Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Kun je informatie achterhalen via de Windows eventvwr (eventid 4779 bijvoorbeeld)?
De policy's die je ingesteld hebt worden wel juist toegepast op de users? Je ziet deze instelling ook daadwerkelijk ingesteld staan als je een RSOP genereerd?
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
In eventlog vind ik zo 123 niks raars. RSOP zal ik eens induiken maar zover ik kan zien word de policies wel toegepast op de gebruikers.
Heb nu ook zelf een sessie open staan en doe er niks mee en die werkt natuurlijk gewoon.
Dat is op het moment dat men gewoon aan het werk is binnen de sessie? In dat geval hebben idle timeout settings hier niks mee te maken.L1nt schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:34:
wat de klant ervaart is dat de sessie niet reageert en ze vervolgens het reconnect scherm krijgen en men vervolgens er weer in zit. De sessie is gewoon actief.
Laat in dat geval een netwerksniffer meelopen met de klant. Dan kun je kijken wat er gebeurd op netwerkgebied.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Als de sessie op die bak gewoon doordraait zit het hem in de netwerkverbinding. Ik neig naar en klapperende VPN oid.L1nt schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:34:
wat de klant ervaart is dat de sessie niet reageert en ze vervolgens het reconnect scherm krijgen en men vervolgens er weer in zit. De sessie is gewoon actief.
In eventlog vind ik zo 123 niks raars. RSOP zal ik eens induiken maar zover ik kan zien word de policies wel toegepast op de gebruikers.
Heb nu ook zelf een sessie open staan en doe er niks mee en die werkt natuurlijk gewoon.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Even ter verduidelijking. Het betreft een RDP sessie waarbij de klant een kassa systeem draait. Bij diegene die dit ervaren gebeurd het als men enige tijd de kassa niet gebruikt hebben.
Ik denk dat ik inderdaad richting de lokale situatie moet kijken (internetverbinding, lokale router settings) want aan onze kant heb ik volgens mij alles toegepast wat ik kan toepassen. De keepalive setting staat op 1, idle sessies worden pas na 24 uur afgesloten en andere klanten ervaren het niet (of melden het niet).
Het gaat om een handjevol gebruikers die waarschijnlijk geen goede internetconnectie hebben.
Zo'n powersaving optie op de netwerkkaart van de kassa pc?L1nt schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:16:
Bij diegene die dit ervaren gebeurd het als men enige tijd de kassa niet gebruikt hebben.
while (! ( succeed = try ()));
Ik ken kassasystemen en pinapparaten die een verbinding niet 24/7 openhouden. Ingebouwd mechanisme ivm gebruik via ISDN lijnen. Als er een router tussenzit die dat trucje uitvoert dan kun je idd dit soort issues krijgen. Vergelijk het maar met een inbelverbinding die alleen gebruikt wordt als het nodig is.L1nt schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:16:
Group policy lijkt gewoon toegepast te worden.
Even ter verduidelijking. Het betreft een RDP sessie waarbij de klant een kassa systeem draait. Bij diegene die dit ervaren gebeurd het als men enige tijd de kassa niet gebruikt hebben.
Ik denk dat ik inderdaad richting de lokale situatie moet kijken (internetverbinding, lokale router settings) want aan onze kant heb ik volgens mij alles toegepast wat ik kan toepassen. De keepalive setting staat op 1, idle sessies worden pas na 24 uur afgesloten en andere klanten ervaren het niet (of melden het niet).
Het gaat om een handjevol gebruikers die waarschijnlijk geen goede internetconnectie hebben.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
hans_lenze schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:21:
[...]
Zo'n powersaving optie op de netwerkkaart van de kassa pc?
Al gebeurd dusL1nt schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:35:
Ook bij de users en op de server de optie om de netwerkkaart uit te schakelen ivm stroombesparing uit gezet.
Wat verder spitten wijst uit dat het voor komt bij klanten met internet van Ziggo. In de router kun je verder weinig instellen dus dat mogen ze met Ziggo opnemen.
/edit: nog wat extra KeepAlive settings via register toegevoegd. Stond al wat in maar nog wat extra gevonden. Maar daar moet ie eerst voor rebooten en dat kan vannacht pas.
[ Voor 12% gewijzigd door Player1S op 11-11-2014 13:03 ]
Recent heb ik nog bij een klant problemen gehad met random disconnects wat ik heb opgelost dmv de RDP client te updaten op de betreffende machines.
Of als je de mogelijkheid hebt een port mirror op switch/router aanzetten en een packetsniffer mee te laten lopen.
Ik heb dit problem een keer gehad en bleek dat er een rotte switch rommel over het network stuurde ( veel vreemd broadcast verkeer ) waardoor onze thinclients ( HP t510 ) hun verbinding dropte omdat de network kaart er gewoon mee stopte.
Aan de kant van de TS kwam er dan een TermDD melding in de eventvwr.
AMD athlon XP (AGOIA) 2000+ @ 2200+ 1781 mhz (12.5 x 142 2.5-3-5-3 1T Command) | Thermaltake Vulcano 7+| MSI KT3-Ultra | 512 MB DDR pc2700 cl 2.5 samsung/twinmos | Leadtek 250TDle MyVivo Geforce 4 4200 ti @300/544 128 DDR (3D mark 11111) | 20 gig maxtor |
even minimizen en terug en ik heb het al.
ook idd vanachter een ziggo verbinding en zowel over vpn als direct.
maar niet bij mijn 2003 en 2008 server.
mookie
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.