Zwarte schermen / R9 290 / MST HUB

Pagina: 1
Acties:

• michael_ehv
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-09-2018
Beste Tweakers,

Ik zit met mn handen in mijn haar, zie over dit probleem vele topics en heb ook al vele methoden en mogelijke oplossingen geprobeert. Maar tervergeefs.

Mijn setup die ik gebruik:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 209,90€ 209,90
1Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5€ 117,-€ 117,-
1Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 292,42€ 292,42
1Seagate Desktop HDD, 4TB€ 135,95€ 135,95
1Fractal Design Define R4 Arctic White€ 90,83€ 90,83
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 20,30€ 20,30
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 134,50€ 134,50
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 82,95€ 82,95
3Samsung Syncmaster PX2370 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Club3D Multi Stream Transport (MST) Hub€ 94,95€ 94,95
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 90,50€ 90,50

Overigens gebruik ik windows 7 X64

Het probleem:

Ik krijg randomly zwarte schermen, dit kan tijdens het gamen zijn, maar ook tijdens normaal gebruik bij websurfen/ videos kijken etc. Desktop funcioneert verder prima, ook tijdens deze uitval. Schermen komen dan meestal na een aantal seconden weer terug. Heel af en toe blijft een van de schermen dan zwart en moet ik via het scherm opnieuw laten zoeken of deze even uit/aan zetten.

Wat valt mij op:
  • Deze uitval gebeurt alleen bij de schermen die op de MST HUB zijn aangesloten. 1x display poort -->3x HDMI.
    Want als ik via full HD-tv film kijk zie ik in mijn ooghoeken mijn monitoren flashen.HDMI-->HDMI. Hier heeft mijn TV geen last van.
  • Genoeg bandbreedte beschikbaar op hub (72% in gebruik) dit te zien via diagnose functie in de AMD catalyst centre (3x 60Hz)
  • Geen rare pieken/dalen in voltages / gpu clocks etc
  • Heel af en toe kan ik ook een BSOD krijgen maar dit is tot nu toe maar 2x gebeurt
Wat heb ik al gedaan:
  • Alle drivers via catalyst verwijderdt, ook in de Reg. Nieuwste drivers geinstalleerd + catalyst 14.9 (dacht ik)
  • Update van firmware MST HUB
  • Ge under-clocked;
Wat wil ik nog gaan doen:
  • Testen van 1 scherm rechtstreeks in display poort zonder tussenkomst van de MST HUB
Nu doe ik dit even uit mijn hoofd,Als er verdere info nodig is om tot een mogelijke oplossing te komen kan ik hier later op terug komen.

Alvast bedankt voor de mogelijke reacties en eventuele oplossingen.

M.v.g.
Michael

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Gek probleem, vraagt misschien om out of the box denken. Zijn de monitoren en de pc wel geaard?

Heb je al een andere mst hub geprobeerd? Al naar de fabrikant gebeld? Misschien weten zij de oplossing.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01 20:56
Wat is precies de reden waarom je de 3 schermen via die hub hebt aangesloten en niet allen direct op de GPU?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-01 10:39

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Moi_in_actie schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:21:
Wat is precies de reden waarom je de 3 schermen via die hub hebt aangesloten en niet allen direct op de GPU?
Dat vroeg ik mij dus ook af?

Je GPU ondersteunt 2x DVI en 1x HDMI, en je schermen hebben DVI en HDMI.

Maar in dit geval lijkt het erop dat je hub niet helemaal zuiver is.
Als je alles los draait zoals aangegeven, geeft dit ook problemen?

• michael_ehv
Moi_in_actie schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:21:
Uzuhl schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:49:
[...]

Dat vroeg ik mij dus ook af?

Je GPU ondersteunt 2x DVI en 1x HDMI, en je schermen hebben DVI en HDMI.

Maar in dit geval lijkt het erop dat je hub niet helemaal zuiver is.
Als je alles los draait zoals aangegeven, geeft dit ook problemen?
De reden is dat ik naast deze 3 monitoren ook nog een hdtv heb aangesloten. Dus houdt 2x dvi over op het moment voor eventuele uitbreiding.

Ik zal vanavond is proberen 1 scherm te draaien op de hub, kijken of die dan hetzelfde probleem geeft. Om vervolgens zoals al aangegeven de hub er tussen uit te halen. Ik kan verder geen mogelijkheden meer bedenken.

maar ik zal vanavond / morgen even updaten.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01 20:56
Als je op dit moment 3 schermen + tv draait dan kan dit ook nog altijd zonder tussenkomst van zo'n hub. Ik heb zelf ook 3 schermen + tv op een GTX670 draaien zonder problemen. Je zult hooguit een Displayport > HDMI kabel moeten gebruiken voor b.v. de tv (wat ik ook doe), maar zo'n kabel is ook maar een paar euro.

Mocht de hub problemen blijven geven dan zou ik deze er gewoon tussenuit halen. Mogelijk "ooit" nog meer schermen willen aansluiten lijkt mij iets wat dan wel komt, of wellicht nooit.

Als inderdaad blijkt dat alles wel prima werkt zonder hub, dan zal daar het probleem liggen. Hier is trouwens nog een topic waar mensen met exact dezelfde problemen zitten (zelfde hub), voor het geval dat je dit nog niet gezien had. Ik heb er even snel doorheen gebladerd maar ik zie zo snel geen eenduidige oplossing, alleen meerdere mensen die hetzelfde probleem hebben.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• michael_ehv
Moi_in_actie schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:47:
Als je op dit moment 3 schermen + tv draait dan kan dit ook nog altijd zonder tussenkomst van zo'n hub. Ik heb zelf ook 3 schermen + tv op een GTX670 draaien zonder problemen. Je zult hooguit een Displayport > HDMI kabel moeten gebruiken voor b.v. de tv (wat ik ook doe), maar zo'n kabel is ook maar een paar euro.

Mocht de hub problemen blijven geven dan zou ik deze er gewoon tussenuit halen. Mogelijk "ooit" nog meer schermen willen aansluiten lijkt mij iets wat dan wel komt, of wellicht nooit.

Als inderdaad blijkt dat alles wel prima werkt zonder hub, dan zal daar het probleem liggen. Hier is trouwens nog een topic waar mensen met exact dezelfde problemen zitten (zelfde hub), voor het geval dat je dit nog niet gezien had. Ik heb er even snel doorheen gebladerd maar ik zie zo snel geen eenduidige oplossing, alleen meerdere mensen die hetzelfde probleem hebben.
Thnx, ik kan er inderdaad niet echt veel uithalen als oplossing. Ik ga de MST HUB in RMA gooien.

• michael_ehv
Moi_in_actie schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:47:

Overigens kan ik niet alle 4 schermen draaien op de kaart. wel aansluiten. maar ik kan ze niet alle 4 gebruiken. ik moet er altijd 1 uitschakelen voordat ik de ander kan gebruiken. Is hier misschien een oplossing voor of is dit gewoon zoals het is.
Pagina: 1