Vage DELL :)

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04
Heb hier een dell gx en wil mijn slot1 450Mhz (p3) proc erin doen, hoepsakee die zit.

Even de voeding erin ;)

Asjemenou! hij gaat vanzelf aan.. nougoed dacht ik, maakt niet uit.

Ik krijg geen beeld en het aan/uit knopje doet niets behalve groen licht geven.. hoe vaak ik ook druk.

Iemand enig idee wat er fout kan zitten?

Verwijderd

Bel Dell ;)

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Video kabel er wel in?

Juist

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het kan best zijn dat 't zo'n randgeval is: Met een bios die wel p2/100MHz bus processors ondersteunt maar geen p3's. En daarvoor heb je (een waarschijnlijk onverkrijgbare) bios-update nodig van Tante Dell.

• jep
Dit is een delletie die toch p3 600 kan enzo, heeft er ook ooit in gewerkt dus..

Voeding probleem is opgelost

Maar heb nog geen beeld :) Ik doe 'm aan, hoor ff de HD rommelen en that's it..

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:43

dijkmane

biertje ?

probeer eens om de reset knop ingedrukt te houden, compu aan >30 seconden resetknop vasthouden en dan loslaten, werkt echt !

staat zelfs ergens op de site van Dell.
hiermee ontlaadt je het moederbord ofzo.

het proberen waard

specs : wil je niet weten

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Op woensdag 13 juni 2001 11:09 schreef Toink het volgende:
Het kan best zijn dat 't zo'n randgeval is: Met een bios die wel p2/100MHz bus processors ondersteunt maar geen p3's. En daarvoor heb je (een waarschijnlijk onverkrijgbare) bios-update nodig van Tante Dell.
offtopic:
Bios updates bij Dell zijn prima verkrijgbaar hoor. Dell is ook überhaupt uitstekend qua support. Flamebaits dus nergens voor nodig.
Compaq dat is een ander verhaal :)

Ik zou inderdaad even kijken of je een bios update nodig hebt.

En of je de juiste proc te pakken hebt. Mijn Dells (ja ik heb er 4) zijn vrij kieskeurig qua geheugen en processoren. Let op de FSB snelheid en het voltage. evt op de Intelsite ff de precieze specs van de proc checken aan de hand van het typenummer.

Succes.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• jep
mja.. hij moet vandaag nog klaar zijn dus voor 't onderspitten van specs van mn proc en shit heb ik geen tijd.

Lijkt me logisch als een pc boot als je een processor die er volgens 't boekje op kan op zit..

• wiewatwaar
  • Laatst online: 17-08 15:05

wiewatwaar

whatever

Die Dell is voorzien van een datatag die op de site supersimpel is terug te zoeken en waarmee je dus alle info kan krijgen over die specifieke machine. Voorts denk ik dat je het moederbord moet resetten. (even de batterij eruit of zo) Dit lostte bij me de problemen op.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

* Jeldert [DOM]* Jeldert
ctrl+alt+DELLete
* Jeldert [/DOM]* Jeldert

*D

Juist

Pagina: 1