Toon posts:

Nieuwe Videokaart --> Nu alleen nog maar analoog via DVI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik had eerst een ATI/AMD videokaart 5400 of zo. Geen probleem alleen oud traag en lawaaierig.

Nu vandaag een Gigabyte geforce GTX750-ti ingebouwd....alles werkt maar krijg alleen analoog beeld via de zelfde kabel en monitor(samsung sbx2335) als met de oude vid-kaart. Heb van alles geprobeerd, driver van monitor geïnstalleerd, maar helaas, monitor geeft alleen beeld op analoog.

Het gekke is dat tijdens booten de monitor wel naar digitaal gaat, totdat windows7 user aanmeldscherm dan springt ie naar analoog.
Ook als ik de nvidia driver helemaal verwijder is ie wel digitaal.

Weet iemand hoe ik 'm digitaal kan krijgen met de nieuwe drivers?

alvast bedankt.,

Patrick

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Wat je kan proberen is om eens te switchen van poort op je videokaart. Als ik zo even rond-google dan zie ik dat jou kaart twee DVI poorten heeft, één DVI-I (zowel analoog als digitaal signaal) en één DVI-D. Het verschil kan je hier zien: http://nvidia.custhelp.co...etween-dvi-i-and-dvi-d%3F

Wanneer je de kabel in de DVI-D poort steekt kan je monitor alleen nog maar een digitaal signaal krijgen en zou je dus in ieder geval vast digitaal beeld moeten krijgen, ook met de driver geïnstalleerd.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 18:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Bedoel je niet met 'analoog' dat je gewoon een belabberde resolutie krijgt? Hoe dan ook, het lijkt me dat je gewoon de nieuwste NVIDIA drivers moet downloaden van hun site en je de AMD drivers helemaal verwijdert hebt.

DVI heeft inderdaad een analoog en digitaal signaal maar met de voorkeur voor het digitale signaal, beetje vreemd dus als je echt analoog signaal krijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door Ventieldopje op 12-11-2014 10:32 ]

www.maartendeboer.net

Verwijderd

Topicstarter
@cronax: goeie tip, ga ik vanavond proberen. Zit nu met dvi-i

@ ventieldopje: monitor detecteerd alleen analoog beeld. Als ik op monitor digitaal forceer dan heb ik geen beeld. Drivers zijn 10-11. Res is 1920x1080

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2014 13:44 . Reden: toevoegen ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is dat ook als je in veilige modus start?
Heb je de oude drivers er al eens vanaf gegooid (zou op zich geen problemen moeten geven, maar heb er wel eens mee lopen klooien met twee versies van ATIdrivers).

Verwijderd

Topicstarter
@ TERW_DAN: dunno nog niet geprobeerd, maar het werkt nu, heb nog een DVI-D kabel gevonden, (met minder pennen als een DVI-I, tnx Cronax)

Nog steeds erg raar, normaal zou ie naar Digital moeten switchen als ze allebei aanwezig zijn.(DVI-I)

gr

Patrick

Verwijderd

Topicstarter
Voor de volgende stakkers met DVI problemen.: http://www.playtool.com/pages/dvitrouble/dvitrouble.html

en idd, de kabel maakt het verschil, monitor is DVI-I, vid kaart ook, kabel nu niet meer ;o)
Pagina: 1