Upgrade oude PC.

Pagina: 1
Acties:

• Halare
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-01-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gamen, Windows 7.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
300-350 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Kast: Cooler Master Centurion 5
Voeding: Cooler Master RS 620
GFX Kaart: MSI Hawk HD5770
Harde schijf

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Nieuw moederbord, DDR3 ram, processor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb goede ervaringen met ASUS en MSi
Intel i5-4590 of i5-4690
MSi Z97 Gaming 5 moederbord
2x4 gb DDR3 geheugen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
De componenten die ik meeneem zijn al behoorlijk oud, 7/8 jaar, dit is ook wat meer een lange termijn upgrade. De nieuwe componenten moeten weer een jaar of 5/6 mee kunnen. Met de tijd moet ook een nieuwe grafische kaart en voeding erin komen maar daar heb ik nu het geld niet voor.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen hele setup, move naar CAA.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, waarom wil je upgraden? Games staat er op, dus. Leuk om een CPU + mem te upgraden, maar om nou te zeggen dat dat je helpt met gamen... mogelijk niet gelijk. Die 5770 zal voor best wel wát spelletjes >JUIST< de bottleneck kunnen zijn.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je gaat inderdaad precies die zaken upgraden waar je nauwelijks baat bij hebt.

• Halare
Ik snap dat dit wat onlogisch op het moment lijkt, dit is wat meer voor de langere termijn. Mijn huidige processor is een E8400, 4gb DDR2 4x1gb en een ASUS P5K moederbord. Ik heb niet het budget om alles in één keer te vervangen en aangezien de grafische kaart het jongst is dacht ik dat het beter is met de oudste onderdelen eerste te beginnen. Maar ik kan het verkeerd hebben, ben geen expert.

• Reepje
  • Niet online
Je moet het onderdeel vervangen dat het meest sloom is: je gpu dus.

• Halare
Tjah ik heb 300-350 euro, wat zou dan het beste wezen? Mijn plan is om over het hele jaar nieuwe componenten bij te kopen om langzaam de desktop weer in staat is om de volgende 6/7 jaar kan overbruggen, met tussen door een nieuwe grafische kaart.

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Noem is al je componenten is? Misschien is dat nu niet aan oorde dan kan je beter aan een gtx 970 besteden dan een cpu plus mobo ofzo

Verwijderd

Ik zou eerst investeren in een goede gpu, en dan als je het geld voor de rest van je setup bij elkaar hebt, kun je dat upgraden.
Als je graag AMD gpu wilt, misschien een R9 gaming, als je graag NVidia wilt, kun je misschien een GTX760/770 nemen.
PS. Wel Gaming edition dan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2014 17:35 ]

• Halare
TerrorDanny94 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 17:28:
Noem is al je componenten is? Misschien is dat nu niet aan oorde dan kan je beter aan een gtx 970 besteden dan een cpu plus mobo ofzo
Moederbord: ASUS P5K
Processor: Intel E8400
GFX card: MSi HD5770 Hawk
Werkgeheugen: 4x1 GB Elixir DDR2
Voeding: Cooler Master RS- 620
2 CD spelers: Sony DRU 190A
1 Harde schijf: Samsung HD501LJ

Mis ik nog iets behalve een prutsgeluidskaartje?

• MedionAkoya
  • Laatst online: 21-02 23:42

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Halare schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 17:47:
[...]

Moederbord: ASUS P5K
Processor: Intel E8400
GFX card: MSi HD5770 Hawk
Werkgeheugen: 4x1 GB Elixir DDR2
Voeding: Cooler Master RS- 620
2 CD spelers: Sony DRU 190A
1 Harde schijf: Samsung HD501LJ

Mis ik nog iets behalve een prutsgeluidskaartje?
Koelblok?

Trein?

• Halare
Koelblok, heb werkelijk geen idee of en waar die er in zit, waar kan ik die vinden?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarschijnlijk bedoelt Akoya een aftermarket cpu koeler. Dan zou je eventueel nog wat kunnen overklokken.

• Halare
In dat geval denk ik dat die er niet op zit, kan me niet herinneren dat ik of mijn maat die toen de desktop in elkaar heeft gezet zoiets gekocht hebben.

Maar goed, ik had juist de 300-350 euro aan de kant gezet om zoveel mogelijk basiscomponenten nu in één klap te kunnen vervangen. Ik snap heel goed dat de grafische kaart de bottleneck is maar die is sowieso aan vervanging toe. Ik neem aan dat er over een half jaar weer een nieuwe generatie op markt zal zijn? Tegen die tijd zal ik waarschijnlijk weer wat geld hebben om die dan te vervangen.

• Reepje
  • Niet online
Zo kan je ook redeneren dat er over een half jaar een nieuwe generatie moederborden en cpu's zijn.

Maar ik snap je wel een beetje, je cpu is echt wel zwak. Maar met een mooie graka plus een ssd heb je wel een stukken sneller systeem. Als je nu cpu/mobo/ram upped, ga je er wat betreft gaming misschien een procentje op vooruit.

• Halare
Vandaar dat het ook een wat lange termijn project is, elke keer als ik nieuw spul koop moet ik weer naar een mannetje die dan weer 50 euro vraagt om de boel in elkaar te zetten. Alles wat ik aanraak heeft de neiging om te ontploffen, vlam te vatten of spontaan te desintegreren. Vandaar dat ik liever drie dingen tegelijkertijd doe dan enkel een grafische kaart wisselen. De desktop is niet alleen om te gamen, maar ook om gewoon redelijk de dagelijkse dingen mee te doen en een filmpje te kijken.

Ik ben geen hardcore gamer, game een uurtje of 15 ofzo in de week. Tegelijkertijd zoek ik iets wat ervoor zorgt dat de computer in ieder geval kan blijven draaien als bijvoorbeeld de RAM stripjes corrupt gaan bijvoorbeeld. Een SSD is inderdaad de meest snelle oplossing, een harde schijf van 7 jaar oud is heel hard aan vervanging toe. Maar die zijn nog redelijk makkelijk te vervangen, dat kan ik zelf. Ik probeer nu de dingen te doen die ik niet kan. Wat zouden jullie in dat geval adviseren?
Pagina: 1