Ik heb een Nikon D5100 en heb geen zin om ruim 110 euro te moeten uitgeven om 'm op het lichtnet te kunnen aansluiten. Ebay is ook niet echt goedkoop en/of betrouwbaar, dus wil ik er zelf één maken. Maar hoe?
Ik heb een simpele multimeter en soldeerbout, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Oh ja, en het verstand om heeeeeeeeeel voorzichtig te zijn met 230 uiteraard 
De accu betreft een Nikon EN-EL14 (7,4V 1,03A). Ik neem aan dat ik de stroom gelijk moet richten, iets van een trafo moet hebben (230-7,4V), spanningspieken en -dalen moet opvangen en iets van een zekering wil hebben. Kan iemand me op weg helpen?
Edit: Of kan ik ook gewoon een goedkope 7,5V lichtnetadapter kopen en die aansluiten?
Edit 2: Deze bijvoorbeeld?
De accu betreft een Nikon EN-EL14 (7,4V 1,03A). Ik neem aan dat ik de stroom gelijk moet richten, iets van een trafo moet hebben (230-7,4V), spanningspieken en -dalen moet opvangen en iets van een zekering wil hebben. Kan iemand me op weg helpen?
Edit: Of kan ik ook gewoon een goedkope 7,5V lichtnetadapter kopen en die aansluiten?
Edit 2: Deze bijvoorbeeld?
[ Voor 16% gewijzigd door Joep op 11-11-2014 15:39 ]