Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Levizuus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-10-2022
Ik zoek een?
39-42" smart tv, Full HD, 3D liever niet.

Wat is je budget?
Ergens tussen de 400€ en 600€. 800€ is mijn uiterste limiet.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
  • Het streamen van films van mijn pc. Na verloop van tijd zou ik daar liefst een NAS van maken.
  • Console gaming
  • Gewone Digitale TV
  • Netflix
Wat heb je zelf al gevonden?
Eerlijk gezegd heb ik geen idee waar ik moet beginnen. Ik zie door het bos de bomen niet meer. :S
AL die verschillende specs, van Hz, back lit, edge lit, refreshrates, zeggen mij niets en ik weet niet welke relevantie deze hebben.
Qua merken denk ik dat ik liever voor een Sony, Samsung, LG, Panasonic of Phillips zou gaan.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe zit het tegenwoordig nog met de geluidskwaliteit van de standaard speakers? Zijn externe speakers, soundbars aan te raden of valt dit nog goed mee?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je zoek dus een niet al te grote tv. Dat deze full-hd moet zijn lijkt me voor de hand liggend. Wat betreft 3D en smart zou ik me niet druk maken; veel modellen hebben het standaard aan boord dus ik zou niet gericht gaan zoeken naar een model met of zonder deze features.

Je budget is nogal rekbaar maar daar zou je op zich wel iets voor moeten kunnen vinden. Wat betreft het streamen zou je nog de afweging moeten maken of je hiervoor de ingebouwde mediaspeler wil gebruiken van de tv of een losse htpc/mediaspeler. Laatstgenoemde werkt naar mijn mening stukken beter en prettiger.

Het aantal Hz is altijd een valkuil. De "geoptimaliseerde" waarden waarmee geadverteerd wordt, zeggen helemaal niets en zijn merkspecifiek verzonnen zodat je deze niet onderling kan vergelijken. De daadwerkelijke Hz waarde van het paneel is wel interessant maar vaak wat lastig te achterhalen.

Wat betreft de interne speakers, tja... het voldoet voor het simpele kijk- en luisterwerk waaraan weinig eisen worden gesteld. Verwacht daar dus niet te veel van. Persoonlijk ben ik ook niet gecharmeerd van soundbars. Ja, dat zal beter klinken dan de interne speakers van een tv maar het zal nog altijd geen prachtig geluid leveren.

Binnen je budget, zie ik wel enkele modellen die je op de shortlist zou kunnen zetten zoals de Panasonic TX-40AS640E, Deze modellen uit de W6, W7 of W8 serie van Sony. En de H6200 of H6400 van Samsung.

De Sony's zijn vooral interessant omdat ze door hun lage input lag erg geschikt zijn om op te gamen. Het is wel jammer dat Sony in hun kleinere modellen slechts 50 Hz panelen monteert, alhoewel dat ook weer geen ramp is op een kleiner scherm. De Samsungs zijn interessant door hun uitgebreide smart omgeving en 100 Hz panelen. Er is best wel wat te kiezen dus. :+