Ik heb eigenlijk 2 vragen.
1
Ik weet dat je voor SLI 2x 8 pci-e lanes nodig hebt.
Mijn moederbord heeft volgensmij 16 lanes. En als ik deze deel over de 2 van de 3 PCI-E 16x sloten zou ik 2x een 970gtx moeten kunnen installeren.
Echter heb ik ook geluidskaart in gebruikt. Creative Sound Blaster Z.
Deze gebruikt volgensmij ook 1x pci-e. Houd dit in dat ik 15 lanes over hou en geen SLI kan draaien?
Mijn hardware:
Z68 Extreme4 Gen3 moederbord
2600K CPU
Creative Sound Blaster Z
2
Ik heb een 2600K deze ondersteunt niet meer dan PCI-E 2.0 16x En in SLI dus 8x.
Als ik 2x een 970gtx installeerd in dit bord vormt PCI-E 2.0 8x dan een bottleneck?
Mijn moederbord support namelijk wel pci-e 3.0 Maar dit alleen icm ivybridge en niet icm sandybridge.
Ik zou dus eventueel mijn 2600k kunnen verkopen en een 2de hands 3770k kunnen zoeken om daarmee de preformance qua cpu en gpu te boosten. Maar ik vraag me af of dit verschil merkbaar is.
Alvast bedankt
1
Ik weet dat je voor SLI 2x 8 pci-e lanes nodig hebt.
Mijn moederbord heeft volgensmij 16 lanes. En als ik deze deel over de 2 van de 3 PCI-E 16x sloten zou ik 2x een 970gtx moeten kunnen installeren.
Echter heb ik ook geluidskaart in gebruikt. Creative Sound Blaster Z.
Deze gebruikt volgensmij ook 1x pci-e. Houd dit in dat ik 15 lanes over hou en geen SLI kan draaien?
Mijn hardware:
Z68 Extreme4 Gen3 moederbord
2600K CPU
Creative Sound Blaster Z
2
Ik heb een 2600K deze ondersteunt niet meer dan PCI-E 2.0 16x En in SLI dus 8x.
Als ik 2x een 970gtx installeerd in dit bord vormt PCI-E 2.0 8x dan een bottleneck?
Mijn moederbord support namelijk wel pci-e 3.0 Maar dit alleen icm ivybridge en niet icm sandybridge.
Ik zou dus eventueel mijn 2600k kunnen verkopen en een 2de hands 3770k kunnen zoeken om daarmee de preformance qua cpu en gpu te boosten. Maar ik vraag me af of dit verschil merkbaar is.
Alvast bedankt