Toon posts:

KPN komt in 2015 met IPTV zonder losse ontvanger.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://tweakers.net/submit/ ;)

En je had op zijn minst het bericht hier ook kunnen zetten ipv alleen een link, kale startpost zo O-)

[ Voor 63% gewijzigd door Raven op 11-11-2014 07:50 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat ik juist niet hele teksten uit andere artikelen mocht plakken hier. Sorry hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:25
Eerste wat me opkomt is dan hoe doen ze dat met alle radio kanalen ? Ook een coax kabel weer naar de ontvanger, of alleen maar via de tv ?

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen coaxkabel.
Je verbind je televisie door middel van een LAN kabel.

Hoe het verder werkt, werkelijk geen idee.
Ik dacht eerst aan een app, in je smart TV, maar daarvoor is geen CI module nodig.
Dus ik denk dat er als je die module plaatst in een geschikte CI 1.4 televisie dat er ergens een menu bij verschijnt in je televisie.

Dit is trouwens iets waar misschien KPN mee voorop gaat lopen, maar ik herinner me nog dat de nieuwe horizon box ook een combi krijgt ingebouwd van DVB-C en IPTV.
Ik verwacht dus dat in de nabije toekomst de kabelaars ook IPTV gaan aanbieden door middel van deze module.
Je hoeft namelijk dat minder te investeren in je DVBC-2 platform denk ik.
En het voordeel is van nieuwe IPTV platforms dat deze gelijk kunnen starten met alles in HEVC-265.
Dat is een aardige voorsprong. Je kan dan theoretisch weergaloze beeldkwaliteit aanbieden en toch geen extreme bandbreedte nodig hebben.

Ik hoop dat dit product van KPN gelijk een veel beter beeld gaat geven in plaats van hun huidige matige streams die ze gebruiken.

Je bent wel gelijk af van huur en beperkingen van kastjes per huishouden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:44
Aantal kastjes per huishouden heeft te maken met beschikbare bandbreedte dus dat zal vermoedelijk niet veranderen ( HEVC-265 kun je tenslotte ook ondersteunen met nieuwere STB's ). Hoop wel dat het optioneel is en dat je nog steeds kunt kiezen voor een STB als je dat wilt. Bij ons hangt de STB aan de receiver met HDMI en dat heb ik liever dan een module in de TV en een STB geeft je meer vrijheid bij de aanschaf van een TV aangezien je dan geen rekening hoeft te houden met gecertificeerde merken/modellen.

[ Voor 6% gewijzigd door ninjazx9r98 op 11-11-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:25
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:24:
Geen coaxkabel.
Je verbind je televisie door middel van een LAN kabel.
Ik had het over radio luisteren ? Hoe gaat dat dan in zijn werking, terwijl de TV uitstaat ? En beeld beter, dat lijkt me niet echt, je krijgt tenslotte dezelfde bronsignaal binnen.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:10:
Ik dacht dat ik juist niet hele teksten uit andere artikelen mocht plakken hier. Sorry hoor.
Als je alleen een link plaatst kunnen anderen het als spam zien ;) en je plaatst er zelf geen commentaar bij om een eventuele (nuttige) discussie te starten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:36
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:28:
Aantal kastjes per huishouden heeft te maken met beschikbare bandbreedte dus dat zal vermoedelijk niet veranderen ( HEVC-265 kun je tenslotte ook ondersteunen met nieuwere STB's ). Hoop wel dat het optioneel is en dat je nog steeds kunt kiezen voor een STB als je dat wilt. Bij ons hangt de STB aan de receiver met HDMI en dat heb ik liever dan een module in de TV en een STB geeft je meer vrijheid bij de aanschaf van een TV aangezien je dan geen rekening hoeft te houden met gecertificeerde merken/modellen.
Het is een standaard, waarschijnlijk zal die zo breed geaccepteerd worden dat het je keuze niet enorm zal beperken. ;)

Heb nu al een paar jaar een cam van Ziggo in m'n televisie, zelfs interactieve tv kan tegenwoordig met een cam. Zou echt niet terugwillen naar zo'n extra kastje met extra afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 20:37
Leuk idee, jammer dat mijn TV slechts CI 1.3 heeft (Toshiba 40M8365DG uit 2013). Ik moet zeggen dat die Arcydan settopbox mijn prima bevalt, ookal heb ik liever geen kastje natuurlijk.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Laatst online: 12-10 20:18
Ik zie hiervan ook de mogelijkheden om de cam aan je server te hangen. Hierdoor kun je wel de kanalen ontvangen waar je recht op hebt en als de implementatie een beetje netjes wordt gedaan, het dus niet meer mogeljik is om kanalen te ontvangen waar je geen rechten op hebt. Want om nou alle tv's in het huis te gaan vervangen voor CI+ tv's met een lan aansluiting, vind ik ook even te ver gaan ;)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 13:44
P.K. schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:11:
[...]

Het is een standaard, waarschijnlijk zal die zo breed geaccepteerd worden dat het je keuze niet enorm zal beperken. ;)
Ik help het je hopen maar ervaring leert dat het hebben van een standaard absoluut geen garantie is aangezien in de praktijk zo'n beetje iedere fabrikant een eigen interpretatie heeft van een standaard.
CI+ is ook een standaard, toch heeft Ziggo een lijst van gecertificeerde televisies waarbij er zelfs onderscheid gemaakt wordt tussen digitale en interactieve televisie.
Of wat te denken van de HDMI standaard waarbij je met een beetje pech toch te maken kunt krijgen met handshake problemen tussen bepaalde merken/types.
Pagina: 1