Toon posts:

Virtuele werkplekken

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met Citrix en VMware virtuele desktop omgeving? Het installeren + configureren en wat je daarvoor nodig hebt?

Ik wil thuis een testomgeving maken van Citrix en VMware voor een schoolproject. Kan iemand mij daarbij verder helpen? wat moet ik installeren en configureren?

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En wat had je zelf al gevonden? Lijkt me dat er meer dan genoeg tutorials op internet te vinden zijn :)

Edit: en bovendien is GoT er niet om je huiswerk voor je te maken. Of is dit meer een vrijetijdsprojectje voor jezelf?

[ Voor 37% gewijzigd door The Eagle op 11-11-2014 11:50 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Wat wil je bereiken. Je kan VMplayer gebruiken om virtuele pc's te installeren op je eigen computer.

Maar je kan ook een hele ESXi installatie doen. Dit werkt het beste op een baremetal installatie (als kan het ook in vmplayer bv).
Esxi heeft een tijdelijke licentie van 60 dagen waarmee je alles kan. Dus ook beheren vanuit Vcenter bv.

Xenserver is gratis. Maar ken ik niet zo goed.

Omschrijf dus even goed wat je precies wilt doen. Wil je puur alleen even windows 8 of linux virtueel installeren. Of wil je echt met een hypervisor aan de gang gaan, en vmotion, clustering etc gaan doen?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

GoT is geen helpdesk en plek om je schoolproject te laten oplossen. We verwachten hier eigen inzet en moeite. Daarnaast past je vraag ook niet hier in NOS. Lees daarom Het algemeen beleid #quickstart nog eens door (bij voorkeur de hele FAQ).

Het mag dan ook geen wonder wezen dat ik dit topic sluit. Met de juiste inzet, voldoende vooronderzoek en eigen pogingen mag je het opnieuw proberen, in het juiste forum.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Dit topic is gesloten.