 inch moet worden. Probeer ook een beetje bij die range te blijven. Je zou kunnen proberen om een zo groot mogelijke tv te kopen voor je geld maar daar zul je qua beeldkwaliteit niet vrolijk van worden.
Het aantal Hz is altijd een valkuil. De "geoptimaliseerde" waarden waarmee geadverteerd wordt, zeggen helemaal niets en zijn merkspecifiek verzonnen zodat je deze niet onderling kan vergelijken. De daadwerkelijke Hz waarde van het paneel is wel interessant maar vaak wat lastig te achterhalen.
Smart-tv.... tja... voor sommige mensen is het prima maar persoonlijk ben ik er niet gecharmeerd van. Dergelijke functionaliteiten zitten wel zo'n beetje in elke tv maar met een htpc of mediaspeler zal de gebruikservaring altijd beter zijn.
Rond het gesteld budget, wil ik je deze optie nog meegeven: de
Sony Bravia KDL-40W605B en de
Samsung UE40H6200AW. Ze zijn beiden wel iets duurder van € 400 maar zijn volgens mij prima tv's voor het geld. Laatstgenoemde heeft volgens mij zelfs een native 100 Hz paneel. Daarnaast is de smart-omgeving van Samsung wat completer; als je dat belangrijk zou vinden.
Je topic krijgt verder nog een schopje naar CEA aangezien het aankoopadvies betreft.
[
Voor 5% gewijzigd door
S1NN3D op 12-11-2014 07:39
. Reden: links naar Pricewatch toegevoegd ]