Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Ik krijg geen 1080p films afgespeeld(zbox id86)

Pagina: 1
Acties:

• Jaco S
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-10 14:33
Ik heb momenteel een zotac zbox id86. Maar ik krijg voor geen mogelijkheid goed een 1080p film op afgespeeld. Zelfs video's van youtube met 720p lukt niet. Hiervoor heb ik altijd een zotac zbox ad06 gehad. Deze kon zonder problemen dit wel aan. Het schil zat hem denk ik in de sharred geheugen. Kan dit het verschil maken waarom het me nu niet lukt??

Ik heb de id86 omdat de ad06 kapot is gegaan en deze nog in de garantie termijn zat. Wat zijn eventueel mijn opties?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:17
Welk OS? Als je Windows gebruikt, heb je al eens iets als OpenElec geprobeerd? Als je OpeneElec al hebt geprobeerd, probeer Windows eens icm de laatste Nvidia drivers?

Heb je de laatste versie van welke software je dan ook gebruikt?

Wat doe je precies? Youtube in de browser of via een plugin in je HTPC applicatie?

[ Voor 4% gewijzigd door FireDrunk op 11-11-2014 09:00 ]

Even niets...

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Wat voor melding of beeld krijg je op het moment van afspelen?

loopt je pc vast? of is het beeld heel schokkerig? of is het venster waar de film/clip wordt afgespeeld zwart/groen?

Pak je rust!

• Jaco S
Ik gebruik windows 7 met alle updates. Ook de nieuwste nvidia driver staat er op. OpenElec heb ik nog niet geprobeerd. Ik wil graag Windows 7 ook behouden ivm met spotnet. Ik heb op internet al eens al zitten zoeken om het beide te kunnen draaien, maar dat is wat ik begreep een lastig iets.

Ja gebruik youtube in m'n browser.

• Jaco S
Het loopt niet vloeiend de 1080p. Ook al een andere film geprobeerd en gebeurd het zelfde. Bij Youtube zie je dat het geluid niet goed met de video loopt en schokt soms een beetje.

Ook met sites merk ik dat hij soms erg traag is met laden is. Vooral als ik speedtest doe bij Ookla.

• FireDrunk
Zo'n Zotac is dan ook niet echt een snelheidsmonster... Het ding heeft een Atom CPU, die eigenlijk gewoon een beetje te langzaam is voor 1080p + een OS. Je kunt dus (is mijn ervaring met die dingen) alleen 1080p kijken als er fatsoenlijk gebruik gemaakt wordt van Hardwarematige Videoversnelling via de GPU (videokaart).

Daar zul je het dus moeten zoeken denk ik... Kijk of je met Chrome / Firefox (als je IE gebruikt) wel fatsoenlijk 1080p kan kijken, en kijk ook eens in de Task Manager hoe je CPU belasting eruit ziet.

Even niets...

• Jaco S
Nee klopt het is zeker geen snelheidsmoster. Maar is hij wel te vergelijken met de AD06 die ik voorheen had. Want daar had ik geen problemen mee. Ik gebruik nooit IE, altijd Chrome.

Via youtube(720P) zit ik op de 50%-70% CPU verbruik
De 1080p film zit hij op de 98%

[ Voor 6% gewijzigd door Jaco S op 11-11-2014 09:35 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:01
Staat hij niet toevallig ingesteld op Power Saver modus (Control Panel > Power Options)? Dit kan mogelijk ook flink wat schelen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• FireDrunk
Het is duidelijk dan dat je CPU hier de bottleneck is, en je GPU acceleratie niet werkt. Als die werkt zou je al snel < 15% CPU verbruik moeten zien. Het zit dus ofwel in je drivers, ofwel in de videoversnelling van je browser.

Even niets...

• Jaco S
Moi_in_actie schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:37:
Staat hij niet toevallig ingesteld op Power Saver modus (Control Panel > Power Options)? Dit kan mogelijk ook flink wat schelen.
Staat dat in het bios?

• FireDrunk
Nee, in Windows. Even in Configuratiescherm -> Energie kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door FireDrunk op 11-11-2014 09:43 ]

Even niets...

• Jaco S
FireDrunk schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:42:
Het is duidelijk dan dat je CPU hier de bottleneck is, en je GPU acceleratie niet werkt. Als die werkt zou je al snel < 15% CPU verbruik moeten zien. Het zit dus ofwel in je drivers, ofwel in de videoversnelling van je browser.
Heb je een tip waar ik naar kan kijken of wat ik kan doen?

• FireDrunk
Probeer eens of tools als VLC of MPC-HC wel fatsoenlijk werken.

Even niets...

• Jaco S
Ik heb de energie beheer op hoog presentatie gezet. Ik neem aan dat dat goed is?

Ook hier blijft hij op de 98% zitten. Ik heb hem afgespeeld met VLC
De GPU loopt op 25%.

Dus het ligt echt aan de CPU dus

[ Voor 27% gewijzigd door Jaco S op 11-11-2014 10:01 ]

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 10:49
Jaco S schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:50:
Ik heb de energie beheer op hoog presentatie gezet. Ik neem aan dat dat goed is?

Ook hier blijft hij op de 98% zitten. Ik heb hem afgespeeld met VLC
De GPU loopt op 25%.

Dus het ligt echt aan de CPU dus
Question, hoe zie je dat de GPU op 25% loopt?

Als de speedtest heel erg hapert, hoe zit het dan met je internetverbinding? Kan je een langere tijd een ping uitvoeren en kijken of er drops zijn?

uitvoeren -> CMD -> ping 8.8.8.8 -t

Je krijgt dan een lange lijst met ping verzoeken naar 8.8.8.8 als je niks doet terwijl de pings lopen kan er geen groot verschil komen.

• Jaco S
Hij gaf 25% load aan bij gpu z.

Bytes=32 tijd=12-14 ms ttl=47

Bij speedtest zie je een grafiek en een meter lopen dat happert als een gek. Ook de pagina zelf laden gaat traag.

[ Voor 10% gewijzigd door Jaco S op 11-11-2014 16:55 ]

• Jaco S
Is er een verklaring voor dat de id86 op papier sneller isdan de ad06 maar toch geen 1080p kan afspelen? Dezelfde windows versie beide 4gb geheugen

• FireDrunk
Gebruik eens wat vaker de "Wijzig" optie, dubbelposten is een beetje.... not done :)

Dat kan heel goed, als de GPU bijvoorbeeld slechter, of juist nieuwer is, waardoor 'oude' drivers nog geen (goede) ondersteuning hebben als het gaat om videoversnelling.

Doorgaans heeft Intel zijn zaakjes wel redelijk op orde, maar hier misschien niet.

Even niets...

• Jaco S
Dus eigenlijk kijken voor een ander, mocht dat een optie zijn bij de winkel?
Hij moet sowieso terug omdat de cardreader niet werkt :(

• FireDrunk
Dat durf ik niet direct te zeggen... Probeer OpenElec eens vanaf een USB stickje, als dat wel werkt, weet je dat de hardware het wel aan kan :)

Even niets...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
Heb je in Flash wel hardware acceleratie aanstaan?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Jaco S
Ramon schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:27:
Heb je in Flash wel hardware acceleratie aanstaan?
Geen idee wat dat inhoud.
FireDrunk schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:10:
Dat durf ik niet direct te zeggen... Probeer OpenElec eens vanaf een USB stickje, als dat wel werkt, weet je dat de hardware het wel aan kan :)
Ik had al op de site gekeken. Welke versie heb ik nodig? En moet ik dan een boot van maken?

Ik heb de Zotac terug naar de winkel gebracht ivm met de cardreader die niet werkt. De medewerker vind het vreemd dat hij de 1080p niet aan kan. Terwijl de specs beter zijn dan die van de AD06. dus word vervolgd

[ Voor 16% gewijzigd door Jaco S op 14-11-2014 19:01 ]

• Jaco S
Ik heb het inmiddels voor elkaar gekregen om OpenELEC en Windows 7 op 1 schijf te laten draaien.

Films van 1080 draait vlekkeloos met OpenELEC, waar hij gemiddeld 20% van de CPU gebruikt. Wat wel een heel stuk minder is dan 98% in Windows.

Bedankt allemaal voor met mee denken!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
Heeft niets met Windows te maken, je moet gewoon het goede programma gebruiken (zoals MPC-HC)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Jaco S
Ik had XBMC en VLC gebruikt voor fillms en kwamen beide aan de max van de CPU.

Ik zal eens gaan proberen met MPC-HC
Pagina: 1