GforceIIMX/RADEON/KYROII

Pagina: 1
Acties:

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Ik wil een nieuwe videokaart kopen en ik zit
te twijfelen tussen de Hercules gforce IIMX,
de Radeon 32 DDR en de Kyro II.

Kan iemand mij zeggen welke nu de beste kaart
is want ik hoor overal weer iets anders |:(

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

"het beste" komt in vele vormen. Wil je pure snelheid, wil je mooie techniek, wil je absoluut de beste 2d, wil je de beste prijs?

Al deze kaarten hebben hun pro's en contra's. Veel reviews lezen is dus het devies...

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Hercules GF 2 MX

Snelheid: Gemiddeld, iets onder GF1 DDR niveau. DirectX 7 optimised.
Drivers : up to date
Matige 2d

Leuk voor systemen tussen de 500-933 Mhz.
Grof gezegd hoor.

Radeon:
Snelheid: boven gemiddeld, iets langzamer dan GTS. DirectX 8 optimised.
Drivers: up to date
Uitstekende 2d prestaties.

Leuk voor systemen tussen de 733-1333 Mhz.
Grof gezegd.

Kyro II:
Snelheid: varierend, ene spel heel snel, andere weer niet. DirectX 7 optimised.
Drivers: brak, veel artifacts, hangers e.d.
Matige 2d prestaties.

Leuk voor systemen > 600 Mhz.
Grof gezegd.

Advies: als je het geld heb, ga voor de Radeon.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Sorry, maar brakke drivers bij de KyroII is onzin. Ik heb nog geen vastloper gehad, dus ga niet uit je nek lullen, als je de kaart niet hebt.
Of heb je die brakke review van Hielko gelezen? :)
Lees daar dan ook de reacties onder

2D is strakker dan die van Geforce en echt niet matig. 3D snelheid is niet zo wisselend als jij het zegt. Grand prix 3 is wel erg traag, Counterstrike (flashlight) natuurlijk, voor de rest loopt alles als een zonnetje.

Kortom, zeg geen dingen als je de kaart niet hebt en als je dit zegt op eigen ervaring, dan kun je geen drivers onder Windows installeren.

Ikzelf heb de kaart en ben er erg tevreden mee, geen hangers, lekker spelen met FSAA en supergoede beeldkwaliteit (Internal True Color van KyroII).

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
als je toch genoeg geld heb, zou ik voor die KYROII gaan, die kost bij dixons 260, met de rest van het geld extra ram ofzo kopen.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Een Kyro II lust ook wel een aardige processor. Ik denk dat met een langzame CPU (500) een MX het beste resultaat neerzet, mede omdat daarbij de 16 bit prestaties nog verschil kunnen maken met 32 bit, zodat je met teruggeschroefd detail en 16 bit een langzaam systeem nog in de markt kan houden.

Verwijderd

De RADEON is echt uitmuntend. Dat was ie al toen ie 900+ kostte, en nu helemaal.

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
en sneller als de gts trouwens... stukken zelfs

heeerlijk kaartje :)

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Op woensdag 13 juni 2001 12:18 schreef Phenomena het volgende:
Sorry, maar brakke drivers bij de KyroII is onzin. Ik heb nog geen vastloper gehad, dus ga niet uit je nek lullen, als je de kaart niet hebt.
Of heb je die brakke review van Hielko gelezen? :)
Lees daar dan ook de reacties onder

2D is strakker dan die van Geforce en echt niet matig. 3D snelheid is niet zo wisselend als jij het zegt. Grand prix 3 is wel erg traag, Counterstrike (flashlight) natuurlijk, voor de rest loopt alles als een zonnetje.

Kortom, zeg geen dingen als je de kaart niet hebt en als je dit zegt op eigen ervaring, dan kun je geen drivers onder Windows installeren.

Ikzelf heb de kaart en ben er erg tevreden mee, geen hangers, lekker spelen met FSAA en supergoede beeldkwaliteit (Internal True Color van KyroII).
Mijn excuses als ik mensen voor hun hoofd sla.. dat is niet de bedoeling.
Ik lees echter redelijk veel problemen met de Kyro II en driverissues dat ik dit kaartje op dat punt een beetje afraad.

Tuurlijk zal de 2d reuze meevallen maar als je hoge refreshrates wil op hoge resoluties moet je toch echt bij de MX of liever nog de Radeon zijn. Het zal niet slecht zijn maar van de 3 wel het minste.

Ik heb lang overwogen om deze kaart te kopen en heb verscheidene reviews gelezen. Toch wachtte ik even de real life ervaringen af en toen bleek dat de drivers niet helemaal toppie zijn. Daarom een Asus V7700 aangeschaft en nog geen moment spijt van gehad.

Verwijderd

Als je niet boven 1024x768 speelt kan je beter kyro2 halen. Want je ziet pas het verschil tussen de 2d kwa. als je boven 1024x768 speelt.En kyro2 is goedkoper.

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op woensdag 13 juni 2001 12:37 schreef Mister_X het volgende:
als je toch genoeg geld heb, zou ik voor die KYROII gaan, die kost bij dixons 260, met de rest van het geld extra ram ofzo kopen.
Was het maar zo, het is jammergenoeg eerder zo:

Hercules 3D Prophet 4000XT AGP + TV-out videokaart fl. 259,95 = Kyro I + 32 Mb

Hercules 3D Prophet 4500 AGP + TV-out videokaart fl. 459,95 = Kyro II + 64 Mb

Anders was o0SmOkE0o naar de Dixons gevlogen om dan maar snel een Kyro II te halen voor F260,- >:)

Verwijderd

Ik heb nu een kyro II, en alles wat er in reviews gezegt wordt is onzin, drivers zijn niet brak, bij mij loopt het prima.

Het beeld is nog nooit zo scherp geweest, zit nu op 1600x1200, op 32 bits, nou perfect.

Counterstrike op hoogste rez mogelijk, 100+ fps, alleen met flashlight niet, kan iemand dit nog ff uitleggen?

Verwijderd

Ik heb dus ook die KyroII en ben er ook erg tevreden over.
Ik had alleen bij het begin even problemen met counter strike maar dat is nu ook opgelost.(behalve die flashlicht dan maar dat moet als het goed is in de nieuwe drivers opgelost zijn)
Wat 2 d betreft is hij beter als mijn oude geforce 1
De hercule kyro II heeft trouwens ook gewoon 300mhz ramdac als je hun site moet geloven. Dat is dus evenveel als vele andere kaarten hebben. Tevens heeft deze kaart veel leuke dingen zoals EBM, FSAA en HSR etc.
Ik vind het een goede kaart voor relatief weinig geld. (moet toegeven dat ik hem wel goedkoper heb dan in de wienkel, Heb via de groothandel er 350 voor betaalt) *D

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:58

Remi

Moo!

Mmm erg vreemd, ik heb de 4500 ook maar ik heb niets anders dan problemen. Hercules vertelde mij dat ik beter een clean install kon doen en dat mijn problemen dan wel voorbij zouden zijn.

Well thx Hercules ik ben nu nog verder van huis en kan helemaal geen games meer spelen omdat alles vastloopt.

Ik heb Win ME geinstalled, daarna de Via 4in1 drivers, de nieuwe videokaart drivers en daarna DX8.0a.
Mijn biosinstelling zijn allemaal goed, volgens Hercules dan.

Wat ik dus nu niet snap is dat ik nu echt helemaal niks meer kan spelen, terwijl mijn vorige windows install nog de gegevens en sommige instellingen had van mijn oude voodoo 3 2000.

Heeft iemand misschien nog tips voor mij?

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

I rest my case..

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 19:36 schreef Majestic het volgende:
I rest my case..
dus jij bazeerd alles op 1 verhaal, lekker is dat, word maar geen rechter.

Marr ff terug gaan naar het probleem, probeer het eens met Win 98 se of Win 2K, en neem directX 7, daar moet hij het beter mee doen.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Op woensdag 13 juni 2001 23:39 schreef tva_goku het volgende:

[..]

dus jij bazeerd alles op 1 verhaal, lekker is dat, word maar geen rechter.

Marr ff terug gaan naar het probleem, probeer het eens met Win 98 se of Win 2K, en neem directX 7, daar moet hij het beter mee doen.
Wat ik hier mee probeer te zeggen is dat er wel degelijk problemen zijn met dit kaartje.
Tuurlijk die zijn er ook met Nvidea based kaarten, maar de kans is wel ietsje kleiner.

Pagina: 1