Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otog8
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 15:50
Beste tweakers,

Ik heb een amd 7950/280 overgomen van een medetweaker, nu krijg ik hem echter niet werkende. Zonder drivers vertoont de kaart licht artefacten, en zijn er verticale banden aan verkleuringen in mijn bios, wat voor mij erop wijst dat de vram stuk is

Ik heb contact opgezocht met de verkoper, die aangeeft dat de kaart gewoon goed is en dat het 'raar' zou zijn als hij niet werkte...

Ben ik nu helemaal an get gek worden, of mis ik iets fundamenteels?

Checklist:
-cpu overclocks uit
-ram zit vast en is ge memchecked
-alle draadjes naar voeding zitten vast
-kersverse windows installatie
-3 driver versies van amd geporbeert (beta, current en de drivercd)
-alle pinnen op de kaart zijn schoon.
-geen problemen met de videokabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:33
Ik vind het vreemd dat die verkoper aangeeft dat het eerst niet zo is, het eerste wat mij te binnen schiet, is dat je gewoon opgelicht bent, misschien heel hard dat ik dat zo zeg, maar 't gebeurt nou eenmaal...

Welke 7950 is het precies? Je zou kunnen proberen hem terug te sturen, maar als 't Sapphire is, kan dat nog wel eens heel lastig gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Kan tijdens het vervoer zijn gegaan? Kan ook tijdens het eruit halen en het plaatsen gebeurt zijn.

We kunnen wel meteen de koper aan kijken, maar er kunnen meerdere factoren zijn. En bovenstaande problemen duiden inderdaad op een defect. Probeer het desnoods in een ander pcie slot of op een ander moederbord. Misschien zou het zelfs aan je voeding kunnen liggen, maar dat betwijfel ik.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 15:21
De vraag is natuurlijk of hij verzonden is of dat je hem opgehaald hebt. In mijn ogen is verzenden altijd op eigen risico, maar is het uiteraard wel netjes als de verkoper de schade deels op zich neemt. (Indien hij echt defect is.)

Van wat ik hier hoor kun je wel redelijk concluderen dat de videokaart defect is, artefacten komen niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otog8
We zijn weer een weekje verder, en de verkoper heeft nog niets van zich laten horen mbt tot de garantie waarnaar hij zou gaan kijken. ik vrees nu toch wel het ergste, mijn goodwill begint toch wel op te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

3L3ktr1k schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 07:29:
Ik vind het vreemd dat die verkoper aangeeft dat het eerst niet zo is, het eerste wat mij te binnen schiet, is dat je gewoon opgelicht bent, misschien heel hard dat ik dat zo zeg, maar 't gebeurt nou eenmaal...

Welke 7950 is het precies? Je zou kunnen proberen hem terug te sturen, maar als 't Sapphire is, kan dat nog wel eens heel lastig gaan worden.
Waarom precies? Ik heb niets anders dan goede ervaringen met Sapphire garantie afhandeling. Je moet er alleen even een bedrijfsnaampje bijzetten dat scheel al een hoop.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:51

Audione0

Strijdt der titanen

Zou je de rest van je systeem aan ons willen delen, zo kunnen we misschien verder helpen?

Van welke merk is de 7950?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otog8
Audione0 schreef op maandag 17 november 2014 @ 17:11:
Zou je de rest van je systeem aan ons willen delen, zo kunnen we misschien verder helpen?

Van welke merk is de 7950?
Zoals aangegeven in de post header/titel, gaat het hier om een sapphire 7950 OC edition.

imgur albumpje met de fotos van de overduidelijke artefacten.

EDIT:
ik heb zojuist nog een speccy snippet aan de imgur album toegevoegd

[ Voor 8% gewijzigd door otog8 op 17-11-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:33
Waarschijnlijk heeft die buiging hem gekilld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De kaart is inderdaad helemaal verbogen, RIP printplaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:28

Thomg

Aww yiss

Jep, die buiging is niet helemaal lekker.

Zou best wel eens kunnen dat dit kon gebeueren door de post, hoe was die verpakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wauw dat is echt vette pech, gecondoleerd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otog8
De kaart zat in zijn retailbox met het originele antistatische bubbelwrap, deze retailbox zat vervolgens weer in een nike shoenendoos met wat tape eromheem.

De schoenendoos had wat cosmetische schade, maar de retailbox is min of meer puntgaaf.

trouwens PCB's en die stalen brackets verbuigen niet zomaar. pcb's zijn enigzins flexibiel, en buigen vaak enigzins mee zonder problemen, dus die stalen pci-bracket moet echt iets wonderbaarlijks tijdens zijn reis hebben doorstaan om dit geheel zo te buigen zonder de retailbox eromheen te beschadigen.

of het is de verkoper die tot nog toe erg langzaam is met reageren.
---------------------
stom stom stom van me. Het is niet de eerste keer dat ik iets van tweakers koop, en mogelijk had ik voorzichtiger moeten zijn sind ik uitging van de fantastische ervaringen die ik met andere kopers/verkopers heb gehad.

Ik kom er dus nu achter dat, sinds hij met kiala is verzonden, ik niet zomaar achter het adres van het kereltje kan komen. en op tweakers maakt hiji vrijwel nooit comments of forumposts, maar het account stamt wel uit 2009, wat me enige vertrouwen gaf.

Dit voelt best wel rot als een zelfstandig levend student die heeft moeten sparen/werken voor een kaartje...

[ Voor 5% gewijzigd door otog8 op 17-11-2014 23:37 ]

Pagina: 1