upgrade voor Grafische kaart gezocht

Pagina: 1
Acties:

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:23
Met Unity dat uitkomt blijft mijn grafische kaart het zwakke punt: NVIDIA GeForce GTX 750. Sommige zeggen dat hij het nog net draait, andere niet. Dus wil beetje voorbereid zijn moest het niet lukken, dat ik geen tijd verlies met dan pas naar een upgrade te zoeken

Wat is je budget?
budget mag 200-300 zijn. Maar wil dan wel een jaar of twee-drie gerust zijn

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Ben altijd al tevreden van Nvidia kaarten geweest, en meeste van mijn games zijn er ook partners van.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Rest van mijn systeem is:
Intel(R) Core(TM) i5-4590 CPU @ 3.30GHz (4 CPUs), ~3.3GHz
8GB RAM
Meeste van mijn zware games gaan op mijn SSD: Samsung 840 Pro Series ATA Device

Bedankt op voorhand :p

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Bij dit budget past eigenlijk alleen een AMD kaart. Nieuw een 7950/280 of een tweede hands 290. nVidia's rond dit budget hebben allemaal maar 2 GB VRAM. Voor texturehappy games echt weinig tegenwoordig.

Als je echter bijlegt is nVidia eventueel wel weer interessant met een GTX970 (al is de prijs/performance vrij scheef met nu erg goedkope 290 ernaast).

• AntiChrist7
En wat met een 350-400 budget?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Die eerder genoemde 970, bijvoorbeeld pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5. Feit blijft echter dat een 290 momenteel een stuk goedkoper is en maar een stukje minder krachtig.

• AntiChrist7
Zoals gevreesd trekt mijn 750 het niet. Jammer, had nog lichte hoop toen een vriend zei dat het met 770 goed lukte, maar toen starte ik mijn game en zocht ik de benchmarks op...770 scoort op alles haast dubbe.

Zal dus wss voor een 970 gaan, daar zit ik dan jaren zoet mee en hij krijgt goeie reviews (en is niet waanzinnig duur zoals de 980). En in die zin een klein bijvraagje: hoelang zit ik nog zoet met mijn cpu denk je? (zie eerste post)

nogmaals bedankt

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Langer dan je gpu, dus daar zou ik mij nu nog geen zorgen maken.

• AntiChrist7
Effe update, heb hem dus geinstalleerd, moest er ook de voeding voor veranderen. Heeft mijn pc wat luider en warmer gemaakt (maar hoogste temperatuur van 70 is niet uitzonderlijk). Maar prestatie is goed. Rome 2 is van average fps van 55 naar 117 gegaan volgens de benchmark :p

Alleen het rare is dat geforce control center nog altijd bij meeste games lage instellingen wil geven. Rome 2 speel ik op hogere instellingen dan ie aanraadt, en haal dus die fps. En ACU zou ik helemaal niet kunnen draaien zogezegd.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:14
AntiChrist7 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 23:28:
Alleen het rare is dat geforce control center nog altijd bij meeste games lage instellingen wil geven. Rome 2 speel ik op hogere instellingen dan ie aanraadt, en haal dus die fps. En ACU zou ik helemaal niet kunnen draaien zogezegd.
Ik kijk nooit naar wat Geforce Experience me aanraadt, je kunt toch wel zelf een de instellingen goed zetten. Denkt die GFE dat jij nog een GTX 750 hebt misschien? En in verband met Unity, een hele grote groep mensen kàn die game ook niet draaien, GFE haalt gegevens van gebruikers binnen, en daarom dus de indicatie dat het niet gaat werken. Die suggesties worden wel gevormd op basis van je eigen hardware, maar als je het uiterste er uit wilt halen, moet je toch zelf zoeken.
Pagina: 1