Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem Router: D-Link DIR-860L

Pagina: 1
Acties:

• FJMvK
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-01-2017
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleempje en hoopte dat er hier misschien iemand zou zijn die mij in de goede richting kan wijzen.
Mijn ISP is UPC waar ik dan ook het modem van heb met ingebouwde draadloze functie. Voor meer mogelijkheiden (dual-band etc.) heb ik een losse router gekocht: de D-Link DIR-860L.

Allereerst heb ik de instructies opgevolgd van de UPC website. De firewall en de wireless radio's van
het modem heb ik uitgeschakeld zoals vermeld is in de volgende instructies:
http://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/wifi-instellingen/,
http://community.upc.nl/posts/5ae9569362.

Wanneer ik mijn modem vervolgens herstart en verbind met mijn pc via de kabel, heb ik internet verbinding.
Wanneer ik mijn modem verbind aan mijn router en internet probeer te configureren, kan ik wel gewoon
inloggen op mijn router. Bij het configureren krijg ik echter de melding dat er geen "internet detected" is, als optie kies ik DHCP.

Ik heb al meerdere malen alles uitgezet, even gewacht, en alles opnieuw geprobeerd. Ook heb ik al meerdere malen gereset. Vergeet ik soms iets?

Alvast bedankt voor de hulp,

Fransis

• shampo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-11 17:41
Ik ken het menu van de DIR-860L niet, maar als de TC-7200 in Bridge staat moet je je wan ip krijgen.

Je heb toch een internet-setup in de d-link.. zou simpel moeten zijn..
ik heb ooit eens een 655 gehad.. ik herinner me dat iets met mac adres clonen van je modem, maar ik weet niet of dat nog is/moet

[ Voor 27% gewijzigd door shampo op 11-11-2014 20:35 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt, als ik het goed begrepen heb, de UPC-router in bridge-mode gezet. Dat betekent dat 'het apparaat' dat je op de router aansluit direct een publiek IP-adres van UPC krijgt. UPC geeft echter maar één publiek IP-adres per klant. Dat betekent dat je maar één apparaat kunt aansluiten als de router in bridge-mode staat.

In jouw geval betekent dat dat je alle router-functies over moet geven aan de D-Link. Als je dat niet wilt, moet je de UPC-router weer in normale modus zetten en enkel de Wifi uitschakelen.

Op je D-Link schakel je dan NAT en DHCP uit. Tevens sluit je de LAN-kabel aan op de LAN-poort van de D-link, niet op de WAN-poort.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• shampo
huh als de TC-7200 in bridge staat (wat ie wil)
en TC- 7200 kabel in de WAN poort van de d-link
dan de D-link met standaard fabrieksinstellingen (dus nat en dhcp aan)

dan de internetsetup draaien (dus kabel selecteren..geen adsl) meer is toch niet

[ Voor 19% gewijzigd door shampo op 11-11-2014 20:44 ]

• Room42
  • Niet online
In de OP heeft TS het enkel over de betere Wifi-features. Uiteraard kan hij prima optie 1 gebruiken, maar dan moet ie de UPC-router niet meer gebruiken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• FJMvK
De bedoeling is inderdaad om niet meer de WiFi features van het UPC modem te gebruiken maar van de D link. Daarom is het UPC modem in bridge modus gezet. Wanneer ik dan met een kabel verbind met het modem heb ik internet. Als ik echter de D link router verbind krijgt deze geen internet verbinding.
De kabel heb ik in de eth1 poort van het UPC modem. En in de internet poort van de D link

• shampo
misschien je mac-adres van je upc modem ff clonen naar je d-link

• FJMvK
Ok dat ga ik nu proberen

• Room42
  • Niet online
Mac-clonen is niet meer nodig. Zet je UPC-router uit (laat deze ook even uit), sluit de D-link aan (dus vanaf de UPC-router naar de WAN-poort van de D-link) en zet de router weer aan. Maar sluit maar één apparaat aan op de UPC-router.

De D-Link laat je op de WAN-poort vervolgens via DHCP een adres verkrijgen. Dit moet dan een publiek adres geworden zijn.
FJMvK schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 20:52:
De bedoeling is inderdaad om niet meer de WiFi features van het UPC modem te gebruiken maar van de D link. Daarom is het UPC modem in bridge modus gezet. Wanneer ik dan met een kabel verbind met het modem heb ik internet. Als ik echter de D link router verbind krijgt deze geen internet verbinding.
De kabel heb ik in de eth1 poort van het UPC modem. En in de internet poort van de D link
Wat ik al zei, je krijgt maar één publiek IP-adres. De UPC-router moet je een keer uitzetten voordat je een nieuw apparaat aansluit. Je krijgt dan een nieuw IP-adres op het nieuwe apparaat.

[ Voor 48% gewijzigd door Room42 op 11-11-2014 21:37 ]

• FJMvK
Ik heb dit gedaan, 10 min het UPC modem uitlaten staan. De D link router aansluiten en hierna internet proberen te configureren door in te loggen op de D link. Ik krijg echter nog steeds de melding dat er geen internet gedetecteerd is..

• Room42
  • Niet online
Krijgt de WAN-poort (internetpoort) wel een IP-adres? Wat zie je wél in de webinterface van de D-Link?

• FJMvK
Als ik naar het volgende kijk lijkt het inderdaad zo te zijn dat de WAN-poort geen IP-adres krijgt klopt dit?
Als ik op renew druk heeft dit geen effect.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/goe4SbF.png

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Het kan best zijn dat je geen IP krijgt zolang je oude lease nog niet expired is en tied is aan het MAC-adres van je modem (onder het mom '1 IP per klant').

• shampo
.

[ Voor 100% gewijzigd door shampo op 12-11-2014 11:42 ]

• FJMvK
Het probleem lijkt te zijn verholpen.
In de manual van de router vond ik dit:

Use unicasting: Check the box if you are having problems obtaining an IP address
from your ISP.

Het aanvinken van deze optie lijkt het probleem te hebben verholpen.

Bedankt voor de hulp!

• shampo
d:)b
Pagina: 1