Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microsoft Outlook 2013, meerdere accounts tegelijk toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 09:34
Vanwege een hosting-migratie, moet ik 10 IMAP boxen overzetten. Omdat ik geen toegang tot de IMAP /DIR heb op de oude hosting moet het via een client programma gebeuren (handmatig, map voor map slepen). Nu moet ik daar dus 2x 10 IMAP accounts voor aanmaken.

Is dit via een of andere batch-file te doen? Of een register edit? Via de normale manier in Outlook voelt het erg omslachtig en duurt het erg lang, terwijl er maar 2 dingen per account verschillen (user/ww).

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
exporteer naar PST, importeer PST. Is voor 10 boxen toch zo gepiept? Als bonus heb je dan een soort 'backup'.

Houdoe

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat is geen oplossing voor het scriptmatig configureren van een Outlook profiel. Overigens zijn daar wel scripts voro maar ik denk niet voor het aanmaken van meerder accounts binnen 1 profiel, dat blijft een wizard driven gebeuren.
Toch is de post van Witte niet zo onzinning. In plaats van eerst meerdere accounts aan te maken binnen 1 profiel kan het zinvol zijn om telkens hetzelfde profiel te gebruiken, enkel de inloggevens in het profiel te veranderen. Tussendoor gebruik je dan de export functie. Als je alle PST's hebt, kun je deze in Exchange server weer importeren met een powershell commando.

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 09:34
Het handmatig invullen van al die serverinstellingen etc ging het mij vooral om.

En volgens mij werkt dat aanpassen niet zomaar, omdat hij dan mails van boxen door elkaar gaat gooien omdat hij offline cached meen ik. Maar ga het proberen, thanks!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gewoon Outlook even sluiten, profiel aanpassen, PST/OST verwijderen en dan Outlook starten. Dan begint hij met een schone versie

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:57
Als je een beetje handig bent met powershell (of met vbscript) dan kun je dit scripten via een com object (outlook.application).
Ik heb toevallig nog vorige week een basis PS script (4 regels code als basis waaruit ik weer verder kan "bouwen") geschreven om dit soort zaken te kunnen scripten.
Pagina: 1