Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyokki
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:50
Ik heb onlangs een mooie grafische kaart tot mn beschikking, maar ben zelf een leek in dit soort dingen.
Ben eigenlijk nieuw in PC gaming, heb altijd op consoles gegamed en wilde nu mn horizon verbreden.
Dus weet er nog niet heel veel van wat er mogelijk is en wat het beste is.

Ik wil graag weten welke van de twee kaarten het beste presteert voor Gaming.

Heb al een (denk ik) aardige game pc:

Cooler Master CM690III
700 Watt Cooler Master voeding,
AMD Vishera FX-8320, Eight-Core,
Stille pc koeling TX3,
ASUS M5A78L-M/USB3,
7.1 Geluidskaart,
Crucial Ballistix Sport 8GB DDR3-1600,
1000 GB Sata III Harde schijf,
Blu-Ray combo: LG,
AMD Radeon HD R9 280X 3GB

En nu heb ik deze grafishe kaart tot me beschikking gekregen.
Asus Geforce GTX 780 TI Directcu II

Graag zou ik willen weten wat jullie me aanraden, heb al wat op internet gezocht maar ik word er niet veel wijzer uit. Wat raden jullie aan?

Ik dank jullie alvast voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Gekregen of gekocht of al in bezit of wat?
Echt slim is dat namelijk niet, die kaarten zijn nog altijd varkensduur terwijl een 970 het klusje ook klaart.
Waarom denk je niet genoeg te hebben aan een 280X?

Hoeveel schermen op welke resolutie heb je? Wat heb je, wat vind je daar slecht aan en hoe denk je dat te verbeteren?

Even een hele hoop vragen maar op basis van jou OP kan ik geen eenduidige conclusie geven :D

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Het is een beest van een gpu, maar met een prijskaartje. Gezien er AMD 290's en GTX970 zijn moet je hier zeker niet meer dan 320 voor betalen (dan ligt de prijs ongeveer tussen die kaarten in).

Echter, ik vind het vrij bijzonder als je pc überhaupt lekker gaat werken. Je hebt nu een vrij prut budgetmoederbord die die octocore CPU geheid bottleneckt. Waarschijnlijk heb je er nooit wat van gemerkt als je weinig tot niet hebt gegamed, maar dat gaat nu gebeuren.

Daar naast ben ik het helemaal eens met kuus, waarom überhaupt je 280x vervangen nu? Ik denk eerder aan je moederbord om die CPU bottleneck weg te werken...

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 12-11-2014 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyokki
Ik heb deze kaart gewonnen, dus vandaar. Als deze beter zou zijn dan zou ik deze dus willen vervangen ermee.
Heb een 24 inch BenQ RL2455HM (1920 x 1080 pixels) Monitor waar ik best tevreden mee ben. En af en toe gebruik ik een tweede scherm maar dat is geen pre voor me.
@br00ky
Wat voor moederbord zou je me aanraden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Gefeliciteerd, goede catch. Hij is zeker krachtiger dan een 280x, en ook nog eens een stuk zuiniger.

Qua moederbord heb je met pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P een bord waar throttling geen probleem meer vormt met meer fasen en gekoelde VRM's.

Als je het helemaal goed wil doen, kan je er nog een aftermarket koeler opzetten (je hebt nu nog je standaard amd koeler?). Dan blijft je cpu koeler en voorkom je nog eens extra dat die gaat throttelen. Een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 is dan al een heel stuk beter dan de standaard koeler.

[ Voor 42% gewijzigd door br00ky op 12-11-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyokki
Heb er nu al een extra koeler erin. Dus dat zou geen probleem moeten zijn denk ik.
Bedankt voor de tip! Ik gaat er even naar kijken! Bedankt voor je hulp, br00ky!

Dan ga ik toch mn nieuwe erin zetten!
Pagina: 1