Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 615776

Topicstarter
Beste tweakers,
ik speel de laatste tijd veel CS:GO..
ik had van de week ineens dat het scherm zwart werd.. ik kon nog wel praten maar ik hoorde een eindeloze CSGO soundloop,
ik trok me er weinig van aan (kan gebeuren ;))
gisteren had ik het nog een keer.
ik googlede wat en vond het al gouw prima met comments als : valve fix this ********
vandaag echter is het tot een nieuw level gestegen het gebeurde mij 4x in 12 minuten counterstrike ( ik kon nog gewoon praten etc. maar moest wel mijn pc opnieuw opstarten )
ook ik het apart dat het scherm niet per se zwart werd maar het scherm direct uit ging (no input)
ik heb hierna een uurtje heroes en generals gespeelt dit leek goed te gaan .. maar ook hier kwam een rits BSODs achteraan..
ik heb geen dumpfiles kunnen vinden of wat dan ook..
ik heb hierna een benchmark gedraaid... na 2 minuten begon mijn videokaart steeds sneller te blazen en na 3 minuten gaf hij het op (ventilator uit, scherm zwart)
apart is dat ik met counterstrike niet gewend ben dat mijn videokaart op volle toeren draait
ik kan nu amper meer gamen en tijdens het browsen is het ook al eens gebeurd..

ik heb een 7870 XT
500w PSU
fx6300 CPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-07 12:49
Ik heb gehoord dat de 7870XT daar wel vaker last van hebben.... voornamelijk bij de sapphire varrianten.

het zou aan de "ceramic capacitors" liggen. ik weet niet of hier een callback over is opgestart, of dat je op 1 of andere manier RMA zou kunnen claimen als het hier daadwerkelijk aan zou liggen.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 615776

Topicstarter
Bedankt voor de reply !
zo te horen heb jij er meer verstand dan ik zelf.
en ik heb de jokercard.. niet de saph. :/
ook moet ik erbij zeggen dat ik al maanden met deze setup geen problemen heb gehad.
dus h et lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat mijn psu niet genoeg levert oid

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 615776 op 11-11-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-07 15:22

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Of je GPU wordt te warm - verklaard de versnelling in je fans. Of je PSU geeft onregelmatig/teveel stroom waardoor je GPU beschadigd is. Op toevoeging van Nirrilith, je daar is door MSI en ... een callback over gestart. Je zou dus bij de retailer waar je de kaart heb gekocht hem kunnen inruilen[als de ceramic capacitors het probleem zijn]

Die kleine 'vierkantjes' achter op je kaart zijn dan door gebrand. Zou over duidelijk moeten zijn als dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-03 08:56
Hi ik heb zo'n zelfde probleem opgelost door die drivertjes van meegeleverde cd te installeren en sindsdien heb ik het opgelost. Als je cd drivertjes ook niet werken, probeer de laatste beta drivers. Ik heb de Club3D R9 280. Als dit al nog steeds niet help dan even klooien met de fan speed van de kaart en dat ook in de gaten houden met gamen. ( ik zet de fanspeed standaard iets hoger omdat hij normaal beetje heel laag staat)

[ Voor 10% gewijzigd door WillemJWZ op 11-11-2014 21:20 ]

Hi !!