Upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:12
Beste,

Ik ben van plan mijn huidige PC te gaan upgraden. Deze bestaat nu uit het volgende:

MSI P55-GD65
i7 920
8GB RAM
256GB crucial SSD
R9 280X(deze is laatst geupgrade, zat een HD6870 in)
750W voeding(volgens mij was het een CM, ben nu niet thuis om het na te kijken)

Nu wil ik graag het moederbord, SSD, processor en geheugen gaan vervangen. Ik had zelf dit lijstje ervan gemaakt, gebaseerd op de BBG:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,54€ 164,54
1MSI B85-G43 Gaming€ 85,74€ 85,74
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 134,50€ 134,50
1Crucial MX100 512GB€ 179,95€ 179,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 564,73

Ik heb gekozen voor 16GB geheugen omdat ik voor mijn werk programmeer, en hiermee nog regelmatig wat verschillende VM's aan heb staan. Ik ben wel bij een i5 gebleven, ik denk dat dit voor mijn gebruik genoeg is. Een 512GB SSD, omdat ik altijd ruimte te kort kom op mijn huidige. Wat het voornaamste doel is van de upgrade is om hem weer sneller te laten booten en wat beter mee te laten komen met de huidige games. Mijn oude mobo heeft nog een sata2 interface waardoor de SSD ook niet zijn beste kant laat zien.

Ook vraag ik me af, hoe groot is het verschil tussen mijn huidige i7 920(geen OC), en de nieuwe generatie i5. Is het het waard om eventueel wat meer uit te geven en toch voor een nieuwe i7 te gaan?

Hebben jullie verder nog tips wat ik zou kunnen veranderen aan mijn huidige keuzes? Het budget ligt niet vast, maar ik was niet van plan om voor een viertal componenten 1000 euro neer te gaan leggen.

Alvast bedankt.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Omisys schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:58:
Wat het voornaamste doel is van de upgrade is om hem weer sneller te laten booten en wat beter mee te laten komen met de huidige games. Mijn oude mobo heeft nog een sata2 interface waardoor de SSD ook niet zijn beste kant laat zien.
Ik vraag me ernstig af of deze upgrade heel veel nut heeft. Je hebt nog een prima cpu. Hij is misschien niet de allersnelste, maar zeker met een overclock moet je het wel kunnen uitzingen tot bijv. DDR4 gemeengoed en betaalbaar is. Merk je nu ingame dat je te weinig performance hebt?

Daarnaast is SATA3 natuurlijk wel sneller, maar ook weer niet spectaculair veel sneller (genoeg benchmarks te vinden).

Het is natuurlijk niet mijn geld, maar ik denk persoonlijk dat je huidige setje nog wel even mee kan. Je kan uiteraard wel een extra SSD kopen of je RAM vergroten.

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:12
Qua performance heb ik tot nu toe nog niet veel te klagen. Ik wou sowieso mijn SSD gaan vervangen door een groter model dus ik dacht dat het onderhand wel een mooi moment zou zijn om de rest ook maar gelijk te vervangen na 3-4 jaar. Misschien is het ook wel beter om te wachten op DDR4 en dan gelijk de nieuwe generatie erin te stoppen aangezien hij nu inderdaad ook nog prima meekomt.