Dag,
Ik ben een model aan het uitzoeken die ik zowel zakelijk kan gebruiken, als voor gaming. Ik weet niet of ik daardoor 100% vast zit aan een dedicated GPU, maar ik ging er wel van uit.
Wat ga je met je laptop doen?
Werk - denk vooral aan progs uit de MS Office reeks. Daarnaast gaming, ik besef dat dit niet op maximum settings zal gaan maar ik wil games als bv. Skyrim, Civ5, Wasteland 2, DoW2 wel speelbaar hebben.
Wat is je budget?
800 - 1000 eur ongeveer
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, daarom ook het liefst 13.4" of 14". Als het groter word, dan kan dat wel maar met niet al te veel gewicht. 2.5kg is wel de max.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb al wat research gedaan, en ik kom altijd weer terug op de volgende merken: Lenovo, Asus of Toshiba. Ik kom zelf uit bij de volgende: http://tweakers.net/price...;394673;353963/categorie/ maar eigenlijk valt de Acer af omdat ik de kwaliteit niet helemaal vertrouw.
Bovenstaande comparison bestaat uit de volgende modellen:
Acer Aspire V3-371-70VK (geen dedicated gpu, twijfels over kwaliteit)
Toshiba Tecra Z40-A-16C (geen dedicated gpu, wel de meeste opties en poorten)
Asus BU401LA-CZ115G (geen dedicated gpu)
Asus Zenbook Touch UX302LG-C4002H (lastig te upgraden, enkel een caching ssd)
Verder heb ik nog gevonden in de 15.4" categorie (dus de liever-niet):
Lenovo IdeaPad Z50-70-01418NL (hybrid hdd - is dat aan te raden ? verder lijkt die wat goedkoop voor zijn specs, adders onder gras ?)
En ja voor gaming is een desktop beter, maar ik zoek dus in eerste instantie een werk-laptop (die geen zware apps hoeft te draaien) waar ik ook op kan gamen in de vrije tijd.
Alle advies is welkom.
Ik ben een model aan het uitzoeken die ik zowel zakelijk kan gebruiken, als voor gaming. Ik weet niet of ik daardoor 100% vast zit aan een dedicated GPU, maar ik ging er wel van uit.
Wat ga je met je laptop doen?
Werk - denk vooral aan progs uit de MS Office reeks. Daarnaast gaming, ik besef dat dit niet op maximum settings zal gaan maar ik wil games als bv. Skyrim, Civ5, Wasteland 2, DoW2 wel speelbaar hebben.
Wat is je budget?
800 - 1000 eur ongeveer
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, daarom ook het liefst 13.4" of 14". Als het groter word, dan kan dat wel maar met niet al te veel gewicht. 2.5kg is wel de max.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb al wat research gedaan, en ik kom altijd weer terug op de volgende merken: Lenovo, Asus of Toshiba. Ik kom zelf uit bij de volgende: http://tweakers.net/price...;394673;353963/categorie/ maar eigenlijk valt de Acer af omdat ik de kwaliteit niet helemaal vertrouw.
Bovenstaande comparison bestaat uit de volgende modellen:
Acer Aspire V3-371-70VK (geen dedicated gpu, twijfels over kwaliteit)
Toshiba Tecra Z40-A-16C (geen dedicated gpu, wel de meeste opties en poorten)
Asus BU401LA-CZ115G (geen dedicated gpu)
Asus Zenbook Touch UX302LG-C4002H (lastig te upgraden, enkel een caching ssd)
Verder heb ik nog gevonden in de 15.4" categorie (dus de liever-niet):
Lenovo IdeaPad Z50-70-01418NL (hybrid hdd - is dat aan te raden ? verder lijkt die wat goedkoop voor zijn specs, adders onder gras ?)
En ja voor gaming is een desktop beter, maar ik zoek dus in eerste instantie een werk-laptop (die geen zware apps hoeft te draaien) waar ik ook op kan gamen in de vrije tijd.
Alle advies is welkom.