If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
o, ja:
533/66=8
8*75=600MHz
Ik ga zo eerst ff kijken of het geheugen het probleem is, dan laat ik alleen de 133 MHz module erin, bovendien zet ik een extra koeler bij de geforce.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
het kan ook nog aan je mobo liggen die kan ook officieel niet verder dan 66 mhz met z'n LX chipset
Verwijderd
Precies hetzelfde probleem. Het ligt aan het feit dat LX chips relatief best wel instabiel zijn en anderzijds de mobo's van toen niet zoveel stroom leveren op de AGP-bus.. ofwel jammer voor je cpu, maar de LX is echte bagger,,
Verwijderd
Ik heb tijdelijk een vervangend boardje gekregen en deze draait opzich goed op 600 Mhz. Ik heb wel dat SOF na een tijdje spelen hangt. Dit kan aan mijn Videokaart drivers liggen. Ik ga dit uizoeken als ik mijn eigen MoBo weer heb.
Weet iemand tot hoever dit cpu'tje kan. Als ik mijn bus snelheid nog iets hoger zet loopt ie onder Win98 wel heel snel vast. Onder win2k wil ie vaak niet eens starten.
Moet ik ook mijn core voltage opschroeven? Zo ja, tot hoever kan je daarmee gaan?
Als ik 2 timedemo's ofzo gedaan heb begint ineens PC Probe te brullen dat m'n 3.3V spanning naar onder de 3V zakt, terwijl normaal (niet overgeklokt) die spanning slechts naar ongeveer 3.1V zakt.
Die 3.3V wordt o.a. gebruikt voor de geforce.
De 2V core-spanning blijft netjes op 2V, de rest blijf ook wel goed.
Ik heb vanwege de Geforce m'n mobo al moeten 'verbouwen' (o.a. draadbrugje leggen)zodat de geforce voldoende stroom krijgt.
Zou de 235 watt voeding misschien te zwak zijn om in overgeklokte toestand voldoende stroom te leveren?
Als het de LX-chipset het probleem is heb ik pech
LX chipset redt het niet tot fsb 100 toch?
I’m not like the OTTERS
Verwijderd
Mmm.. heb je een link voor die mod die je hebt uitgevoerd, daar wil ik wel meer van weten..
Je kan misschien proberen om de condensatoren te vervangen met zwaardere..
http://www.geforcefaq.com/#hw:gef:troub:inst:bypass
Verwijderd
http://hem.fyristorg.com/redtop /
Hierin geeft Abit zelf aan dat je op de ATX power connector pin 1 2 en 11 kan solderen zodat je spannig stabieler blijft..
icq 19521154