Hallo tweakers, ik wil graag een nieuwe game pc samenstellen met een budget van rond de 1275 euro inclusief 24 inch monitor en mechanisch toetsenbord. Windows en eventuele montagekosten laat ik voor het gemak even buiten beschouwing.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het nieuwe systeem vooral voor het gamen (wow, battlefield, total war etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals hierboven vermeld is mijn max budget rond de 1275 euro, minder mag natuurlijk ook als ik niet te grote concessies hoef te doen wat betreft kwaliteit/snelheid/betrouwbaarheid enz.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige dat ik meeneem naar mijn nieuwe systeem is mijn oude trouwe muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hou van kwaliteit, heb qua merk geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil in idle graag een redelijjk stille pc.
Ga je overklokken?
Bij het samenstellen van de componenten ben ik er vanuit gegaan dat een leuke overclock mogelijk is maar ik heb eerlijk gezegd geen idee of ik als gamer veel baat heb bij het overklokken? Wat zijn de voors en tegens van het overklokken?
Dit is de lijst van componenten die ik tot nu toe heb samen gesteld.
- Hoeveel watt voeding heb ik nodig voor dit systeem? De voeding die ik nu heb uitgekozen is behoorlijk aan de dure kant. Is de Cooler Master V550 voldoende voor een overclock en de R9 280 videokaart? Graag advies betreffende de voeding
- Hoeveel MHz Ram geheugen kan ik het beste in dit systeem plaatsen? Heeft er iemand aanbevelingen betreffende Ram geheugen?
- Als ik een Z97 Asus of MSI moederbord bestel kan ik een cashback van 35 euro ontvangen. Welk moederbord kan ik dan het beste nemen zonder in te leveren op kwaliteit.
Is dit systeem goed in balans of kan ik beter hier en daar wat zaken aanpassen? Ik hoor graag alle op en aanmerkingen en verwelkom alle suggesties.
Alvast vriendelijk bedankt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het nieuwe systeem vooral voor het gamen (wow, battlefield, total war etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals hierboven vermeld is mijn max budget rond de 1275 euro, minder mag natuurlijk ook als ik niet te grote concessies hoef te doen wat betreft kwaliteit/snelheid/betrouwbaarheid enz.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige dat ik meeneem naar mijn nieuwe systeem is mijn oude trouwe muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hou van kwaliteit, heb qua merk geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil in idle graag een redelijjk stille pc.
Ga je overklokken?
Bij het samenstellen van de componenten ben ik er vanuit gegaan dat een leuke overclock mogelijk is maar ik heb eerlijk gezegd geen idee of ik als gamer veel baat heb bij het overklokken? Wat zijn de voors en tegens van het overklokken?
Dit is de lijst van componenten die ik tot nu toe heb samen gesteld.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 217,95 | € 217,95 |
| 1 | MSI Radeon R9 280 Gaming 3G | € 185,- | € 185,- |
| 1 | WD Green WD10EZRX | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart | € 254,50 | € 254,50 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Corsair Vengeance K95 (International English) | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL | € 71,79 | € 71,79 |
| 1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 12,40 | € 12,40 |
| 1 | Seasonic Platinum Series 660 Watt | € 134,95 | € 134,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 92,- | € 92,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.277,39 | |
- Hoeveel watt voeding heb ik nodig voor dit systeem? De voeding die ik nu heb uitgekozen is behoorlijk aan de dure kant. Is de Cooler Master V550 voldoende voor een overclock en de R9 280 videokaart? Graag advies betreffende de voeding
- Hoeveel MHz Ram geheugen kan ik het beste in dit systeem plaatsen? Heeft er iemand aanbevelingen betreffende Ram geheugen?
- Als ik een Z97 Asus of MSI moederbord bestel kan ik een cashback van 35 euro ontvangen. Welk moederbord kan ik dan het beste nemen zonder in te leveren op kwaliteit.
Is dit systeem goed in balans of kan ik beter hier en daar wat zaken aanpassen? Ik hoor graag alle op en aanmerkingen en verwelkom alle suggesties.
Alvast vriendelijk bedankt.