Maximale snelheid providers: door locatie of ook afknijping?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfuse
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 10:55
Hallo allemaal,

Ik heb altijd gratis internet gehad via mijn werkgever, maar dat loopt per 1 januari af, dus ik ben op zoek naar een ISP. Nu vroeg ik me af wat voor snelheid ik het beste kan nemen. Je leest altijd dat mensen (vooral bij goedkopere providers) minder snel internet krijgen dan geadverteerd. Nu vroeg ik me alleen af of dat echt aan de providers ligt, of dat mensen gewoon niet weten wat de maximale snelheid is voor hun locatie. Ik weet namelijk dat voor mijn huis de maximale snelheid 28Mb/s is. Ik was daarom aan het kijken naar het Telfort abonnement van 30Mb/s. Alleen als die op dat abonnement uiteindelijk minder dan 20Mb/s leveren, heb ik liever een 20Mb/s abonnement van bv. xs4all.
Hebben jullie ervaring hiermee? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als het kan lekker via de "kabel" (coax) nemen, UPC of Ziggo dus. Daar krijg je ook waar voor je betaald :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfuse
Zou het graag willen, maar is helaas geen optie hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Met ADSL heb je te maken met de afstand, dat is echt zo en geen fabel. Bij glas en kabel krijg je gewoon de snelheid waar ze mee adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfuse
Dus als ik nu met mijn huidige abo 28Mb/s haal over ADSL (met een 50Mb/s abo van xs4all), dan zal ik dat straks ook nog halen met een 30Mb/s abo van Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
redfuse schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:31:
Dus als ik nu met mijn huidige abo 28Mb/s haal over ADSL (met een 50Mb/s abo van xs4all), dan zal ik dat straks ook nog halen met een 30Mb/s abo van Telfort?
Dat kan, helaas kan het zijn dat ze een andere wijkcentrale gebruiken die verder (of juist dichterbij) is. Bij ADSL is er geen pijl op te trekken, erg oude techniek.
Ik dacht dat kabel (Coax) ook wel overal lag, of heb je geen TV?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:57

Dazzler2120

FP ProMod
Het is ook licht afhankelijk van de techniek wat de provider gebruikt. Als je bestelt krijg je vaak een verwachtte snelheid. Dat is ook daadwerkelijk de snelheid dat de provider verwacht op jou adres

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfuse
Nee, upc zegt dat mijn adres binnen het Ziggo gebied valt, en Ziggo zegt dat ze bij mij geen internet aanbieden. Maar het is voor mij toch minder interessant, omdat ik geen telefoon of tv heb/wil.
De Telfort postcode check zegt dat ik met hun ADSL maar 16Mb/s kan krijgen.
Ik denk dat ik toch maar voor xs4all 20Mb/s ga dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Het hangt zeer sterk af van het merk/type DSLAM, afstand naar de locatie en de kwaliteit van het gebruikte aderpaar.

Op voorhand is het onmogelijk te zeggen wat voor snelheid je realistisch kunt verwachten, omdat je niet weet wat de demping is op de betreffende lijn.

Zelfs providers onderling op dezelfde kabel zullen verschillen in snelheid, door verschillen in het netwerk (qua componenten en configuratie).

Dus om het simpel te maken; staar je niet blind op de geadverteerde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 08:24
XS4ALL & Telfort zullen normaal gesproken gelijkwaardige snelheden aanbieden, natuurlijk afhankelijk van de afstand naar de centrale en het specifieke pakket wat je afneemt. (met een bepaalde max. snelheid).

Een redelijke inschatting van de mogelijke snelheid bij Telfort kan je hier checken: www.telfort.nl/Algemeen/Postcodecheck.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

redfuse schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:30:
Nee, upc zegt dat mijn adres binnen het Ziggo gebied valt, en Ziggo zegt dat ze bij mij geen internet aanbieden. Maar het is voor mij toch minder interessant, omdat ik geen telefoon of tv heb/wil.
Nogal kort door de bocht...

Ja, iedere provider levert shit dat je niet nodig hebt naast het product wat je wel nodig hebt - maar wat ze ernaast leveren maakt ze niet opeens ongeschikt voor je hoofdproduct.

Negeer dus irrelevante nevenproducten en kijk alleen naar wat je nodig hebt. Als je hogere internetsnelheden wilt en je woont niet pal naast DSLAM (cq in een van de weinige FttC gebieden) moet je kijken naar glas of coax. Als er geen glas is en je op meer dan een km van DSLAM zit, dan kun je met de kabel een factor tien meer snelheid halen dan met DSL. Om dat nu uit te sluiten omdat je er ook TV bij krijgt... beetje loos.

* dion_b heeft ook een 200Mbps kabelverbinding met TV die hij niet eens aangesloten heeft
De Telfort postcode check zegt dat ik met hun ADSL maar 16Mb/s kan krijgen.
Ik denk dat ik toch maar voor xs4all 20Mb/s ga dan...
Telfort en XS4All zijn hetzelfde bedrijf (KPN) die over zelfde infra leveren. Wat er technisch haalbaar is, is exact hetzelfde. Dat hun tooltjes andere getallen noemen komt door andere rekenmethodes/databases, dat zal allemaal wel, maar het is wat je koperpaar zelf aankan dat bepalend is - en die verschilt niet tussen DSL providers.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:51
dion_b schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:15:
Telfort en XS4All zijn hetzelfde bedrijf (KPN) die over zelfde infra leveren. Wat er technisch haalbaar is, is exact hetzelfde.
Hoeft niet, Telfort ondersteunt momenteel bijvoorbeeld wel Vectoring maar geen Pair Bonding, terwijl moederbedrijf KPN dit wel doet.
Pagina: 1