(Probleem) Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aRegularUser
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-05-2023
Beste Lezers,
ik zit met een probleem op excel dat ik niet kan oplossen. ik ga het zo goed mogelijk proberen te beschrijven en dan hoop ik dat een van de experts hier zo vriendelijk is om me hier even mee uit de put kan helpen. ik heb een tamelijke basiskennis over excel: daarmee bedoel ik dat ik weet hoe ik moet verwijzen en weet hoe ik formules moet opstellen en interpreteren.

Het probleem:

Elke dag wordt er op werk een nieuwe lijst gemaakt waarbij uren worden ingegeven en de vertraging die een wagen heeft opgelopen bij vertrek. Deze zouden in de juiste plaats moeten komen in een ander document.

Er bestaat dus een document van deze maand genaamd "November 2014" en elke dag wordt er een nieuw document aangemaakt met de naam: "01112014" , "02112014", "03112014",... . Deze documenten bestaan nog niet in het begin van de maand. In het dagelijks document staat elke dag het vertrek en werkelijke vertrek in van een aantal voertuigen met daarbij de berekende vertraging. Dus bv.:

voorzien / werkelijk / vertraging
voertuig 1 6:12 6:13 1
voertuig 2 7:57 8:03 6
voertuig 3 8:00 8:00 0

Nu staan er in het document "November" 3 tabbladen (voor elk voertuig, in het echte document zijn dat er veel meer) en in elk tabblad de data van die maand ( van 1 tot 31 november).

Nu moet achter elke datum automatisch het uur van vertraging komen van het juiste document bij het juiste tabblad (bij het juiste voertuig dus) zodat dat automatisch wordt ingevuld.

Kan een expert me hierbij helpen? Ik zou hiervoor een formule willen vinden zodat ik deze niet altijd hoef in te vullen (werd me ook gevraagd dit te regelen).
Alvast bedankt voor het lezen en als u verduidelijking wilt beantwoord ik graag je vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat is het uur van vertraging?

Maar zie ook mijn eerdere opmerking: F_J_K in "Excel: cellen uit verschillende documenten koppelen"
Excel is geen besturingssysteem, dus vragen erover passen hier in Windows Clients niet.

Ook had ik eigenlijk verwacht dat je eigen gedachten zou geven over mogelijke oplosrichtingen. Hoe zou je het bijv. met de hand doen (en dat vertalen naar functies)?

Tenslotte: ik zie dat je geen reactie meer hebt gegeven op je andere vraag. Misschien omdat je al een oplossing hebt. Een forum is tweerichtingsverkeer, het is goed om de resultaten even te geven na openen van een topic. Bijvoorbeeld voor anderen met dezelfde vraag die 'dus' je topic tegenkomen bij zoeken naar een oplossing.

Maar open dus in Client Software Algemeen een nieuw topic, daar horen vragen over programma's zoals Excel thuis.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.