C533 wil niet op 600, enig idee waarom?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-09 15:56
Ik wil mijn C533 op 600 draaien, maar na ongeveer 4 timedeno's in q3 kapt ie ermee, als ik normaal de pc gebruik kapt ie na ongeveer 15 minuten.
Omdat m'n mobo alleen FSB 66, 75 en 83 doet kan ik dat ding niet ver overklokken, maar dat hoef/verwacht ik ook niet.

mobo: Asus P2L97
C533 + Titan Majesty (Golden Orb)
Creative Geforce DDR
2*PC66 DIMM modules
1*PC133 DIMM module
Maxtor 40.8 GB schijf 7200 rpm
235 watt voeding

Omdat het koetje het wel voor lange tijd probleemloos doet en Quake3 (veel grafisch geweld en geheugenverkeer) denk ik dat het niet aan de CPU ligt, maar aan het geheugen of videokaart ofzo.
Heeft iemand tips om dit ding stabiel te krijgen?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
638 mhz bedoel je neem ik aan (75 bus) maxtor schijve staan erom bekend dat ze niet van hogere busspeeds houden maar alsie niet 75 kan heb je wel pech.

• FatalError
De schijf wordt helemaal niet gebruikt tijdens het timedemo-en. Het lijkt me trouwens raar dat de schijf het probleem is als ik Quake doe en niet als ik gewoon computer.
o, ja:
533/66=8
8*75=600MHz
Ik ga zo eerst ff kijken of het geheugen het probleem is, dan laat ik alleen de 133 MHz module erin, bovendien zet ik een extra koeler bij de geforce.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ow ja foutje 533 is multiplier van 8. dat oc66 geheugen had ik nog niet gezien, daar kan het ook nog aan liggen.

het kan ook nog aan je mobo liggen die kan ook officieel niet verder dan 66 mhz met z'n LX chipset

Verwijderd

Ik heb een Celly400 met een Abit LX6 en een IBM hdd..

Precies hetzelfde probleem. Het ligt aan het feit dat LX chips relatief best wel instabiel zijn en anderzijds de mobo's van toen niet zoveel stroom leveren op de AGP-bus.. ofwel jammer voor je cpu, maar de LX is echte bagger,,

Verwijderd

Ik heb een BP6 met dual C533@600. Deze draait opzich goed :) Ik had veel problemen met games maar het bleek dat mijn MoBo van rev. 1.1 was :( hij is nu in revisie bij Abit.

Ik heb tijdelijk een vervangend boardje gekregen en deze draait opzich goed op 600 Mhz. Ik heb wel dat SOF na een tijdje spelen hangt. Dit kan aan mijn Videokaart drivers liggen. Ik ga dit uizoeken als ik mijn eigen MoBo weer heb.

Weet iemand tot hoever dit cpu'tje kan. Als ik mijn bus snelheid nog iets hoger zet loopt ie onder Win98 wel heel snel vast. Onder win2k wil ie vaak niet eens starten.

Moet ik ook mijn core voltage opschroeven? Zo ja, tot hoever kan je daarmee gaan?

• FatalError
Ik heb het al geprobeerd met alléén PC133 geheugen, maar dat maakt niks uit.
Als ik 2 timedemo's ofzo gedaan heb begint ineens PC Probe te brullen dat m'n 3.3V spanning naar onder de 3V zakt, terwijl normaal (niet overgeklokt) die spanning slechts naar ongeveer 3.1V zakt.
Die 3.3V wordt o.a. gebruikt voor de geforce.
De 2V core-spanning blijft netjes op 2V, de rest blijf ook wel goed.
Ik heb vanwege de Geforce m'n mobo al moeten 'verbouwen' (o.a. draadbrugje leggen)zodat de geforce voldoende stroom krijgt.
Zou de 235 watt voeding misschien te zwak zijn om in overgeklokte toestand voldoende stroom te leveren?
Als het de LX-chipset het probleem is heb ik pech :(

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
Volgens mij staan maxtor schijven er juist bekend om dat ze wel goed overweg kunnen met minder standaard bussnelheden...
LX chipset redt het niet tot fsb 100 toch?

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Hmmn.. die GeForce heb ik even over het hoofd gezien. Ik had al gehoord over iemand met problemen bij het gebruik van een TNT2. En ik heb het zelf bij de S3 Savage4.

Mmm.. heb je een link voor die mod die je hebt uitgevoerd, daar wil ik wel meer van weten..

Je kan misschien proberen om de condensatoren te vervangen met zwaardere..

• FatalError
Hier staat voor verschillende mobo's hoe je hem aanpast voor de geforce of andere stroom-vretende kaarten:
http://www.geforcefaq.com/#hw:gef:troub:inst:bypass

Verwijderd

Hmmm... heb wat speurwerk gedaan.. Er blijkt een mod te zijn voor mijn Abit.
http://hem.fyristorg.com/redtop /

Hierin geeft Abit zelf aan dat je op de ATX power connector pin 1 2 en 11 kan solderen zodat je spannig stabieler blijft..

icq 19521154
Pagina: 1