[MBP] Externe monitors

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 01:05
Hallo,

Ik bezit een Macbook Pro van medio 2012; met een Minidisplayport en een Thunderbolt poort. Op de Minidisplayport heb ik reeds een externe monitor aangesloten.

Nou heb ik een 2e monitor op het oog -- is het mogelijk om deze middels een adapter op de Thunderbolt poort aan te sluiten, zodat de 2 monitors zonder problemen naast elkaar werken?

Hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Afbeeldingslocatie: http://asset2.cbsistatic.com/cnwk.1d/i/tim/2012/06/19/MacBook_Pro_15inch_3533010909_620x350.jpg

Dit model heeft volgens mij maar 1 tunderbolt poort (displayport compatible) en helemaal geen aparte displayport?

Of heb je toevallig een ander model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:43

talin

ES-MA

ik heb een dezelfde macbook en heb naast de display poort nog 2 monitoren aangesloten.

door middel van 2 van deze dingen: HP USB grafische adapter

dan kan je volgens mij net zoveel schermen aansluiten als je wil, verwacht geen HD ultra 1080P mkv files soepel afspelen maar voor office etc werkt het perfect!

Afbeeldingslocatie: http://www.slipperybrick.com/wp-content/uploads/2009/08/hp-usb-grahics-adapters-identify.jpg

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 14:10
Weet niet... 1e hit op google? Voor de adapter: Thunderbolt to VGA?
En of het mogelijk is: macbook pro mid 2012 multiple monitors

[ Voor 44% gewijzigd door Skoefel op 11-11-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 01:05
talin schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:23:
ik heb een dezelfde macbook en heb naast de display poort nog 2 monitoren aangesloten.

door middel van 2 van deze dingen: HP USB grafische adapter

dan kan je volgens mij net zoveel schermen aansluiten als je wil, verwacht geen HD ultra 1080P mkv files soepel afspelen maar voor office etc werkt het perfect!

[afbeelding]
Yes dit is handig!

@Psycho_Mantis : Je hebt gelijk, is inderdaad alleen Thunderbolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik ben zelf niet zo fan van de HP USB adaptors, de performance is echt ondermaats.

Misschien bestaan er ook nog oplossingen om via thunderbolt je beeld te splitsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-10 14:40
Ik ben bang dat je dan inderdaad een Thunderbolt dock moet kopen. Als je dat dock op je MacBook aansluit wordt je Thunderbolt aansluiting vermenigvuldigd met twee. Dan kann je op het dock twee beeldschermen aansluiten met Thunderbolt naar VGA/ DVI/ HDMI-adapters.

Een voorbeeld van een geschikt Thunderbolt dock is de Belkin Thunderbolt 2 Express Dock. Deze: http://www.belkin.com/us/F4U085-Belkin/p/P-F4U085/.

[ Voor 21% gewijzigd door Volkan1984 op 11-11-2014 12:52 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Nee, dat gebeurd niet. Er is één Thunderbolt poort "in" en één Thunderbolt poort "uit". Net zoals met Firewire, je kunt apparaten wel daisychainen, maar splitters/hubs bestaan niet echt. Ook de DisplayPort hubs werken niet met MacBooks omdat deze DP1.2 vereisen en Thunderbolt 1 slechts DP1.1 ondersteund. Als je een device hebt met Thunderbolt 2 dan kun je wel met DisplayPort hubs gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-10 14:40
Xudonax schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:55:
Nee, dat gebeurd niet. Er is één Thunderbolt poort "in" en één Thunderbolt poort "uit". Net zoals met Firewire, je kunt apparaten wel daisychainen, maar splitters/hubs bestaan niet echt. Ook de DisplayPort hubs werken niet met MacBooks omdat deze DP1.2 vereisen en Thunderbolt 1 slechts DP1.1 ondersteund. Als je een device hebt met Thunderbolt 2 dan kun je wel met DisplayPort hubs gaan werken.
En als je bij features kijkt (http://www.belkin.com/us/p/P-F4U085/) staat er dit: "Supports dual displays and 4K cinema resolution". Hoe moet ik dat dan opvatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:43

talin

ES-MA

Volkan1984 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:35:
[...]

En als je bij features kijkt (http://www.belkin.com/us/p/P-F4U085/) staat er dit: "Supports dual displays and 4K cinema resolution". Hoe moet ik dat dan opvatten?
volgens mij als: supports dual display en niet extend desktop.
dus je kan je beeldscherm dubbel laten zien en niet je desktop uitbreiden.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
Volkan1984 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:35:
[...]

Thunderbolt-splitters bestaan inderdaad niet, maar dit Belkin-dock heeft gewoon een HDMI-aansluiting. Dus daar kun je een scherm op aansluiten en je kunt de vrije Thunderbolt-poort gebruiken voor je huidige scherm (Mini-displaypoort kan gewoon in de Thunderbolt).

[ Voor 4% gewijzigd door lackaday op 11-11-2014 17:56 . Reden: toevoeging over mini-displayport ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
talin schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:57:
[...]

volgens mij als: supports dual display en niet extend desktop.
dus je kan je beeldscherm dubbel laten zien en niet je desktop uitbreiden.
Het worden gewoon twee schermen, jouw keus of je dat spiegelt of uitbreidt.
Pagina: 1