Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• B_Swinkels
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-10 16:24
Hoi,

Ik mag voor mijn vader een tablet uitzoeken à +-€500, liefst met Windows (RT). Dan kom je al snel uit op de Surface of de Lumia. Na n korte rondgang op het web vind ik echter nauwelijks tot geen verschillen. Heeft iemand ervaring met een van deze apparaten (Het liefst allebei natuurlijk!)
Het gaat dus om een tablet met een formaat van ongeveer 10", productief voor op het werk, ongeveer €500, met (los) toetsenbord en liefst met Windows (RT). Iemand nog tips voor gelijkwaardige (Android)apparaten?

Bedankt,

Bart

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb een surface 2, en ik vind het stiekem een rotding, maar dat gaat bij alle windows dingen zijn, en dat gewoon omdat je verwacht dat het een pc vervanger gaat zijn, maar dat is het echt niet hoor, ja kan er geen programma's opzetten van de playstore, je kan er heel wat website's niet correct mee bezoeken en ik heb vaak problemen met mijn mail. Het toetsenbord van de surface is wel handig.

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Ik zou in elk geval een 'normale'(x86) versie van windows nemen. Het voordeel is dat je dan alle normale windows programma's kan afspelen. Die kan je ook voor een redelijk prijs kopen, maar voor 500 euro heb je wel een wat ruimere keuze. Je kan op de pricewatchal redelijk wat vinden.

Ik zou zelf niet gaat voor een RT versie zoals de surface(surface pro is wel x86) of de lumia. Zijn wel aardige apparaten, maar je kan zoveel meer met een 'echte' windows.

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-11 12:03
Lenovo heeft ook windows tablets met volledige windows versie (geen rt) alleen ik heb geen idee wat de kwaliteit hiervan is. Wie weet ergens 2e hands een windows surface pro 2 zoeken?

Voor wat surfen is een surface rt ook wel geschikt. Nadeel is dat de appstore beduidend minder is dan die van android of ios.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Joel22 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 19:27:
. Nadeel is dat de appstore beduidend minder is dan die van android of ios.
= Zeer slecht, je kan er bijna niets goed vinden.

En inderdaad, je zou eens moeten kijken bij pricewatch, de surface pro's zijn veel beter dan de gewone, daar kan je gewoon veeeel meer mee dan met een gewone.

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 13:34

Ursamajor

Astrofotograaf

Of een asus t100. Tablet met los toetsenbord dock eventueel voorzien van een harddisk.
Op zich een prima apparaat maar het is en blijft Windows met zijn nukken, spontane battery drains, heel slechte appstore...
Als het echt om het tabletgevoel gaat zou ik eerder voor een Android of Apple apparaat gaan en als je dan eventueel productief moet zijn, er een Bluetooth keyboard bijkopen.
De webversies van word en excel van Microsoft en Google zijn erg goed, dus daar heb je niet per se een lomale office installatie voor nodig.

Gadgets FTW!

Verwijderd

Voor productief werk is een Windows tablet inderdaad het beste. Ook Windows RT. Dan blijven die andere feitelijk hele grote telefoons. Ook voor simpel multiuser of meerdere apps naast elkaar moet je bij Windows zijn. Je moet alleen even kijken welke dingen je wil doen en of de apps of applicaties er zijn. En zijn het x86 applicaties dan moet je aan een Atom based tablet. Zoals van Dell, Asus, Lenovo e.a.
De store is trouwens veel beter als hierboven gezegd wordt. Het meeste is er gewoon.
Kijk hier http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/apps#Cat=t0 of de apps er zijn die je nodig hebt.

Tussen de Surface 2 en Lumia 2520: de Surface heeft een hele fijne ingebouwde kickstand. Die ga je gebruiken en zal je zeker waarderen. En wil je veel typen, pak dan een Type cover erbij. TouchCover kan, maar dan meer voor korte stukken.

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-11 15:28
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 01:26:
Voor productief werk is een Windows tablet inderdaad het beste. Ook Windows RT. Dan blijven die andere feitelijk hele grote telefoons. Ook voor simpel multiuser of meerdere apps naast elkaar moet je bij Windows zijn. Je moet alleen even kijken welke dingen je wil doen en of de apps of applicaties er zijn. En zijn het x86 applicaties dan moet je aan een Atom based tablet. Zoals van Dell, Asus, Lenovo e.a.
De store is trouwens veel beter als hierboven gezegd wordt. Het meeste is er gewoon.
Kijk hier http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/apps#Cat=t0 of de apps er zijn die je nodig hebt.

Tussen de Surface 2 en Lumia 2520: de Surface heeft een hele fijne ingebouwde kickstand. Die ga je gebruiken en zal je zeker waarderen. En wil je veel typen, pak dan een Type cover erbij. TouchCover kan, maar dan meer voor korte stukken.
Hier ben ik het mee eens. Ik heb zelf een Surface 1 RT. Ik vind het een prima ding. Maar je moet niet zaken gaan verwachten die het niet kan. Dus geen echte programma's draaien. Als je hem net als ik gebruikt voor Word, Excel en Internetten en Mail dan is de Surface een prima optie. Ik houd van de manier waarop windows RT werkt erg practisch. USB poort mega handig voor een muis of usb stick. Neem inderdaad wel een typecover. Dat touchcover is niet handig voor lange stukken tekst en veel mail.

Persoonlijk zou ik voor de surface gaan. Toch misschien wat meer premium feel dan de Lumia.

Nickname KasPlantje.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
thibautb schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 19:10:
Ik heb een surface 2, en ik vind het stiekem een rotding, maar dat gaat bij alle windows dingen zijn, en dat gewoon omdat je verwacht dat het een pc vervanger gaat zijn, maar dat is het echt niet hoor, ja kan er geen programma's opzetten van de playstore, je kan er heel wat website's niet correct mee bezoeken en ik heb vaak problemen met mijn mail. Het toetsenbord van de surface is wel handig.
Misschien volgende keer meer onderzoeken wat je koopt? Zelf heb ik een surface rt gehad (verkocht omdat ik een pro3 ga kopen) en vond het een erg fijne tablet. Vraag mij eigenlijk af hoe je problemen kan hebben met je mail, als de mail cliënt en outlook elk mail adres ondersteund.

Dat je geen programma's erop kan zetten van de playstore is ook niet zo raar, het is Windows en geen android.

Zou eerst afvragen wat je precies met de tablet wilt gaan doen. RT platform is prima als je verslagen ermee wilt maken, browsen en spelletjes spelen. X86 als je graag programma's wilt installeren die niet op de store te vinden zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 12-11-2014 07:45 ]

• B_Swinkels
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-10 16:24
Ik weet dat bij een RT je geen volledige Windows hebt, maar dat hoeft ook niet. Het gaat om simpele dingen nogmaals, tekstverwerken, mail en een beetje browsen. Bovendien moet het een redelijk mainstream apparaat zijn, omdat het bij de BCC gekocht moet worden (tja, het is van de baas...)
Over de suggestie om een android of iPad te kiezen met een los toetsenbord, ik ben bang dat het dan allemaal net niet werkt? Iemand hier ervaring mee?

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-11 12:03
Mijn ouders hebben een surface rt en inderdaad meer dan een mailtje checken, foto kijken en internetten doen ze niet en je hebt de beschikking over office. Dus als dat voldoende is kun je wel een surface gebruiken.

Een ipad is wel heel gebruiksvriendelijk en als het goed is komt daar binnenkort gratis word/excel/powerpoint op. Een ipad met een los toetsenbordje vind ik dan zeker ook wel een aanrader. In mijn ogen gebruiksvriendelijker dan een android tablet voor wat oudere mensen, maar dat is mijn mening.

Verwijderd

Joel22 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:21:
gratis word/excel/powerpoint op.
Vergeet niet dat dat uitgeklede Office versies zijn. Dan kan je bijna net zo goed de Office online versies gebruiken (excl touch optimalisatie uiteraard)
De Office versie op de Surface RT/2 is al een stuk uitgebreider en voor alle Office toeters en bellen heb je daarboven nog eens de Office versie voor desktop en laptops.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Joel22 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:21:
Mijn ouders hebben een surface rt en inderdaad meer dan een mailtje checken, foto kijken en internetten doen ze niet en je hebt de beschikking over office. Dus als dat voldoende is kun je wel een surface gebruiken.

Een ipad is wel heel gebruiksvriendelijk en als het goed is komt daar binnenkort gratis word/excel/powerpoint op. Een ipad met een los toetsenbordje vind ik dan zeker ook wel een aanrader. In mijn ogen gebruiksvriendelijker dan een android tablet voor wat oudere mensen, maar dat is mijn mening.
Vraag mij persoonlijk af of je wel lekker kan werken op een ipad met office. Misschien tikt het fijn als je een document moet aanpassen, maar ik zou er niet aan moeten denken om daarop mijn scriptie te tikken. Je hebt namelijk geen muis bediening en constant je scherm gebruiken om te navigeren werkt gewoon niet snel.

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-11 08:18
De Lumia 2520 is dit weekend bij de BCC dik in de aanbieding; afgeprijsd naar 249,- euro. Dan heb je binnen het budget van 500 euro het Power Keyboard erbij...

Supertevreden met de mijne, ook, moet ik zeggen. Gebruik 'm als tablet, als laptop/notebook-vervanger (met het Power Keyboardje erbij) en als thin client, met extern beeldscherm op de micro-HDMI en extern toetsenbord/muis in de USB-poorten van het power keyboard. Office doet eerlijk gezegd niet beperkt aan - heb alle functionaliteit die ik gewend ben. Bij normaal gebruik ook makkelijk 2 dagen op een accu, en dan in anderhalf uur tablet en keyboard weer helemaal vol.

Pluspunt van de Lumia over de Surface is GPS unit en 3G internet-optie, ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Twam op 14-11-2014 17:25 ]

Verwijderd

Halo zon lumia 2520 is toch best interessant voor dit prijsje en dan heeft die ook nog eens gps en 4g lees ik.

Ik ga morgen na de BBC hoop dat ik em een beetje kan uitproberen want ben bang dat die niet kan doen wat ik wil. En stel ik maak een word bestand op mijn windows RT kan ik die op mijn mail zetten ? En dan op mijn deskopt PC openen ? Om em daar nog te bewerken en dan te printen ?

Verwijderd

Waarom zou dat niet kunnen? Er draait een volledige office versie op. Het is allemaal compatible met elkaar.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Wat verwachten jullie er zelf allemaal mee te doen? Ik zit ook naar deze twee te kijken, maar her is geen game of bewerkings computer natuurlijk. Ik wil dit geven aan iemand die er bijvoorbeeld de krant mee leest of er filmpjes mee kan kijken, of bijvoorbeeld Facebook en de mail bekijkt. Op die manier lijkt het mij een aanvulling op de Windows (Nokia) mobiel en laptop.

...

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:30

P_Tingen

omdat het KAN

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:19:
Halo zon lumia 2520 is toch best interessant voor dit prijsje en dan heeft die ook nog eens gps en 4g lees ik.

Ik ga morgen na de BBC hoop dat ik em een beetje kan uitproberen want ben bang dat die niet kan doen wat ik wil. En stel ik maak een word bestand op mijn windows RT kan ik die op mijn mail zetten ? En dan op mijn deskopt PC openen ? Om em daar nog te bewerken en dan te printen ?
Een surface heeft ook gewoon onedrive en daar kun je prima docs mee uitwisselen. Of met OneNote. Mijn dochter heeft een surface en het zijn gewoon hele degelijke apparaten en bij uitstek geschikt voor office / mail / internet. De Nokia ken ik niet.

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1