Moederborden waarbij je PCI-E sloten aan- en uit kunt zetten

Pagina: 1
Acties:

• Flori
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik ben van plan een (game-)systeem te bouwen waarin eerst één, en later twee GTX 970 videokaarten via SLI worden gebruikt, onder Windows 8.1 (overigens ben ik niet geïnteresseerd in overclocking).

Echter, ik gebruik die PC ook vele uren voor andere zaken dan het spelen van games (staat bijna 24 uur per dag aan). En die uren wil ik graag het verbruik van de PC zo laag mogelijk houden.

Daarom mijn vraag: bestaan er moederborden waarbij het mogelijk is de PCI-Express sloten tijdelijk uit te schakelen en door te werken met de on-board Intel HD Graphics 4600? Een eventuele reboot om de sloten aan- of uit te zetten is geen probleem, hoewel een "hot-swap" natuurlijk fraaier is.

Alvast dank voor jullie reacties!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nieuwe MSIborden met CeaseFire kunnen dit.
Geen idee of je dan ook volledig op de IGP kunt overschakelen, maar icm Virtu zou daar nog best eens wat mogelijk moeten zijn.
Een voorbeeld van zo'n bord is http://eu.msi.com/product...WER-AC.html#hero-overview maar er zijn er nog veel meer die het kunnen.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Moet je beeldscherm wel meerdere hdmi ingangen hebben d.m.v. een switch oid. Je moet namelijk ook de HD4600 op je scherm aansluiten.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien is dat niet eens nodig als je het kan combineren met Virtu

Verwijderd

Virtu zorgde altijd wel voor een performance hit, tegenwoordig hoor je er nog weinig over dus geen idee als dat nog zo is. Maar de noodzaak is tegenwoordig ook veel minder groot. De GTX 970 neemt namelijk maar 10 watt idle, 11 watt idle met meerdere monitoren en maar 13 watt bij het afspelen van een blu-ray, dit zijn allemaal maar erg lage vermogens. 1 watt 24/7 een jaar lang is maar 2 euro ongeveer, dus dan hebben we het bij 10 watt maar over 20 euro. Veel zoden zet het dus tegenwoordig niet meer aan de dijk, waarschijnlijk hakt de meerprijs en eventuele problemen er meer in.

Voor verbruiksnummers zie TechPowerUp: http://www.techpowerup.co...GTX_970_JetStream/23.html

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Bovendien is het met crossfire zo dat er de ULPS is, UltraLowPowerState, dan schakelt de 2e kaart zich uit

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Klopt maar dit gaat over een GTX 970 en dus SLI. ;)
Pagina: 1